Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون انرژی درباره تهیه گزارش تفریغ بودجه نوشت و اینطور توئیت کرد: «ثبت رکورد تعجیل شش ماهه دیوان محاسبات در تهیه گزارش تفریغ بودجه کشور، بعنوان معیار سنجش پایبندی دولت به قانون بودجه و اهداف آن، نور امیدی است برای ارتقا شاخص‌هایی کیفی نهاد نظارتی مجلس در مبارزه با رانت و فساد اقتصادی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان‌شالله با تلاش مدیران جوان و کارکنان متخصص و پرتلاش دیوان محاسبات این مهم نیز تحقق خواهد یافت. خداقوت به حسابرسان پرتلاش دیوان محاسبات هرمزگان.»

صدیف بدری، ‏‏‏‏‏‏نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس دهم و یازدهم و عضو کمیسیون عمران هم درباره گزارش دیوان محاسبات و اقدام مناسب از بابت تهیه این گزارش در توئیتر خود نوشت: «دیوان محاسبات کشور با ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ۶ ماه پیش از موعد، نشان داد از جدیت لازم در عمل به تکالیف قانونی و نقش بی‌بدیل خود در ساختار جمهوری اسلامی برخوردار است. عملکرد مناسب دیوان محاسبات مثال‌زدنی است و تداوم این روند باید در دستور کار قرار گیرد.»

حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر، ‌نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس‌ و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با انتشار هشتگ تاج (رئیس سابق فدراسیون فوتبال) درباره مربی اسبق تیم ملی فوتبال که توانست علیه فدراسیون فوتبال ایران حکم محکومیت بگیرد توئیت کرد و نوشت: «تا زمانی که پرونده فساد قرارداد ویلموتس تعیین تکلیف نشده و افراد از اتهاماتی که متوجه آنان شده، تبرئه نشوند، حضور این افراد مذکور در فدراسیون فوتبال قانونی نیست.‌»

علی خضریان، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز به بازدید خود ازپروژه‌های اسلامشهر اشاره داشت و اینطور مرقوم کرد: «به همراه جمعی از نمایندگان مجلس ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان اسلامشهر و تصمیم‌گیری برای اتصال مترو به خط ۳ تهران، کمربندی شمالی و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در جلسه با فرماندار و شهردار این شهرستان، با حضور در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) محله مهدیه به مشکلات مردم رسیدگی شد.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی،‌ نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اصل نود هم به پروژه حوزه انتخابیه خود پرداخت. او در این باره نوشت: «میدان ورودی غربی شهر خرمدره دو بار توسط دو استاندار کلنگ زنی شده و تاکنون هیچ اقدامی صورت نپذیرفته. ظلم مدیر استانی را تحمل نخواهم کرد. به زودی با حضور میدانی وزیر راه و شهرسازی در شهرستان خرمدره پی گیر حل مشکل خواهم شد.»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس که سخنگو کمیسیون انرژی هم هست درباره موضوعات مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون متبوع خود نوشت. در توئیت او آمده است: «در جلسه امروز کمیسیون انرژی مطرح شد: ۱) خسارت تاخیر دولت‌ قبل در اجرای فاز۱۱ پارس جنوبی معادل ۴تریلیون فوت مکعب گازطبیعی (بالغ بر ۳۰میلیارد دلار) ۲) کشف میدان گازی جدید، شمال میدان پارس جنوبی با ذخیره حداقل یک تریلیون مترمکعب گازطبیعی. ۳) فشارافزایی در خشکی، اولویت فعلی وزارت نفت.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای اقتصاد هم به مساله افزایش استفاده از رمز ارزها اشاره داشت با انتشار مقاله‌ای در این باره در توئیتر نوشت: «استفاده از ارزهای دیجیتال در حال افزایش و مقررات مربوطه در دنیا نیز افزایش می‌یابد. چشم انداز کریپتو بطور مداوم در حال تغییر است و به روز نگه داشتن قوانین درمناطق مختلف جهانی کار آسانی نیست. در این گزارش مجموعه‌ای از مقررات رمزارز در سراسر جهان گرداوری شده»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی اما درباره خبر تعلیق یک پرستار منتقد به وضعیت معیشتی خود از محل کارش پرداخت و با خطاب قرار دادن وزیر بهداشت و درمان نوشت: «آقای وزیر بهداشت! در خبرها آمده پرستار مشهدی که به مشکلات پرستاران و کادر_درمان معترض بود در آستانه برکناری است و از کارش تعلیق شده. این رفتار ظلم به کادر درمان و حتی نظام اسلامی است. به جای تعلیق به حرفشان گوش دهید.» او در دومین توئیت خود در این باره ادامه داد: «اگر وزیری را دیدید که به آقازاده‌ها پست می‌دهد اما در زیرمجموعه‌اش صدای مردم را نمی‌شنود و حتی پرستار مظلوم را به خاطر اعتراض و مطالبه گری تعلیق می‌کند، بدانید دلش به جای مردم به وعده‌های برخی صاحب منصبان و اشراف گرم است. این خلاف الگوی حکومت‌داری علی (ع) و مشی دولت انقلابی است. مجلس این را بر نمی‌تابد.»

این نماینده مجلس در سومین توئیت خود نیز به قدرت نظامی ایران در منطقه اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «موشک‌ها و پهپادهای ایرانی معادله نظامی در یمن و جنگ با صهیونیست‌ها را تغییر داد. بدون شک در جنگ روسیه و اوکراین به عنوان اسرائیل دوم در منطقه و جنگ ایران با ناوهای متجاوز که قصد تعرض به ایران اسلامی را داشته باشند نیز توهمات دشمن را درهم خواهند کوبید.»

علی بابایی کارنامی، ‏‏نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس نیز با انتقاد از یک سایت خبری و انتشار گفت و گوی منتسب به او د توئیتر نوشت: «حرکت سایت ... در انتشار گفتگوی منتسب به بنده غیرحرفه‌ای و سواستفاده از اعتماد نمایندگان است که موجب آسیب دیدن ارتباط مسئولان و رسانه‌ها خواهد شد. برآیند اقدامات دولت در یک سال اخیر بطور کلی مثبت است اما شرایط جامعه ایجاب می‌کند سرعت بیشتری به امور داده شود.»

اما فاطمه قاسم‌پور، ‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در توئیت‌های ۹ گانه خود به مساله خانواده پرداخت که در تقویم رسمی کشور نیز امروز به همین نام نامگذاری شده است. او در توئیت خود نوشت: «امروز در تقویم ایرانیان با تأسی به سیره خاندان نبوی در شأن نزول آیه مبارک «هل اتی» روز خانواده نامگذاری شده است. در طی سال‌های اخیر، علی‌رغم وجود سیاست‌های کلی خانواده که راهنمای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این عرصه است، شاهد بودیم که دولت‌ها صرفاً اکتفا به اعطای برخی تسهیلات محدود برای ازدواج و فرزندآوری کردند و حق خانواده را کامل ادا نکردند؛ که لازم است دولت سیزدهم مدار حرکت خود را بر اساس سیاست‌های کلی خانواده تقویت کند.»

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در ادامه توئیت‌های خود نیز به نگاه مجلس به مساله خانواده اشاره داشت و نوشت: «از ابتدای مجلس، با تمام دستگاه‌های مسئول برای اجرایی‌شدن سیاست‌های کلی خانواده طی نامه‌نگاری و برگزاری جلسات، ارتباط گرفته و خواستار برنامه‌های عملیاتی‌شان در این راستا شدم. گزارش‌های دریافتی حاکی از بی‌برنامگی و عدم اهتمام دستگاه‌های مجری به این سیاست‌هاست.» در توئیت دیگر قاسم‌پور آمده است: «نکته آن است که علی‌رغم اهمیت نهاد خانواده برای جامعه ایرانی و مسائل پرشمار این نهاد، همچنان خانواده به مثابه یک کل، در عرصه سیاست‌گذاری مغفول است. ضمن آن‌که همه مسائل آن نیز در نظر گرفته نشده است.»

این نماینده مجلس که رییس کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی نیز هست در ادامه توئیت‌های خود نوشت: «سیاست‌گذاری خانواده محور به معنای محور قرارگرفتن خانواده در برنامه‌ها، سیاست‌های اجرایی، قوانین و مقررات است که هم بر مجلس و هم بر دولت واجب است به این مقوله توجه کنند. آیا تاکنون به این اندیشیده‌ایم که مثلاً نحوه اعطای یارانه‌ها چه تأثیری بر خانواده خواهد داشت؟ قوانین و مقررات حوزه شهرسازی چطور؟ آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های طراحی و ساخت خانه‌ها یا اعطای مجوزها؛ در نگارش این‌ها به نهاد خانواده به مثابه یک کل توجه می شود؟»

قاسم پور در هفتمین توئیت خود اظهار داشت: «این‌ها پرسش‌هایی است که می‌توان بی‌شمار در عرصه‌های مختلف مطرح کرد. مسئله این‌جاست که علی‌رغم تأکید سیاست‌های کلی خانواده، هنوز خانواده نتوانسته به مانند خون در رگ‌های قوانین و سیاست‌ها جاری شود و شاید بتوان راه‌حل عمده را مسئله‌مندکردن خانواده برای قانون‌گذاران و برنامه‌ریزان دانست. بایستی مسئله خانواده، مسئله اصلی عرصه سیاستی کشور شود و سیاستمداران ما دغدغه‌ این نهاد مهم را در تمام لحظات مدیریتی، برنامه‌ریزی و اجرایی خود داشته باشند.»

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در آخرین توئیت خود نیز نوشت: «در نهایت، در روز ملی خانواده آرزو می‌کنم کانون خانواده‌های شریف ایرانی هر روز گرم‌تر و مهربان‌تر باشد و ما فعالان عرصه سیاست نیز بیشتر و بیشتر در مسیر خانواده‌محوری در فعالیت‌های خود حرکت کنیم.»

کد خبر 693085

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سیاست های کلی خانواده نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی فدراسیون فوتبال دیوان محاسبات توئیت خود سیاست ها خود نوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها

هدایت ممبینی در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: این قهرمانی را به تمام مردم و جامعه فوتسال کشور تبریک می‌گویم و انشاالله این روند خوب در جام جهانی که در شهریور ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد ادامه خواهد داشت.

او در خصوص رقابت نزدیک تیم‌ها در این دوره از مسابقات گفت: فوتبال و فوتسال در منطقه مرکزی آسیا (کافا) پیشرفت خیلی خوبی در سال‌های اخیر داشته است و کشورهای این منطقه سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبال و فوتسال داشته‌اند و در جام جهانی آینده ۴ تیم از منطقه کافا حضور دارند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بیشتر بازیکنان تیم ملی افغانستان در لیگ ایران حضور دارند و مربیان فوتسال ایران در چندین کشور مشغول به فعالیت هستند و این نشان دهنده پیشرفت فوتسال در آسیا است.

ممبینی در خصوص روند جذب حامی مالی برای تیم ملی فوتسال تصریح کرد: فضای فوتبال و فوتسال به گونه‌ای که ما باید حامیان بیشتری را به سرمایه‌گذاری در آن رغبت دهیم. به نظرم تا زمانی که مشکل حق پخش تلویزیونی حل نشود حامیان مالی از حضور در باشگاه‌ها استقبال نخواهند کرد. مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص وزیر ورزش و جوانان به دنبال رفع این مشکل هستند و امیدوارم با حل حق پخش در آینده شاهد حضور تعداد بیشتری از حامیان مالی در فوتبال و فوتسال کشور باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص اهدای پاداش به بازیکنان و اعضای تیم ملی فوتسال گفت: ما در طول مسابقات پاداش‌هایی را به اعضای تیم پرداخت کرده‌ایم. فردا هم یک جلسه داریم تا میزان رقم پاداش برای اعضای تیم را مشخص کنیم. ما در بخش فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال در کافا قهرمان شدیم و در فوتبال ساحلی در جایگاه سوم جهان شدیم که باید به این عزیزان هم پاداش دهیم تا بخشی از زحمات آنان را جبران کنیم.

او در خصوص آخرین وضعیت خرید دستگاه‌های کمک داور ویدیویی (VAR) از شرکت چینی گفت: تا زمانی که یکسری اطلاعات رخ ندهد ما نمی‌توانیم درباره VAR صحبت کنیم. یک شرکت چینی اخیراً به شرکت‌های مورد تایید فیفا اضافه شده است و به دلیل اینکه مراودات بیشتری با کشور چین داریم می‌توانیم تجهیزات بیشتری از این شرکت وارد ایران کنیم.

ممبینی درباره قرارداد کادر فنی تیم ملی فوتسال گفت: از لحاظ اداری هنوز چیزی به ثبت نرسیده اما مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست تاریخ ساز(عکس)
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران