Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@05:22:53 GMT

دندان کودک شما چه رنگی شده؟ هر رنگ علتی دارد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۲۰۲۵

دندان کودک شما چه رنگی شده؟ هر رنگ علتی دارد

دلیل و مسئله ای مهم درباره تغییر رنگ دندان کودک نازک بودن مینای دندان کودک : پلاک حفره ها جراحت و ضربه ژنتیک و دندان های زرد مکمل ها بیماری ها : درمان های خانگی دندان های زرد مسواک و نخ دندان : لیمو و جوش شیرین تغییرات رژیم غذایی محصولات سفید کننده  بدون نسخه برای بچه های بزرگتر درمان های دندانپزشکی دلیل و مسئله ای مهم درباره تغییر رنگ دندان کودک

به گزارش اقتصادآنلاین، ​هیچ چیز بهتر از دیدن لبخند بر روی صورت فرزند شما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شاید متوجه شده باشید که دندان های کودک شما اخیراً کمی زرد به نظر می رسند. نگران نباشید این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما خطرناک نیست.

عوامل مختلف از بهداشت نامناسب دندان گرفته تا ژنتیک ممکن است در زردی دندان نوزاد نقش داشته باشد . بسته به علت ، روش های مختلف درمان وجود دارد.

در این مقاله در مورد علت زرد شدن دندان در کودک می پردازیم و روشهای خانگی برطرف کردن این مشکل را در مورد بررسی قرار می دهیم.

نازک بودن مینای دندان کودک :

آیا می دانید دندانهای شیری سفیدتر از دندانهای بزرگسالی هستند؟ درست است ..وقتی کودک شما رشد می کند ، دندان های خود را از دست می دهد و دندان بزرگسالی در دهان او رشد می کند. وقتی این اتفاق می افتد ، ممکن است تفاوت چشمگیری بین رنگ ها مشاهده کنید.

به این دلیل که دندان های بزرگسال حاوی عاج بیشتری هستند که باعث می شود دندان زیر مینای دندان کودک کمی زرد به نظر برسد.

پلاک

مسواک نزدن  ممکن است منجر به جمع شدن پلاک های سطح دندان و بروز دندان های زرد شود. نه تنها این عامل ، بلکه غذا و نوشیدنی های رنگی می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها شود. وقتی این مواد به تدریج به خوبی مسواک نشوند ، می توانند منجر به تجمع و ایجاد لک شوند.

حفره ها

پوسیدگی دندان و حفره ها می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها و زرد نشان دادن آنها شوند. با گذشت زمان ، این لکه ها می توانند منجر به ایجاد سوراخ در دندان ها شوند که حفره هستند.

اگر مشکوک هستید که کودک شما ممکن است این مشکلات را داشته باشد ، برای جلوگیری از عفونت دندان به دندانپزشک مراجعه کنید تا در اسرع وقت آنها را معالجه کند.

جراحت و ضربه

اگر کودک شما به دندان هایش صدمه بزند ، ممکن است رگ های خونی پاره شود و دندان ها را زرد ، قهوه ای یا خاکستری یا سیاه نشان دهد.

بعد از ضربه به دندان ، مویرگهای داخل دندان می توانند پاره شود و باعث جمع شدن خون – به طور خاص ، هموسیدرین – در کانال های داخل دندان شوند. آسیب حتی ممکن است روی خود مینای دندان نیز تأثیر بگذارد.

ژنتیک و دندان های زرد

مینا همان چیزی است که  سطح دندان را می پوشاند و به آن رنگ سفید می بخشد. مینای دندان نازک ، که می تواند ژنتیکی باشد ، ممکن است باعث زرد یا تغییر رنگ دندان کودک شود. مینای دندان نازک همچنین ممکن است کودک شما را در معرض پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دندانی قرار دهد.

مکمل ها

برای کودکان بسیار کوچک ، فلوروز ممکن است نگران کننده باشد. این شرایط وقتی اتفاق می افتد که دندان های شیری از طریق آب ، خمیر دندان یا غذاهای غنی شده در معرض فلوراید زیادی قرار بگیرند.

فلوروز می تواند منجر به ایجاد لکه های سفید یا قهوه ای روی دندان ها شود و مینای دندان اطراف آن را زرد نشان دهد.سایر مکمل ها نیز ممکن است باعث تغییر رنگ  و دندان های زرد  شوند. به عنوان مثال آهن ممکن است باعث خاکستری یا سیاه شدن دندان شود.

بیماری ها :

هپاتیت ، زردی و سایر شرایط جسمی نیز ممکن است باعث تغییر رنگ دندان ها شود. بنابراین استفاده از داروهای خاص در دوران بارداری یا اوایل کودکی نیز می تواند عامل دندان های زرد کودک باشد. به عنوان مثال ، تتراسایکلین ممکن است باعث شود دندان های کودک خردسال زرد روشن و دندان های کودکان بزرگتر قهوه ای به نظر برسند.

درمان های خانگی دندان های زرد

روش هایی وجود دارد که می توانید سعی کنید که رنگ دندان های کودک را روشن تر کنید

مسواک و نخ دندان :

اطمینان حاصل کنید که کودک شما هر روز دو بار مسواک می زند و نخ دندان می کشد. هنگامی که کودک  چیزی شیرین و اسیدی خورده باشد ، سعی کنید ظرف 30 دقیقه تا یک ساعت دندانهای او را مسواک بزنید تا از مینای دندان بیشتر محافظت کند.

اگر مکمل هایی مانند آهن مصرف می کنند ، باید بعد از استفاده خوب مسواک بزنند و باقی مانده آن ار بشورند. کودکان باید از مقدار کمی خمیر دندان استفاده کنند و به خوبی دهان را  آبکشی کنند تا از بروز فلوئوروز جلوگیری شود.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مداوم به شما کمک می کند تا دندان های آنها از پلاک و مواد لکه دار پاک نشوند. به علاوه ، با گذشت زمان به آرامی لکه های ملایم را سفید می کند. شاید لازم باشد به کودکان کوچکتر کمک کنید تا عادت های خوب مسواک زدن را ایجاد کنند.

لیمو و جوش شیرین

برای لکه های حاصل از غذا و نوشیدنی یا پلاک روی سطح دندان ، بهتر است با چند قطره آب لیمو و جوش شیرین خمیر درست کنید.

یک بار در هفته ، به سادگی این دو ماده را با هم ترکیب کنید و از کودک خود بخواهید که دندان هایش را با آنها مسواک بزند. بگذارید 1 یا 2 دقیقه قبل از مسواک زدن روی دندان بماند ، سپس خوب بشویید.

هر چند توجه داشته باشید: اگرچه این روش نسبتاً بی خطر است ، آب لیمو اسیدی است و در صورت استفاده مداوم از آن می تواند به مینای دندان آسیب برساند.

تغییرات رژیم غذایی

کودک خود را به خوردن میوه ها و سبزیجات سخت ترغیب کنید – به  سیب ، هویج ، کرفس و گلابی گزینه های خوبی هستند. این غذاها نه تنها سالم هستند ، بلکه ممکن است هنگام جویدن به تمیز شدن سطح دندان نیز کمک کنند.

اصولاً جویدن این میوه ها ممکن است دندانها را بشورند و مانند مسواک زدن ثانویه عمل کنند. و برخی میوه ها (به عنوان مثال سیب) حاوی اسید مالیک هستند – که در کیت های سفید کننده مختلف بدون نسخه یافت می شود.

همچنین مواردی مانند نوشیدنی های شیرین و غذاهای اسیدی را محدود کنید. غذاهایی مانند آب نبات ترش ، نوشابه ، مرکبات ، چیپس سیب زمینی و میوه های خشک همگی می توانند به مینای دندان آسیب زده و باعث تغییر رنگ دندان شوند.

محصولات سفید کننده  بدون نسخه برای بچه های بزرگتر

همچنین می توانید از کیت های سفید کننده دندان بدون نسخه هستند و  خمیردندان های سفیدکننده استفاده کنید. البته دندانپزشکان اطفال موافق نیستند که کیت های سفید کننده گزینه مناسبی برای بچه ها باشد و توصیه میکنند فقط بعد از رویش کامل دندان های دایمی استفاده شود .

عوارض جانبی استفاده از کیت های  بدون نسخه ممکن است شامل حساسیت دندان و تحریک لثه باشد.

درمان های دندانپزشکی

وقتی روش های خانگی و مسواک زدن منظم جواب نمی دهد ، ممکن است بهتر باشد که با دندانپزشک کودک خود صحبت کنید.

همچنین باید با دندانپزشک در مورد رنگ زرد دندان ناشی از مسائل ارثی مشورت نمایید . دندانپزشک کودک شما می تواند لکه های نزدیک سطح مینا را با استفاده از تکنیک ایچ ، و سیل کردن عاج دندان سفید کند.

این کار با استفاده از محلول هیپوکلریت سدیم برای سفید کردن دندان و  سپس  استفاده از یک  ماده رزینی برای جلوگیری از لکه های آینده در مینا انجام میشود.

بسیاری از دندانپزشکان توصیه می کنند تا زمان نوجوانی برای سفید کردن دندان های زرد صبر کنید تا دندان های او به طور حرفه ای سفید شود ، هرچند ممکن است دندانپزشک راهنمای متفاوتی داشته باشد.

طبق گزارش موردی در سال 2015 ، مطالعات نشان داده است که این روش می تواند یک گزینه سریع و ایمن برای کودکان بزرگتر و نوجوانان مبتلا به لکه بینی ناشی از فلوروز باشد.

منبع: سلامت اول لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر جرم دندان سلامت نوزاد جرم گیری اخبار سلامت دندان کودک تغییر رنگ دندان اخبار مرتبط رفع جرم و پلاک دندان در ۵ دقیقه با پوست گردو! + روش ۱۴۰۱/۴/۶ چرا دندان دچار پوسیدگی می شود؟ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ روش هایی مناسب برای رفع جرم دندان ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ والدین قبل از مراجعه به دندانپزشکی به این نکات دقت کنند! ۱۴۰۰/۹/۱۸ از بین بردن جرم دندان بدون نیاز به دندان‌ پزشک ۱۴۰۰/۸/۴ چرا دندان جرم می گیرد؟ ۱۴۰۰/۷/۲۷ آخرین ویدیو ها عراق برای سفر اربعین همه واکسن های ایرانی را قبول دارد ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۲:۰۱ تورم ۸۰ درصدی و رشد باورنکردنی اقتصاد ترکیه! ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۱:۰۳ زیبایی آبفشان Stokkur در ایسلند + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۰:۵۵ اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۰:۴۳ مصائب برنج ایرانی؛ خشکسالی، دلالی، دخالت‌های دولتی و ... ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۰:۲۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۲:۱۴ کسب و کارهایی که اعتماد می فروشند! ۲۲:۰۱ عراق برای سفر اربعین همه واکسن های ایرانی را قبول دارد ۲۱:۵۱ خواص آب پیاز، درمانی قدرتمند و طبیعی برای ریزش مو ۲۱:۴۶ اوج پیک هفتم کرونا تا ۱۰ روز آینده ۲۱:۴۳ فرآیندمحوری از ارکان مهم تعالی سازمانی ۲۱:۳۹ کلاس های مدارس و دانشگاه ها قطعا حضوری خواهد بود ۲۱:۳۶ تست روانشناسی: مجسمه مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید تا در مورد آینده بیشتر بدانید ۲۱:۳۳ عواملی که مرد را برای زن جذاب می کند ۲۱:۲۹ حذف دروس عمومی در کنکور تاثیری در آموزش آن‌ در مدارس ندارد ۲۱:۲۷ نکات ایمنی در هنگام استفاده از چادرهای مسافرتی ۲۱:۲۲ معجون گیاهی برای گرفتگی رگ قلب ۲۱:۲۲ سرطان در بدنتان با کدام کلید روشن می شود؟ ۲۱:۰۸ هسته زردآلو را دور نریزید ۲۱:۰۶ زیبا شدن نوزاد با بخور نخورهای ماه هشتم بارداری ۲۱:۰۳ تورم ۸۰ درصدی و رشد باورنکردنی اقتصاد ترکیه! ۲۰:۵۵ زیبایی آبفشان Stokkur در ایسلند + فیلم ۲۰:۵۱ فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک کشور تغییر کرد ۲۰:۴۸ ملک ۴۸۰ میلیارد تومانی که بدون نظر کارشناسی واگذار شد! ۲۰:۴۳ اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی + فیلم ۲۰:۴۱ استفاده های جالب از قهوه در خانه داری ۲۰:۴۱ یارانه ها اشتباه واریز شد؟ ۲۰:۳۹ مازیار حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر شد ۲۰:۲۰ مصائب برنج ایرانی؛ خشکسالی، دلالی، دخالت‌های دولتی و ... ۲۰:۱۰ چای و قهوه باعث کم آبی بدن می شوند؟ ۲۰:۰۸ پیش‌ بینی بورس؛ افت شاخص تا کجا ادامه پیدا می‌ کند؟ ۲۰:۰۶ لاغری سریع در ۳ روز با یک میوه ۲۰:۰۱ نکات طلایی برای رابطه خوب عروس و خواهرشوهر ۲۰:۰۰ امیدواریم طرح رتبه بندی معلمان اجرایی شود ۱۹:۴۶ بهترین ماست برای خوردن کدام است؟ ۱۹:۳۸ افزایش ۴ برابری موارد ابتلا و بستری کرونا ۱۹:۲۲ چرا موقع دور زدن، ماشین صدا میده؟ ۱۹:۱۷ برنامه کامل لیگ برتر فوتبال اعلام شد ۱۹:۱۴ کاهش ۱۷.۶درصدی پروانه های ساختمانی در تهران ۱۹:۱۰ بدترین و بهترین موقع روز برای نوشیدن شیر ۱۹:۰۶ ماجدی: نمی‌دانم VAR به نیم فصل می رسد یا خیر / اولویت با تیم ملی است ۱۸:۵۳ ترکیب رنگ موهای پرطرفدار تیره و روشن + تصاویر ۱۸:۴۹ برنامه هفته اول لیگ برتر فوتبال مشخص شد ۱۸:۳۷ بازیگر فیلم تایتانیک درگذشت ۱۸:۳۴ زمان برگزاری دربی پایتخت مشخص شد ۱۸:۲۷ ۲۵ هزار تومان سود هر کیلوگرم مرغ برای واسطه‌ ها ۱۸:۲۶ خواصی که شما را عاشق آبغوره می کند ۱۸:۲۲ افت ارزش ستاره فوتبال ایران در آلمان/ ضرر ۳ میلیون یورویی سردار آزمون ۱۸:۰۵ پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده / قیمت پژو ۲۰۷ کاهش یافت + جدول قیمت ۱۸:۰۲ چی بخوریم، بیشتر جوش می زنیم؟ ۱۸:۰۰ قیمت یخچال فریزر امرسان چند؟ (جدول) ۱۷:۵۶ کلاف، رکورد تولید ماهانه ۲۰۸۰۰ تن را ثبت کرد ۱۷:۵۳ زندگی لوکس رهبر کره شمالی ۱۷:۵۱ همکاری‌های سامسونگ با برترین برندهای جهان برای ارائه بهترین تجربه کاربری ۱۷:۴۸ رفتار درست با کسی که از او خوشمان نمی آید! ۱۷:۴۲ تهاتر محصولات کشاورزی ایرانی با گندم روسیه اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جرم دندان سلامت نوزاد جرم گیری اخبار سلامت دندان کودک تغییر رنگ دندان باعث تغییر رنگ دندان دندان های کودک ممکن است باعث دندان های زرد رنگ دندان ها مینای دندان دندان کودک سفید کننده دندان ها نخ دندان ۱۴۰۱ ۰۵ ۰۳ بدون نسخه سطح دندان مسواک زدن کودک شما میوه ها مکمل ها لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»

علی تاجرنیا رئیس جامعه دندانپزشکی ایران دربارۀ رویکرد حمایتی دندانپزشکان از مردم در شرایط اقتصادی جامعه که پیش از این اعلام شده بود، گفت: در امر سلامت دهان دو بحث جدی وجود دارد؛ یکی بهداشت و پیشگیری است که باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان و لثه می‌شود و دیگری درمان است.

به گزارش ایلنا، در گذشته دندان پزشکان کمتر به امر بهداشت و پیشگیری توجه داشتند، اما با توجه به رویکر جامعه پزشکی در چند سال اخیر، سعی شده با برگزاری برنامه‌های آموزشی، سطح آگاهی و سواد مردم در زمینه بهداشت دهان افزایش یابد و نیاز به درمان دندان کمتر شود.

دنداپزشکان چه کمکی به افراد نیازمند می‌کنند؟

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران در پاسخ به سوالی درباره چگونگی کمک دندانپزشکان به افراد نیازمند گفت: کمکی که ما دندانپزشکان می‌توانیم انجام دهیم این است که با آموزش درباۀ بهداشت دندان از مشکلات دهان و دندان برای افراد جلوگیری کنیم. همچنین کار دیگری که در راستای این مسئله انجام می‌دهیم حضور در اردو‌ها و کلینیک‌های نیکوکاری و خیریه برای قشر آسیب دیده است.

تاجرنیا با اشاره به مقوله پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان گفت: در بحث پیشگیری از این بیماری ها، یک مسواک، یک خمیر دندان و یک نخ دندان نیاز است. موضوع پیشگیری و بهداشت دهان و دندان مربوط به قبل از درمان دندان است. مشکل از جایی شروع می‌شود که دندان به مرحله درمان برسد و باید به پزشک مراجعه شود.

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران مهم‌ترین بخش گرانی هزینه دندانپزشکی را مربوط به هزینه تمام شده خدمت دانست.

تاجرنیا دربارۀ گرانی مواد و کم بودن دستمزد دندانپزشک گفت: دو بخش اصلی خدمات دندانپزشکی عبارتند از بخش فنی که همان هزینه مطب، تجهیزات و از همه مهم‌تر مواد است که متاسفانه مواد دندانپزشکی در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات ارزی خیلی گران شده است و بخش دوم به دستمزد دندانپزشک مربوط می‌شود که تغییرات کمی می‌کند، که البته این تغییرات کم بر اساس مصوبه دولت است و آنچه مهم است این است که دستمزد پزشک نسبت به هزینه‌های بخش فنی همواره رشد کمتری داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای کاهش هزینه‌های دندانپزشکی باید در نظر گرفت؟ گفت: در حوزه درمان باید به سمت پوشش بیمه‌های همگانی برای خدمات سطح یک و همچنین خدمات تخصصی توسط بیمه‌های تکمیلی حرکت کنیم که این مسئله در چند سال اخیر انجام شده، اما نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارد.

او در مورد عدم توجه به سلامت دهان و دندان در جامعه گفت: متاسفانه هم دولت و هم مردم امر سلامت و بهداشت دهان و دندان را خیلی جدی نمی‌گیرند. به طوری که میلیون‌ها تومان برای جراحی‌ها و دارو‌ها هزینه می‌شود، اما به امر سلامت دندان توجهی نمی‌شود. بابت هزینه‌های خدمات دندانپزشکی در امر دندان سهم دولت بسیار اندک است و بیشتر هزینه‌ها را مردم پرداخت می‌کنند، بنابراین باید با تقویت بیمه‌ها شرایط به گونه‌ای شود که هزینه‌های خدمات درمانی به حداقل برسد.

تاجرنیا دربارۀ گرانی هزینه‌های دندانپزشکی و ناتوانی قشر نیازمند در تامین این هزینه‌ها گفت: خدمات دندانپزشکی بدلیل گرانی هزینه تمام شده‌اش، در همه کشور‌های خدمات گرانی است. به این ترتیب قشر آسیب‌پذیر باید از حمایت دولت برخوردار باشند. همچنین یکی از کار‌هایی که دولت باید انجام دهد، این است که باید شرایطی را در همه درمانگاه‌ها ایجاد کنند تا خدمات بیشتر و بهتری در حوزه دندانپزشکی به مردم ارائه شود.

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران افزود: بالغ بر ۲۵۰۰ مرکز خدمات درمانی داریم که در حیطه دندانپزشکی هستند ومتخصصان و فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی در آنجا مشغول به کارند. دولت باید فضا و شرایطی ایجاد کند که این همه هزینه و خدمات موجود فقط معطوف به کشیدن دندان یا جرم گیری دندان نباشد و باید درمان‌هایی از قبیل پر کردن و روکش و… را هم انجام دهند.

وی گفت: اولین قلمی که در سبد نیاز‌های اساسی مردم کم می‌شود، خدمات دندانپزشکی است. مردمی که برای خرید مایحتاج زندگی خود مشکل دارند به طور طبیعی این خدمات را حذف می‌کنند.

خدمات دندانپزشکی در ظاهر گران است

تاجر نیا در مورد حمایت از مردم در حیطۀ سلامت دندان افزود: ما اگر ببینیم که هزینه تمام شده برای مردم گران است، سعی می‌کنیم در این زمینه با مردم همکاری کنیم. اگر چه خدمات دندانپزشکی در ظاهر گران‌اند، اما در واقعیت گران نیستند، بلکه بدلیل نداشتن تناسب بین افزایش تورم و توان خرید، مردم دچار مشکل می‌شوند. بسیاری از هم وطنان در خارج کشور بدلیل بالا بودن هزینه دندانپزشکی در خارج کشور برای مشکلات دندانپزشکی به ایران می‌آیند و برمی‌گردند.

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران با بیان اینکه مشکل تامین هزینه دندانپزشکی در کم بودن درآمد‌ها نیز هست، گفت: با افزایش قیمت در تجهیزات، درآمد خالص دندانپزشک نسبت به چندین سال پیش، رو به کاهش است. باز هم تاکید می‌کنم که هزینه‌های دندانپزشکی در کشور ما گران نیست، بلکه درآمد‌های مردم کم است و این درآمد کم جوابگوی همۀ نیاز‌ها نیست. در مجموع باید وضعیت اقتصادی در کشور بهبود پیدا کند و قدرت خرید مردم افزایش یابد تا بتوانند از خدمات بهتری برخوردار باشند.

وی همچنین درباره «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود، گفت: وزارت بهداشت رویکرد جدیدی را در مورد بهداشت دهان و دندان در پیش گرفته بطوری که در هفته آینده دو روز را برای اجرای پویش دهان و دندان در نظر گرفته است. در این پویش، دندان پزشکان حاضر، در مدارس حاضر می‌شوند و به آموزش و رسیدگی به دندان‌های کودکان می‌پردازند. پزشکان حاضر بعد از معاینه کودکان، مشکل آن‌ها را آنلاین ثبت می‌کنند و به معلم و خانواده آن‌ها اعلام می‌کنند که هر چه زودتر به مشکل دندان این کودکان رسیدگی شود تا درمان آسان‌تر شود.

دیگر خبرها

  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها