Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، ناصر باقری مقدم در مراسم معارفه رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی در مشهد افزود: طبیعتا بنیاد وظیفه ریل‌گذاری، هماهنگی و گزارش دهی بابت اجرای این سند از سوی نهادهای متولی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و  همچنین سازمان بازرسی کل کشور را دارد.

وی گفت: اجرای سند راهبردی کشور در امور نخبگان برعهده همه دستگاه های اجرایی است، مسئولیت اجرایی نهادها از صدا وسیما گرفته تا وزارتخانه های صنعتی، مجموعه ستادی نظیر معاونت علمی رئیس جمهور، وزارتخانه های علوم و بهداشت و حتی مجموعه زیر نظر رهبر معظم انقلاب درباره این سند مشخص شده و اجرای این سند توسط بنیاد ملی نخبگان یک خطای راهبردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: با تمهیدات رئیس قوه قضاییه، اعلام شد امسال اسناد بالادستی کشور توسط سازمان بازرسی کل کشور پیگیری شود تا ترک فعل ها درباره عملکرد دستگاههای اجرایی دنبال و بررسی گردد، متاسفانه بخش قابل توجهی از سند راهبردی کشور در امور نخبگان اجرا نشده است که باید این موضوع بررسی شود.

باقری مقدم همچنین گفت: چه نخبگانی که به کشور باز می گردند و چه نخبگان موجود در کشور در شهرهای بزرگ به خصوص تهران با مشکل مسکن مواجه اند، با مساعدت شخص رئیس جمهور باید به سمت احداث شهرک‌های نخبگان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در چارچوب شهرکهای نخبگانی، واحدهای مسکونی برای نخبگان کشور به صورت مجتمع و بیشتر در شهرهای محل تجمع نخبگان و در دانشگاه های شهرهای اصلی کشور احداث خواهد شد.

قائم مقام رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: رفع مساله مسکن نخبگان سهم بالایی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان به خارج کشور دارد و یا اینکه زمینه مهاجرت معکوس نخبگان خارج کشور را به داخل فراهم می کند.

باقری مقدم اضافه کرد: هنوز طرح اولیه احداث شهرک‌های نخبگان زیر نظر معاونت علمی رئیس جمهور پیگیری می شود، اما پیشنهاد ما این است که در شهرک های نخبگان تجهیزات آزمایشگاهی و خدماتی مورد نیاز نخبگان را ایجاد کنیم، این شهرک ها فقط برای اسکان نیست بلکه موضوع تحقیقات نخبگان نیز در آن لحاظ شده است.

وی گفت: در حال حاضر در مرحله کارشناسی و محاسبات تامین زمین برای ساخت این شهرک ها هستیم، لذا اعلام می کنم دانشگاه های کشور و وزارتخانه های بهداشت و علوم می‌توانند با تامین زمین مورد نیاز، به عنوان بخش عمده هزینه ساخت این شهرکها، ما را یاری کنند.

قائم مقام رییس بنیاد ملی نخبگان اقدامات صورت گرفته برای حمایت از نخبگان در کشور را کافی ندانست و افزود: مجموعه‌های اجرایی مرتبط با نخبگان باید درباره جلوگیری از مهاجرت نخبگان عمل کنند، از طرفی می دانیم، اقتصاد دانش بنیان در کشور محقق نخواهد شد مگر اینکه از نخبگان استفاده شود، نخبگان ماده خام تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور هستند.

باقری مقدم افزود: در حال حاضر ۵۵ هزار نخبه در سطوح دانش آموزی، سطوح دانشجویی و پژوهشی و هیات علمی دانشگاه تحت پوشش بنیاد علمی نخبگان هستند، از این تعداد ۱۰ هزار نفر در خارج از کشور مشغول به فعالیت می باشند.

در مراسم معارفه سیدعبدالکریم سجادی رییس جدید بنیاد نخبگان خراسان رضوی که با حضور اعضا هیات علمی این مجموعه و مسوولان استانی صورت گرفت از زحمات رضا لطفی و خدمات ارزنده وی در دوران تصدی مسوولیت بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی تقدیر شد.

برچسب‌ها سازمان بازرسی كل كشور بنیاد ملی نخبگان مقام معظم رهبری ناصر باقری مقدم شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بازرسی كل كشور بنیاد ملی نخبگان مقام معظم رهبری سازمان بازرسی كل كشور بنیاد ملی نخبگان مقام معظم رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی بنیاد ملی نخبگان رییس بنیاد باقری مقدم شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روسها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روسها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روسها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده اند.

کد خبر 6095506

دیگر خبرها

  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • پدر شهید جعفر بابازاده آسمانی شد
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • جایزه یک میلیارد تومانی برای ۱۰۰ استاد منتحب شاگردپرور
  • اعطای بسته حمایتی معاونت علمی به یکصد استاد منتخب