Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@10:18:34 GMT

احتمال بروز مخاطرات طبیعی در تمام نقاط فارس

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۰۳۴۰

احتمال بروز مخاطرات طبیعی در تمام نقاط فارس

به گزارش تابناک بخه نقل از فارس، نادر محمودی اظهار کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی ضمن اطلاع یافتن از روند حرکت و تاثیر سامانه بارشی در مدت فعالیت، با حضور فیزیکی و رعایت اصول مراقبتی در محدوده فعالیت کشاورزی خود نسبت به انجام اقدامات لازم و به موقع برای کاهش خسارت مخاطرات مبادرت ورزند.

وی افزود: کشاورزان در اسرع وقت نسبت به بررسی و مستحکم نمودن ابنیه و تاسیسات کشاورزی از جمله تاسیسات گلخانه ای، مرغداری، دامداری و سیستم های آبیاری اقدام و ماشین آلات و ادوات و همچنین موتور پمپ و تاسیسات آبی و شبکه های انتقال آب خود را که در مسیل ها و یا مناطقی که امکان رواناب وجود دارد جمع آوری کرده و به مناطق امن انتقال داده و یا محافظت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی؛ به پیش بینی قطع احتمالی شبکه برق در اثر طوفان و صاعقه نیز اشاره کرد و افزود: سوخت مورد نیاز ژنراتورهای تامین انرژی در گلخانه ها، مرغداری، دامداری وحوضچه های پرورش آبزیان تامین شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: لایروبی و رفع موانع حرکت سیلاب های احتمالی در جوی ها، کانال ها وحتی مسیل ها اهمیت دارد و امکان خسارت را کاهش می دهد.

وی اضافه کرد: از بندهای خاکی و آب‌بندها، حوضچه های تغذیه مصنوعی بازدید و در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص اقدام عملی شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی بیان کرد: دامداران نسبت به مدیریت چرای دام خود اقدام و از تردد دام در محل های پر خطر از جمله مسیل ها و ارتفاعات خودداری و عشایر کوچ‌رو نسبت به انتقال محل اسکان خود به مناطق امن اقدام کنند.

محمودی با اشاره به اینکه دامداران از محل ذخیره علوفه خود به منظور تعلیف دام در مدت فعالیت سامانه بارشی محافظت کنند، افزود: به منظور جلوگیری از خسارت، علوفه به انبار حمل و یا از پوشش مناسب استفاده شود.

وی به زنبورداران توصیه کرد: علاوه بر مسدود نمودن راه های خروج زنبور از کندو، کندوهای خود را به مناطق امن منتقل کنند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اظهار کرد: تولیدکنندگان، محصولات قابل برداشت را در اسرع وقت برداشت نموده و به مناطق امن حمل نمایند.

محمودی تاکید کرد: شلتوک کاران در زمان صاعقه به هیچ عنوان در مزرعه غرقاب حضور نداشته باشند چون خطر برق زدگی وجود دارد.

وی افزود: چنانچه میوه درختانی از جمله انجیر و خرما در اثر عوامل باد، طوفان و رگبار ریزش نمود به محض ایجاد شرایط مساعد نسبت به جمع آوری و معدوم کردن اقدام کنند تا محل تجمع بیماری و آفت نشود.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اضافه کرد: در صورت بروز هر گونه خسارت برای محصولات تحت پوشش بیمه، بهره برداران کمتر از 48 ساعت به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و شرکت های خدمات بیمه کشاورزی مراجعه و اعلام خسارت کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ حمید نوری مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد استهبان مخاطرات طبیعی شبکه برق استان فارس اسکوچیچ حمید نوری مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد استهبان مناطق امن بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پور داوودی صبح سه شنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دیلم اظهار داشت: بازدید های میدانی کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان دیلم از نقاط حادثه خیز باید به صورت مستمر انجام و در خصوص اتخاذ تصمیم و اعلام به دبیرخانه شورای ترافیک شهرستان و استان اقدام شود.

معاون عمرانی فرماندار دیلم با اشاره به اینکه راهداری بایدنسبت به بهسازی و اصلاح خاکریزی دهانه پل ها در سطح محورهای برون شهری شهرستان در اسرع وقت اقدام کند، افزود: توسعه‌، بهسازی و آشکارسازی محورهای برون شهری با نصب سرعتکاه و نصب چراغ های چشم گربه ای در اولویت قرار گیرد.

دبیر شورای ترافیک شهرستان دیلم بیان کرد: شهرداری های دیلم و امام حسن نسبت به نصب بنر اطلاع رسانی و تبلیغاتی در سطح شهر و همچنین در فضای مجازی با موضوع ایمنی موتورسواران در نهادینه شدن و فرهنگ‌سازی این موضوع تسریع کنند و نسبت به رفع نقاط حادثه خیز که توسط پلیس راهور اعلام شده در اسرع وقت اقدام کنند.

کد خبر 6092708

دیگر خبرها

  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟