Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، شهرداری نیترای اسلواکی برای حفظ حقوق شهروندان مسن، شورای مشورتی سالمندی را به راه انداخته است. ایجاد بدنه جدید بخشی از رویکرد کلی شهردار در جهت بهبود ارتباطات بین مدیریت شهر و مردم محلی است. به گفته توماش هولوبک، سخنگوی نیترا، شورای سالمندان می‌خواهد نه‌تنها برای بازنشستگان، بلکه برای همه رده‌های سنی شهروندان فضای معاشرتی و شرایط مناسبی را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا متشکل از ۱۶ عضو است که یکی از آنها توسط خود شهردار انتخاب شده است و بقیه نیز نمایندگانی از جامعه و همچنین کارشناسان حوزه مربوطه هستند. این سازمان در همکاری مستمر با سایر سازمان‌هایی خواهد بود که نمایندگی منافع طرف‌های ذی‌ربط را دارند و مشاوره‌ها و ایده‌های مورد نیاز را به‌طور مستقیم از سالمندان به مدیران اجرایی شهر ارائه می‌کنند.

شوراهای سالمندان نهادهای مشورتی هستند که از تصمیم‌گیری سیاسی محلی حمایت می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که نظرات افراد مسن در فرآیند تصمیم‌گیری برای شهر در نظر گرفته می‌شود. شوراهای سالمندان به‌ویژه به سیاست‌های اجتماعی و بهداشتی مرتبط است و اغلب مسئولان با توجه به تأثیر مشارکت اجتماعی بر بهبود سلامت روان سالمندان، به تشکیل چنین شوراهایی اقدام می‌کنند.

با توجه به پیری جمعیت و اهمیت روزافزون شهروندان مسن در برنامه‌ریزی شهری، نفوذ شوراهای سالمندی در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت. شوراهای سالمندان می‌توانند با کمک به شناسایی نیازهای محلی و تخصیص بهتر منابع، از تصمیم‌گیری‌های مسئولان حمایت کنند. آنها همچنین ممکن است به جذب منابع بیشتر برای ارتقای سلامت افراد مسن در محیطی با محدودیت‌های مالی و سیستم مراقبت بهداشتی کمک کنند.

مشارکت سالمندان متخصص در امور شهری نه‌تنها می‌تواند بر دانش‌افزایی سازمانی کمک کند بلکه احتمال خطاهای قابل پیشگیری را در امور شهری نیز کاهش می‌دهد.

کد خبر 693053 برچسب‌ها اسلواکی بازنشستگی شورای شهر سالمندان مدیریت شهری سالمندی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسلواکی بازنشستگی شورای شهر سالمندان مدیریت شهری سالمندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند

 احمد نادری عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.

او افزود: بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم