Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@11:51:33 GMT

واکنش اسلامی به اظهارات گروسی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۰۰۸۳

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه «کشوری که اهداف نظامی ندارد، غنی سازی ۶۰ درصد نمی‌کند»، اظهار کرد: در غنی سازی ۶۰ درصد اهداف جمهوری اسلامی ایران مکتوب است و ما با نظارت خود آژانس غنی سازی ۶۰ را آغاز کردیم. ناطقان: محمد اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه «کشوری که اهداف نظامی ندارد، غنی سازی ۶۰ درصد نمی‌کند»، اظهار کرد: در غنی سازی ۶۰ درصد اهداف جمهوری اسلامی ایران مکتوب است و ما با نظارت خود آژانس غنی سازی ۶۰ را آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های‌مان مطابق پادمان عمل می‌کنیم، خاطر نشان کرد: در گذشته همه این رآکتورها حتی رآکتورهای تحقیقاتی غنی‌سازی ۹۰ درصد داشتند؛ اگر که آنها باطل بوده، بقیه‌اش هم باطل است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: هر کشوری برنامه‌های خودش را دارد ولی چارچوب و ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر آن حاکم است.

اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات پادمانی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان در جریان است؟ گفت: مذاکرات پادمانی نداریم بلکه موارد اتهامی مطرح است که آژانس باید خودش این موارد را بپذیرد و کنار بگذارد. منبع: ایسنا برچسب ها: واکنش ، اسلامی ، گروسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واکنش اسلامی گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی غنی سازی ۶۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران از ۶ تا ۷ ماه مه(۱۷ تا ۱۸ اردیبهشت) برای دیدار با مقامات بلندپایه ایرانی به ایران سفر می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که این نهاد بین‌المللی به این خبرگزاری گفت: ما تایید می‌کنیم که رافائل گروسی، مدیرکل از ۶ تا ۷ مه برای دیدار با مقامات رسمی ارشد ایران به این کشور سفر می‌کند.

پیش از این «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده بود، در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

به گفته وی،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

دیگر خبرها

  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند