Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی فارس روز دوشنبه با اشاره به پیش بینی های اخیر هواشناسی،  در این باره گفت: احتمال بروز مخاطرات باد و طوفان همراه با بارش سیل آسا توام با رعد و برق در همه نقاط استان و با شدت بیشتر در شهرستان‌های نیمه شرقی و مرکزی به سمت شمال شرقی وجود دارد.

نادر محمودی افزود: بهره برداران بخش کشاورزی ضمن اطلاع یافتن از روند حرکت و تاثیر سامانه بارشی در مدت فعالیت، با حضور فیزیکی و رعایت اصول مراقبتی در محدوده فعالیت کشاورزی خود نسبت به انجام اقدامات لازم و به موقع برای کاهش خسارت مخاطرات مبادرت ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: کشاورزان در اسرع وقت نسبت به بررسی و مستحکم کردن ابنیه و تاسیسات کشاورزی از جمله تاسیسات گلخانه ای، مرغداری، دامداری و سیستم های آبیاری اقدام و ماشین آلات و ادوات و همچنین موتور پمپ و تاسیسات آبی و شبکه های انتقال آب خود را که در مسیل ها و یا مناطقی که امکان روان‌آب وجود دارد جمع آوری و به مناطق امن انتقال داده و یا محافظت کنند.

محمودی؛ به پیش بینی قطع احتمالی شبکه برق در اثر طوفان و صاعقه نیز اشاره کرد و افزود: سوخت مورد نیاز ژنراتورهای تامین انرژی در گلخانه ها، مرغداری، دامداری و حوضچه های پرورش آبزیان تامین شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: لایروبی و رفع موانع حرکت سیلاب های احتمالی در جوی ها، کانال ها و حتی مسیل ها اهمیت دارد و امکان خسارت را کاهش می دهد.

وی اضافه کرد: از بندهای خاکی و آب بندها، حوضچه های تغذیه مصنوعی بازدید و در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص اقدام عملی شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی فارس بیان کرد: دامداران نسبت به مدیریت چرای دام خود اقدام و از تردد دام در محل های پر خطر از جمله مسیل ها و ارتفاعات خودداری و عشایر کوچ رو نسبت به انتقال محل اسکان خود به مناطق امن اقدام کنند.

محمودی با اشاره به اینکه دامداران از محل ذخیره علوفه خود به منظور تعلیف دام در مدت فعالیت سامانه بارشی محافظت کنند، افزود: به منظور جلوگیری از خسارت، علوفه به انبار حمل و یا از پوشش مناسب استفاده شود.

وی به زنبورداران توصیه کرد: علاوه بر مسدود کردن راه های خروج زنبور از کندو، کندوهای خود را به مناطق امن منتقل کنند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اظهار کرد: تولیدکنندگان، محصولات قابل برداشت را در اسرع وقت برداشت کرده و به مناطق امن حمل نمایند.

محمودی تاکید کرد: شلتوک کاران در زمان صاعقه به هیچ عنوان در مزرعه غرقاب حضور نداشته باشند چون خطر برق زدگی وجود دارد.

وی افزود: چنانچه میوه درختانی ازجمله انجیر و خرما در اثر عوامل باد، طوفان و رگبار ریزش کرد به محض ایجاد شرایط مساعد نسبت به جمع آوری و معدوم کردن اقدام کنند تا محل تجمع بیماری و آفت نشود.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اضافه کرد: در صورت بروز هرگونه خسارت برای محصولات تحت پوشش بیمه، بهره برداران کمتر از ۴۸ ساعت به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و شرکت های خدمات بیمه کشاورزی مراجعه و اعلام خسارت کنند.

برچسب‌ها بارندگی طوفان کشاورزی فارس دامدار پروندهٔ خبری وقوع سیلاب در استهبان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی طوفان کشاورزی بارندگی طوفان کشاورزی فارس دامدار مناطق امن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه های خدمت رسان خبر داد و گفت: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمام امکانات آن ها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند، امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه باشد و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی با بیان اینکه امسال بارندگی خوبی در استان داشتیم و سطح زیر کشت قابل ملاحضه بود اما بارندگی پیش رو برای کشاورزان نگرانی هایی را به وجود آورده است، ادامه داد: کشاورزان تلاش کردند با برداشت محصول از آسیب آن جلوگیری کنند،با تدابیر استاندار قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی تشکیل و شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان بودیم که در جهت مدیریت و کمک به انتقال گندم کشاورزان به سیلوهای سرپوشیده صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار می‌گوید: به دلیل اینکه حجم بالای گندم ها در برخی از نقاط بالا بود، انتقال تمام محصولات به سیلوها موفقیت آمیز نبوده است ضرورت دارد کشاورزان، مجموعه ادارات استان از جمله تعاون روستایی تمهیدات لازم جهت پوشاندن محصولات انجام شود تا خسارتی به کشاورزان وارد نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرامی‌گیرد / کاهش ۶ درجه‌ای دما
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند