Web Analytics Made Easy - Statcounter

این‌ها، دغدغه‌های محمد مسلمی، کارگردان و بازیگر حوزه‌ی کودک و نوجوان است. او که امروز با خبرگزاری مهر گفت‌وگو کرد، گفت: «همین‌طور که بچه‌ها تغییر می‌کنند، ما هم باید با آن‌ها تغییر کنیم. این برنامه‌سازی‌ها باید به روز شود و در کنار آن عروسک‌سازی، مستندسازی و فیلمسازی این حوزه هم تغییر کند وگرنه همین می‌شود که بچه‌های ما سراغ شخصیت‌ها و قهرمان‌های خارجی می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مسلمی، کارگردان و یکی از سه عضو گروه محبوب «فیتیله»ای‌ها، معتقد است عوامل تولید برنامه‌های کودک و نوجوان، کم‌کار هستند. او ادامه داد: «الآن برنامه‌های کودک تلویزیون به اندازه‌ی انگشت‌های یک دست هم نیست، یعنی بستری وجود ندارد و این خوب نیست؛ چون برای بچه‌ها قهرمانی ساخته نمی‌شود. به‌ویژه در مقابل رسانه‌های مختلفی که انیمیشن‌ها و برنامه‌های مختلفی می‌سازند. باید مشاوران و متخصصان دور هم جمع شوند و با توجه به ذائقه‌ی کودک امروز تصمیم بگیرند و راه حلی برایش پیدا کنند.»

او معتقد است سرمایه‌ی اصلی هر کشور، شاعران و هنرمندانی‌اند که در آن سرزمین، پرورش یافته‌اند و برایشان هزینه شده.  او که در رشته‌ی کارگردانی و بازیگری تحصیل کرده و بازیگری را در کلاس‌های استاد سمندریان هم آموزش دیده، اضافه کرد: «بچه‌های الآن نه دوستی دارند نه در کوچه بازی می‌کنند و این‌قدر خبرهای بد می‌شوند که گاهی برخی‌شان قرص می‌خورند و در سنین کودکی دچار افسردگی شده‌اند و این‌ها همان مشکلاتی است که باید برایشان فکری کنیم.»

او هم‌چنین و گفت: «دنیا دارد با سرعت عجیبی به سمت جلو می‌رود و کارهایی در حوزه کودک و نوجوان انجام می‌دهد که دارد این قشر را به واسطه‌ی گرافیک‌ جذاب یا تفکری که دارند، به سمت خود جلب می‌کنند؛ اما ما هنوز نتوانسته‌ایم این فضا را به دست بگیریم. کودکان ما گوشی‌ها را به دست می‌گیرند و این فضا آن‌ها را مجذوب خود کرده است.»

او درباره‌ی آخرین وضعیت مجموعه‌ی نمایشی «دوقلوها» که اخیراً در حال ساخت آن است گفت: «ما چهار یا پنج ماه است که برای «دوقلوها» دکور زده‌ایم؛ اما یا متن باید عوض شود، یا پول ندارند و به همین دلایل کارمان هنوز وارد مرحله تولید و پخش هم نشده است. در حالی که قرار بود فصل دوم این مجموعه، نوروز پخش شود.»

کد خبر 693083 برچسب‌ها نوجوان تلویزیون - برنامه تلویزیونی بازیگران سینما و تلویزیون ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوجوان تلویزیون برنامه تلویزیونی بازیگران سینما و تلویزیون ایران کودک و نوجوان بچه ها ی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا علافی بابیان اینکه این دوره در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود افزود: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت ارشاد در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است و کمک به افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان، تقویت کتاب فروشی‌ها از مسیر نوسازی و بهسازی رابطه کودکان و نوجوانان با کتابفروشی‌ها شهر و روستا، برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان کتابخوان، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، حمایت و توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی و ایجاد رقابتی سازنده و تشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.. وی تصریح کرد: مربیان باشگاه‌های کتابخوانی در این کارگاه‌ها علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

براساس این گزارش: این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

دیگر خبرها

  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟