Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@23:27:16 GMT

کسب و کارهایی که اعتماد می فروشند!

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۲۰۲۱

کسب و کارهایی که اعتماد می فروشند!

آنچه مسلم است، این است که پلتفرم‌هایی که مارکت‌پلیس (Marketplace) هستند و خودشان فروشنده نیستند، لازم است ابزارهایی را ایجاد کنند تا بتوانند از طریق آنها به دغدغه‌های مردم و کاربران خود پاسخ‌گو باشند. بدون‌شک پاسخ‌گویی به دغدغه‌های مردم است که همواره «سرمایه اجتماعی» ایجاد می‌کند؛ به عبارت دیگر افراد برای رشد و توسعه سرمایه اجتماعی خود لازم است دغدغه‌های جامعه خود را به‌خوبی بشناسند و برای آنها پاسخ مناسبی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارکت‌پلیس یا بازارگاه بستری است که امکان خرید از چند‌ده هزار تأمین‌کننده متفاوت را برای مشتریان فراهم می‌کند. در مارکت‌پلیس دیجی‌کالا تولیدکننده، صنعتگر، هنرمند و کسب‌و‌کار ایرانی بی‌واسطه به بازاری به وسعت سراسر ایران متصل هستند و همه سرویس‌های لجستیکی، انبارداری، پرداخت، بسته‌بندی، بازاریابی، تولید محتوا، بینش بازار و خدمات پس از فروش را در اختیار دارند.

پلتفرم دیجی‌کالا به‌عنوان یک مارکت‌پلیس به این دغدغه پاسخ گفته و با ارائه نموداری زمانی از قیمت‌های قبل و بعد از تخفیف، کاربران را آگاه و مطلع کرده است که این کارکرد هم منجر به بهبود شده و هم باعث ایجاد شفافیت برای کاربران و ارتقای مکانیسم‌های بازار می‌شود و به قول «سایمون» عدم تقارن اطلاعاتی شکل نمی‌گیرد؛ چرا‌که در صورت عدم تقارن اطلاعاتی، امکان تصمیم‌گیری و انتخاب عقلایی کاهش می‌یابد و بازار دچار شکست می‌شود. سایمون در سال ۱۹۷۸ نظریه‌ای درباره تصمیم‌گیری در کسب‌و‌کار مطرح کرد که بر مبنای آن اساس تصمیم‌گیری مشارکت‌کنندگان در بازار سرمایه، اطلاعاتی است که از سوی شرکت‌ها منتشر می‌شود. بهره‌گیری از این اطلاعات و تصمیم‌گیری صحیح زمانی امکان‌پذیر است که اطلاعات یاد‌شده به‌موقع، مرتبط، با اهمیت و نیز کامل، دقیق و قابل فهم ارائه شود. از سوی دیگر، نوع و چگونگی دستیابی به اطلاعات نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. در‌صورتی‌که انتقال اطلاعات به صورت نابرابر و نامتقارن بین افراد صورت گیرد و اصطلاحا عدم تقارن اطلاعاتی به وجود آید، می‌تواند نتایج متفاوتی را نسبت به یک موضوع واحد سبب شود. این پدیده پیامدهای نامطلوب مختلفی از قبیل کاهش کارایی بازار، افزایش هزینه‌های معاملاتی، مشارکت حداقلی سرمایه‌گذاران، ضعف بازار، نقد‌شوندگی پایین و به‌‌طور کلی کاهش سود حاصل از معاملات در بازار‌های سرمایه را در پی دارد. در شکل زیر شاهد مؤلفه‌ها و فرایند تصمیم‌گیری با رویکرد شناختی هستیم که مجموعه این مؤلفه‌ها در کنار هم، افراد را به اتخاذ تصمیم و در نهایت پیامدها و نتایج حاصل از تصمیم آنها می‌رساند. باید گفت برخورداری از اطلاعات شفاف و دانش کافی نسبت به مقوله مد‌نظر، بر ترجیحات و تصمیم نهایی کاربران و مشتریان اثر درخور ‌توجهی دارد.

در واقع کاربران و خریداران همواره نیازمند اطلاعاتی هستند که آنان را در تصمیم‌گیری‌های مختلف یاری کند. افزایش شفافیت و تقارن اطلاعات منجر به رشد آگاهی مشارکت‌کنندگان در بازار شده و زمینه را برای انتخاب‌های بهتر آنان فراهم می‌کند. رسیدن به این هدف از طریق گردآوری و افشای اطلاعات، افزایش کیفیت افشا، افزایش دفعات گزارش‌گیری‌ها و ارتقای مکانیسم‌های نظارتی امکان‌پذیر است. در حقیقت هرچه اطلاعات شفاف‌تر ارائه شود، عدم تقارن اطلاعاتی کمتر و به تبع آن کارایی مکانیسم‌های بازار نیز افزایش خواهد یافت.

در سرویس دیگری به اسم جعبه خرید (buy box) که دیجی‌کالا برای مشتریان در نظر گرفته است، می‌توان تلاش این پلتفرم را برای برقراری و ایجاد تقارن اطلاعات در بازار مشاهده کرد.

این تحلیل کاری است از رسانه خبری TickTech که بر اساس گزارش ۱۴۰۰ دیجی‌کالا تهیه و تدوین شده است. گزارش‌های سالانه دیجی‌کالا به صورت عمومی منتشر می‌شود.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر دیجی کالا اخبار مرتبط نگاهی به گزارش کسب وکارهای بومی محلی دیجی‌کالا ۱۴۰۱/۵/۲ دیجی‌کالا بیزینس به استان های کشور سفر می کند ۱۴۰۱/۵/۱ بازاری به وسعت همه کسب‌وکارهای ایرانی ۱۴۰۱/۴/۲۶ آشنایی با گروه دیجی‌کالا؛ از اعضای قدیمی تا کسب‌وکارهای نوپا ۱۴۰۱/۴/۲۲ رونمایی رسمی از پلتفرم اتوماسیون بازاریابی اینترک ۱۴۰۱/۴/۱۸ جنس از تو محتوا از من ۱۴۰۱/۴/۱۵ آخرین ویدیو ها عراق برای سفر اربعین همه واکسن های ایرانی را قبول دارد ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۲:۰۱ تورم ۸۰ درصدی و رشد باورنکردنی اقتصاد ترکیه! ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۱:۰۳ زیبایی آبفشان Stokkur در ایسلند + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۰:۵۵ اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۰:۴۳ مصائب برنج ایرانی؛ خشکسالی، دلالی، دخالت‌های دولتی و ... ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۰:۲۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۲:۱۴ کسب و کارهایی که اعتماد می فروشند! ۲۲:۰۱ عراق برای سفر اربعین همه واکسن های ایرانی را قبول دارد ۲۱:۵۱ خواص آب پیاز، درمانی قدرتمند و طبیعی برای ریزش مو ۲۱:۴۶ اوج پیک هفتم کرونا تا ۱۰ روز آینده ۲۱:۴۳ فرآیندمحوری از ارکان مهم تعالی سازمانی ۲۱:۳۹ کلاس های مدارس و دانشگاه ها قطعا حضوری خواهد بود ۲۱:۳۶ تست روانشناسی: مجسمه مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید تا در مورد آینده بیشتر بدانید ۲۱:۳۳ عواملی که مرد را برای زن جذاب می کند ۲۱:۲۹ حذف دروس عمومی در کنکور تاثیری در آموزش آن‌ در مدارس ندارد ۲۱:۲۷ نکات ایمنی در هنگام استفاده از چادرهای مسافرتی ۲۱:۲۲ معجون گیاهی برای گرفتگی رگ قلب ۲۱:۲۲ سرطان در بدنتان با کدام کلید روشن می شود؟ ۲۱:۰۸ هسته زردآلو را دور نریزید ۲۱:۰۶ زیبا شدن نوزاد با بخور نخورهای ماه هشتم بارداری ۲۱:۰۳ تورم ۸۰ درصدی و رشد باورنکردنی اقتصاد ترکیه! ۲۰:۵۵ زیبایی آبفشان Stokkur در ایسلند + فیلم ۲۰:۵۱ فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک کشور تغییر کرد ۲۰:۴۸ ملک ۴۸۰ میلیارد تومانی که بدون نظر کارشناسی واگذار شد! ۲۰:۴۳ اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی + فیلم ۲۰:۴۱ استفاده های جالب از قهوه در خانه داری ۲۰:۴۱ یارانه ها اشتباه واریز شد؟ ۲۰:۳۹ مازیار حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر شد ۲۰:۲۰ مصائب برنج ایرانی؛ خشکسالی، دلالی، دخالت‌های دولتی و ... ۲۰:۱۰ چای و قهوه باعث کم آبی بدن می شوند؟ ۲۰:۰۸ پیش‌ بینی بورس؛ افت شاخص تا کجا ادامه پیدا می‌ کند؟ ۲۰:۰۶ لاغری سریع در ۳ روز با یک میوه ۲۰:۰۱ نکات طلایی برای رابطه خوب عروس و خواهرشوهر ۲۰:۰۰ امیدواریم طرح رتبه بندی معلمان اجرایی شود ۱۹:۴۶ بهترین ماست برای خوردن کدام است؟ ۱۹:۳۸ افزایش ۴ برابری موارد ابتلا و بستری کرونا ۱۹:۲۲ چرا موقع دور زدن، ماشین صدا میده؟ ۱۹:۱۷ برنامه کامل لیگ برتر فوتبال اعلام شد ۱۹:۱۴ کاهش ۱۷.۶درصدی پروانه های ساختمانی در تهران ۱۹:۱۰ بدترین و بهترین موقع روز برای نوشیدن شیر ۱۹:۰۶ ماجدی: نمی‌دانم VAR به نیم فصل می رسد یا خیر / اولویت با تیم ملی است ۱۸:۵۳ ترکیب رنگ موهای پرطرفدار تیره و روشن + تصاویر ۱۸:۴۹ برنامه هفته اول لیگ برتر فوتبال مشخص شد ۱۸:۳۷ بازیگر فیلم تایتانیک درگذشت ۱۸:۳۴ زمان برگزاری دربی پایتخت مشخص شد ۱۸:۲۷ ۲۵ هزار تومان سود هر کیلوگرم مرغ برای واسطه‌ ها ۱۸:۲۶ خواصی که شما را عاشق آبغوره می کند ۱۸:۲۲ افت ارزش ستاره فوتبال ایران در آلمان/ ضرر ۳ میلیون یورویی سردار آزمون ۱۸:۰۵ پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده / قیمت پژو ۲۰۷ کاهش یافت + جدول قیمت ۱۸:۰۲ چی بخوریم، بیشتر جوش می زنیم؟ ۱۸:۰۰ قیمت یخچال فریزر امرسان چند؟ (جدول) ۱۷:۵۶ کلاف، رکورد تولید ماهانه ۲۰۸۰۰ تن را ثبت کرد ۱۷:۵۳ زندگی لوکس رهبر کره شمالی ۱۷:۵۱ همکاری‌های سامسونگ با برترین برندهای جهان برای ارائه بهترین تجربه کاربری ۱۷:۴۸ رفتار درست با کسی که از او خوشمان نمی آید! ۱۷:۴۲ تهاتر محصولات کشاورزی ایرانی با گندم روسیه اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دیجی کالا مارکت پلیس تصمیم گیری ۱۴۰۱ ۰۵ ۰۳ دیجی کالا ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از صادرات هرگونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی در نامه‌ای به معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد که بر اساس قانون احکام دائمی هر گونه وضع مالیات یا عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیریارانه‌ای و جلوگیری از صادرات هرگونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است.

به گزارش ایسنا. در متن نامه محمدهادی عبادی - معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی - به سرپرست معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهادکشاورزی - آمده است:

عطف به مکاتبه اتاق ایران به تاریخ ١٧ اردیبهشت ١٤٠٣ با موضوع «اخذ عوارض معادل ۶۰ درصد ارزش صادراتی و عدم رعایت آیین‌نامه لزوم ثبت و اطلاع‌رسانی مقررات مرتبط با محیط کسب و کار» و پیرو مکاتبه ای به تاریخ ٢٥ دی ماه ١٤٠٢ درخصوص فرایند قانونی وضع عوارض صادراتی بر کالاها، اعلام می‌دارد: 

اولاً، به موجب ماده (۳۳) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب١٠ بهمن ١٣٩٥، هر گونه وضع مالیات یا عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیریارانه‌ای و جلوگیری از صادرات هرگونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است.»

ثانیاً، وفق تبصره اصلاحی ماده (۴) قانون مقررات صادرات و واردات مصوب  ٨ تیر ١٣٩٠، «کلیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به صدور و ورود کالا منحصراً از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان‌های اجرایی ذی‌ربط اعلام می‌گردد.

ثالثاً، وفق ماده (۶) آیین‌نامه لزوم ثبت و اطلاع‌رسانی مقررات در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار به تاریخ ٩ اردیبهشت ١٤٠٢، مقررات بدون ثبت و انتشار آنها در پایگاه مذکور لازم‌الاجرا نخواهد بود.

لذا، مقتضی است ضمن همکاری موثر در رعایت احکام قانونی مذکور، به قید فوریت درخصوص رفع هر گونه موانع در صادرات کالاها بدون طی فرایند قانونی اقدام کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهران قدیم | پیرمردی که بازار تهران را بهم ریخت/ عکس
  • جلوگیری از صادرات هرگونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • تفاوت ثبت اطلاعات توسط صنف طلافروشان با سایر اصناف در سامانه جامع تجارت
  • هراس طلافروشان از افشای اطلاعات
  • چرا طلافروشها از اعلام دقیق دارایی های خود نگرانند؟
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری