Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سازمان بازرسی کل کشور، اشکان میرمحمدی ظهر امروز دوشنبه، همراه دو نفر از مسئولان تامین اجتماعی به صورت سرزده از داروخانه‌های ۲۹ فروردین، مشهوری، تخصصی و فوق تخصصی بیماران خاص دکتر رسول نظری فرد بازدید کرد.

بازرس کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در این بازدید با موسسان و مسئولان فنی داروخانه‌ها گفت‌وگو و نظام دارویی این داروخانه را از نزدیک بررسی و در جریان نقاط ضعف و قوت قرار گرفت و درمورد میزان مطالبات داروخانه‌ها از تامین اجتماعی و بیمه‌ها پرس وجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرمحمدی در این بازدیدها با مراجعه کنندگان داروخانه نیز گفت‌وگو کرد و در جریان کم و کیف درخواست‌ها و دغدغه‌های مردم قرار گرفت.

در این بازدیدها مشخص شد که برخی از داروها با برندهای مختلف تولید شده‌اند اما فقط یکی از برندها مشمول اجرای طرح دارویار شده است که مقرر شد موضوع پیگیری شود.

وی در حاشیه این بازدیدها با اشاره به دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره پیگیری و ورود جدی به موضوعاتی که دغدغه مردم است به اجرای طرح دارویار اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور از بعد نظارت بر حسن جریان امور، امروز از نزدیک در جریان روند اجرای طرح دارویار قرار گرفت و با وجود اینکه این طرح در زمینه جلوگیری از قاچاق دارو و پیشگیری از سوءاستفاده برخی از افراد نتایج موثری دارد؛ اما در برخی از زمینه‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آن تدابیری اتخاذ کرد.

میرمحمدی با اشاره به برخی از تغییر قیمت‌ها اظهار داشت: در بسیاری از داروها تغییر قیمتی حاصل نشده اما در رابطه با داروهای تک نسخه‌ای، که برخی زیر پوشش بیمه‌ای نیز قرار ندارد و برای بیماران خاص و صعب العلاج تجویز می‌شود، تغییر قیمت‌هایی مشاهده شد که بار این افزایش قیمت‌ها بر دوش بیماران قرار گرفته است و نارضایتی آنها را با توجه به افزایش هزینه‌های آن در پی داشته است که در این راستا ضرورت دارد اقدامات لازم انجام شود.

بازرس کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور بر لزوم کمک به دولت برای اجرای طرح دارویار تاکید کرد و خواستار همکاری تامین اجتماعی و بیمه‌ها به منظور جلوگیری از وارد شدن خدشه به گردش مالی داروخانه‌ها و مراکز درمانی با پرداخت به موقع مطالبات آنها شد.

وی از ارسال نامه‌ای از سوی سازمان بازرسی به تامین اجتماعی برای پیگیری و تسریع در پرداخت‌ها به منظور جلوگیری از مشکلات ناشی از تأمین منابع مالی به واسطه مطالبات از تامین اجتماعی منتج به بروز احتمال کسری دارو متاثر از آن خبر داد.

میرمحمدی درباره ورود سازمان بازرسی به این موضوع نیز گفت: یکی از وظایف دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، شناسایی آسیب‌ها و تلاش برای رفع آنهاست که بر این اساس، روند اجرای طرح دارویار و نظارت بر اجرای آن مورد مطالبه این مرجع نظارتی است.

به گزارش ایرنا، «دارویار»؛ طرحی که قرار است با انتقال یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به مردم، پوشش بیمه‌ای داروها را افزایش داده، اقلام بیشتری از داروها را زیر چتر بیمه‌ها برده و در عین حال قیمت دارو را به سمت واقعی شدن سوق دهد، با این شرط که "پرداختی از جیب بیمار" نه تنها افزایش نیابد، بلکه در برخی اقلام کاهش قیمت نیز خواهد داشت.

در اجرای طرح دارو یار اشاره شده است که  تمامی داروهای تولید داخل ۱۶۰۰ قلم کد ژنریک دارو مشمول اصلاح سیاست‌های ارزی قرار خواهد گرفت که افزایش قیمت ۱۴۰۰ کد ژنریک توسط بیمه ها پوشش داده می شود و ۲۰۰ قلم دیگر هیچ تغییری در نرخ نخواهد داشت.

بر این اساس افزایش قیمت ۳۶۶ قلم داروی ضروری و پرمصرف بیماران و ۴۲ ملکول داروی otc شامل ۱۱۹ قلم دارو که تاکنون تحت پوشش بیمه نبوده نیز در قالب این طرح با نسخه پزشک تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

داروهای خارجی بدون افزایش قیمت طبق روال گذشته عرضه می شود. بیماران مزمن ضمن مراجعه دوره‌ای برای ویزیت مجدد داروی خود را به اندازه مصرف آن دوره تا ویزیت بعدی دریافت می‌کنند.

اتباع قانونی توسط بیمه سلامت بیمه می شوند و اتباع غیرقانونی درصورت ثبت اطلاعات هویتی و شناسی از طرف وزارت کشور در صورت نیاز به خدمات دارویی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

برچسب‌ها سازمان بازرسی كل كشور داروخانه سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بازرسی كل كشور داروخانه سازمان غذا و دارو سازمان بازرسی كل كشور داروخانه سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بازرسی کل کشور اجرای طرح دارویار اجرای طرح دارو تامین اجتماعی داروخانه ها افزایش قیمت تغییر قیمت قرار گرفت پوشش بیمه بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود