Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان که برای شرکت در نشست تاشکند به ازبکستان رفته است، در حاشیه سفر خود در جمع خبرنگاران در خصوص دیدارهایش گفت: در این دیدارها درباره مسائل اقتصادی و اینکه چطور افغانستان به مرکز ترانزیت و اقتصاد  و چگونه به‌عنوان نقطه وصل در بین آسیای جنوبی و آسیای مرکزی نقش خود را ایفا کند، بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین درباره خط آهن که از ترمذ به مزار و از مزار به کابل و از کابل به پیشاور تا به مناطقی از آسیای جنوبی وصل شود با مقامات ازبکستانی رایزنی‌هایی انجام شد.

متقی ادامه داد: «ما با کشور دوست ازبکستان روابط بسیار خوب و حسنه داریم و از این نشست توقع داریم که بر روی اقتصاد افغانستان و ازبکستان و منطقه نقش و اثر مثبتی داشته باشد. ما حاضریم که با همه کشورهای جهان در بخش روابط سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک تعامل داشته باشیم چراکه افغانستان حکومتی دارد که به همه جای آن مسلط است.»

وزیر خارجه طالبان خاطرنشان کرد: «امیدواریم که کشورهای منطقه و جهان از این فرصت استفاده خوبی کنند چراکه زمینه سرمایه‌گذاری در افغانستان مساعد بوده و امنیت تامین است و حکومت نیز به این موارد توجه دارد؛ از این رو آمادگی دارد تا همه کشورهای منطقه و همسایه از این فرصت استفاده خوبی کنند.»

این مقام ارشد طالبان تاکید کرد: «از نشست تاشکند توقع داریم که حقایق موجود در افغانستان را درک کنند و پیشرفت‌هایی که در ما افغانستان در بخش‌های مختلف تاکنون داشته‌ایم را ببینند و در این باره سازمان‌ها و کشورهای دیگر نیز می‌توانند تصمیم خوبی بگیرند.

به گزارش فارس، امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان امروز با عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

«حافظ ضیا احمدی»، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توئیتی نوشت: امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان در دیدار عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه ازبکستان درباره طرح‌های زیربنایی میان افغانستان و ازبکستان گفت‌وگو کرده و بر لزوم آغاز کار عملیاتی راه آهن ترمذ-مزارشریف-کابل-پیشاور تاکید کردند.

نشست بین المللی با محور افغانستان در تاریخ 25 و 26 جولای با حضور هیئت های بیش از 20 کشور جهان و سازمانهای بین المللی در شهر « تاشکند» برگزار می‌شود.

«یوسف قابل جان اف» سخنگوی وزارت امور خارجه ازبکستان گفت: به ابتکار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان روزهای 25 و 26 جولای سال جاری میلادی در شهر «تاشکند» نشست بین المللی با موضوع «افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف اصلی برگزاری این نشست اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این نشست تنظیم اقدامات هماهنگ جامعه بین المللی در مورد افغانستان، پیشنهادات و اقدامات معین برای بازسازی اقتصادی کشور، ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری به مردم افغانستان است.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: تاشکند وزیر خارجه طالبان وزیر خارجه طالبان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل