Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام غیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارخانه قند شیروان تنها واحد تولیدی شکر خام در شمال شرق کشور است که چغندر استان های گلستان و خراسان رضوی به این واحد صنعتی تحویل داده می شود.

وی افزود: چغندر پاییزه در اوایل آذرماه کشت و برداشت این محصول نیز از ۲۰ اردیبهشت ماه تا ۱۰ تیرماه سال بعد از آن انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیبی با بیان اینکه کارخانه قند شیروان امسال ۶۰ هزار تن شکر سفید تولید می کند، یادآور شد: این واحد صنعتی تا ابتدای شهریورماه امسال تصفیه شکر خام را در دستور کار دارد و پیش بینی می شود با تحویل چغندر پاییزه استان های همجوار ۶۰ هزار تن شکر سفید تولید شود.

وی با اشاره به اینکه امسال میزان استحصال(میزان قندی که از چغندر گرفته می شود) نسبت به سال گذشته بالاتر است، خاطرنشان کرد: میانگین عیار نسبت به پارسال ۲ واحد بالاتر در نظر گرفته شد و شکر با کیفیتی تولید می شود.

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان بیان کرد: اکنون در فصل بهره برداری ۶۰۰ نفر در ۲ شیفت به صورت شبانه روزی در این واحد صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

کشت چغندر قند در خراسان شمالی از ابتدای اسفندماه آغاز و به مدت ۲ ماه ادامه دارد و شهرستان شیروان بعنوان قطب تولید این محصول در استان است که در سال زراعی جاری این محصول در ۲۲۰ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد.

امسال ۲۵۰ بهره بردار در این شهرستان برای تحویل محصول خود با کارخانه قند شیروان قرارداد دارند و  پیش بینی می شود ۳۶ هزار تن چغندر در شیروان برداشت شود.

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این کارخانه واقع در ۱۰ کیلومتری جاده شیروان - بجنورد، سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

براساس آمارهای موجود، میانگین تولید شکر در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که خراسان شمالی با تولید سالانه ۱۱ هزار تن شکر، یک درصد شکر کشور را تولید می‌کند.

۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها چغندر خراسان شمالی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چغندر خراسان شمالی شیروان چغندر خراسان شمالی شیروان کارخانه قند شیروان خراسان شمالی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور اظهارداشت: یکی از طرحهای اقتصادی خوبی که در استان بوشهر و شهرستان دشتی در دست اجرا است کارخانه آهک اکباتان می باشد که با توجه به اهمیت و جایگاه این طرح می طلبد هر چه زودتر فعال شود.

معاون اقتصادی استانداری بوشهر بر ضرورت تسریع در راه اندازی این کارخانه تاکید کرد و ادامه داد: راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال افراد زیادی فراهم می کند.

باستین اضافه کرد: شهرستان دشتی دارای نرخ بالای بیکاری در سطح استان دارد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح سالانه ۲۰ میلیون یورو محصولات این کارخانه صادر می شود.

کد خبر 6093647

دیگر خبرها

  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد