Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های بانوان کارآموز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش فنی حرفه‌ای استان بوشهر در راستای کاهش نرخ بیکاری اقدام به توانمندسازی نیروی انسانی کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: در همین راستا به مناسبت هفته ملی مهارت و با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه، نمایشگاه‌هایی برای ارائه محصولات تولید شده توسط کارآموزان آموزش دیده در مراکز فنی حرفه‌ای استان بوشهر برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در شهرستان گناوه نیز نمایشگاهی از تولیداتی کارآموزان مرکز فنی حرفه‌ای شهرستان که در این مراکز آموزش دیده و توانمند شده‌اند برپا شده است و محصولات آنها در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود جوانان و نوجوانان و همه کسانی که قصد دارند برای آینده خود برنامه ریزی اقتصادی انجام دهند و شغل ایجاد کنند با بازدید از این نمایشگاه‌ها با نحوه ارائه آموزش‌ها در مراکز فنی حرفه‌ای آشنا شوند و با بازدید از این توانمندی‌ها به سمت این مراکز تشویق شوند.

دراهکی تصریح کرد: امیدواریم با آموزش‌های کارآفرینی و بازاریابی که در مراکز فنی حرفه‌ای ارائه می‌شود با توانمندسازی نیروی انسانی اقتصاد خانواده‌ها را تأمین و بیکاری را در سطح جامعه کاهش دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به نحوه حمایت و پرداخت تسهیلات به کارآموزان مراکز فنی حرفه‌ای گفت: کارآموزانی که در مراکز فنی حرفه‌ای آموزش‌های لازم را دیده باشند پس از قبولی در آزمون‌های عملی و کتبی و دریافت گواهینامه پایان دوره که ارزش بین المللی نیز دارد، به کارگروه اشتغال یا بانک‌هایی مانند صندوق کارآفرین امید معرفی می‌شوند.

وی اضافه کار: کارآموزان متناسب با نوع شغل و طرحی که ارائه می‌دهند در صورتی که قصد راه اندازی کسب و کار را داشته باشند تسهیلات لازم برای خرید تجهیزات، امکانات و مواد مصرفی و سرمایه در گردش در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا بتوانند به راحتی با راه اندازی کسب و کار اقتصاد خود، شهرستان و استان را متحول کنند.

دراهکی با اشاره به میزان سقف این تسهیلات گفت: تسهیلات پرداختی در مشاغل خانگی به هر نفر تا سقف ۵۰ میلیون تومان است و اگر فردی به صورت پشتیبان باشد می‌تواند با تجمیع این افراد به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تسهیلات از کارگروه اشتغال استان دریافت کند.

وی بیان کرد: افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار متناسب با مجوزهای دریافتی از جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و دستگاه‌های دیگر را داشته باشند با همکاری آن دستگاه‌ها و متناسب با اینکه این نوع کسب و کار در روستا یا شهر باشد از محل تسهیلات مناطق روستایی یا فراگیر ملی در حوزه شهری بدون سقف وام دریافت می‌کند.

کد خبر 5547067

منبع: مهر

کلیدواژه: فنی و حرفه ای نمایشگاه صنایع دستی تسهیلات گناوه بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا سیلاب خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا جهرم اردبیل مشهد استهبان خراسان رضوی سنندج مراکز فنی حرفه ای حرفه ای استان بوشهر آموزش فنی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین دوره توانمندسازی و هم‌افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و دکتر لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار سیاری به روایت تحول و حرکت نیروی دریایی و تبدیل شدن آن به یک نیروی راهبردی اشاره کرد و در ادامه ضمن بیان بخش‌هایی از اقدامات انجام گرفته در نیروی دریایی در راستای توسعه دریا محور کشور، به پرسش‌های مطرح شده از سوی حاضران پاسخ داد.

در این دوره که بیش از ۶۰ نفر از مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی به همراه خانواده‌هایشان حضور داشتند، شرکت کنندگان ضمن آشنایی با امکانات آموزشی و فرهنگی دافوس ارتش، از موزه جنگ این دانشگاه نیز بازدید کردند.

کد خبر 6089624 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی