Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@08:09:01 GMT

ضرورت نوسازی تاکسی‌های بندرعباس

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۲۱۳۰

ضرورت نوسازی تاکسی‌های بندرعباس

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بر ضرورت نوسازی تاکسی‌های این کلان‌شهر تاکید کرد و گفت: تعداد تاکسی‌های بندرعباس به نسبت سرانه جمعیت کمتر از حد استاندارد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد کناری‌نژاد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: حمل‌ونقل عمومی نقش مهمی در توسعه کارکردهای شهری دارد، بنابراین پرداختن به مشکلات و چالش‌های این حوزه به منظور رفع مشکلات و افزایش کارایی آن، گامی در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرسودگی و کمبود تاکسی در ناوگان تاکسیرانی از جمله مشکلات حوزه حمل‌ونقل درون شهری کلان‌شهر بندرعباس است، افزود: ناوگان فعلی تاکسیرانی بندرعباس در مجموع دارای ۲۴۲۱ دستگاه تاکسی است و با توجه به اینکه استاندارد کشوری به ازای هر ۲۰۰ نفر یک دستگاه تاکسی است، ناوگان باید در مجموع ۳۲۵۰ دستگاه تاکسی داشته باشد که از این حیث تعداد تاکسی‌های بندرعباس به نسبت سرانه جمعیت کمتر از حد استاندارد است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به عمر متوسط بالای ۱۴ سال تاکسی‌های موجود در این کلان‌شهر، تصریح کرد: از مجموع ۲۴۲۱ دستگاه تاکسی موجود، ۸۰ درصد آنها فرسوده است و تعداد تاکسی‌های فعال و نیمه فعال در حال حاضر، ۷۰۰ دستگاه است.

وی ادامه داد: در بخش تاکسیرانی با چالش کمبود و فرسودگی ۸۰ درصدی ناوگان روبه‌رو هستیم و با توجه به شرایط آب و هوایی، دارا بودن جمعیت شناور علاوه بر جمعیت ثابت شهری و همچنین موقعیت گردشگری کلانشهر بندرعباس که ضرورت تقویت ناوگان تاکسیرانی از حیث کمیّ و کیفی را دو چندان می‌کند و با توجه به این موضوع که ناوگان فرسوده تاکسیرانی، ضمن تحمیل هزینه‌های سرسام آور نگهداری برای رانندگان و مالکان و افزایش مشکلات معیشتی برای این قشر شریف، به لحاظ ایمنی، زیست محیطی و جلوه بصری نیز در وضعیت خوبی قرار ندارد و روند خدمات رسانی رضایت بخش به شهروندان را با چالش مواجه می‌سازد، نیازمند پیگیری مجدانه در جهت رفع مشکلات و فراهم آوردن امکان توسعه و نوسازی است.

کناری‌نژاد اضافه کرد: با توجه به افزایش مداوم قیمت خودرو و عدم توان مالی بسیاری از متقاضیان، فراهم آوردن بستر اعطای تسهیلات کم بهره، بلند مدت و همخوان با قیمت روز خودروها به این قشر زحمتکش، حمایت از تاکسیرانان و ترغیب آنها به مشارکت در توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی می‌تواند راهگشا باشد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه پرتلاش شهرداری بندرعباس به جهت دغدغه و پیگیری‌هایی که در زمینه مهیا کردن بستر توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام داده است، گفت: نظر به اینکه در جهت جذب سهمیه تخصیص یافته به شهر بندرعباس در طرح توسعه و نوسازی که در فاز اول شامل یک‌هزار دستگاه تاکسی طرح نوسازی و چهارصد دستگاه طرح توسعه است، جهت تأمین اعتبارات از محل منابع بانکی داخلی برای اعطای تسهیلات کم بهره به میزان ۸۰ درصد ارزش خودروی قابل واگذاری نیاز است، لذا از استاندار درخواست می‌شود با نگاه کارآفرینی و تثبیت اشتغال نسبت به طرح توسعه و نوسازی، مساعدت لازم را جهت تسهیل و تسریع در تأمین اعتبارات از محل منابع استانی و اعطای تسهیلات کم بهره از بانک‌های عامل داشته باشند.

۲۴ اتوبوس تازه نفس به بندرعباس می‌آید

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: روند توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی باید شتاب بیشتری بگیرد که در این زمینه پیشنهاد می‌شود از محل منابع داخلی بانک‌های عامل، ظرفیت بانک‌های عامل با محوریت تأمین منابع سپرده اولیه از محل سپرده صنایع و شرکت‌های صنعتی غرب و همچنین ظرفیت کمیته امداد در راستای کارآفرینی و تثبیت اشتغال و به منظور تأمین منابع مالی اولیه جهت اعطای تسهیلات استفاده شود.

وی ادامه داد: کمبود راننده پایه یک در ناوگان اتوبوسرانی و همچنین کمبود تعداد اتوبوس‌های این ناوگان را می‌توان از جمله دیگر مشکلات حوزه حمل‌ونقل درون شهری بندرعباس به شمار آورد که از حیث استفاده بهینه از ظرفیت فعلی ناوگان، رفع مشکل کمبود راننده پایه یک از اولویت بیشتری برخوردار است.

کناری‌نژاد اظهار کرد: تعداد اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی بندرعباس در حال حاضر ۶۳ دستگاه با عمر متوسط ۳.۵ سال است که با پیگیری‌های شهرداری، مقدمات اضافه شدن ۲۴ دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوسرانی با کمک ۸۰ درصدی دولت مهیا شده است؛ با احتساب آمار اتوبوس‌های جدید و با توجه به جمعیت شهر بندرعباس، تعداد اتوبوس‌های این ناوگان، کماکان کمتر از حد استاندارد است.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود راننده پایه یک از ظرفیت ناوگان به طور کامل استفاده نمی‌شود به گونه‌ای که از ۶۳ دستگاه اتوبوس موجود در حال حاضر، تنها ۲۵ دستگاه فعال است، گفت: با توجه به اینکه ناوگان اتوبوسرانی حداقل نیازمند ۷۶ راننده برای ارائه خدمات بهینه بر اساس ظرفیت فعلی است، اگر این کمبود جبران شود، می‌توان از ظرفیت موجود به شکل مطلوب‌تری بهره برد.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت رانندگان پایه یک شهرداری یا کارکنان دارای گواهینامه پایه دو و مایل به دریافت گواهینامه پایه یک این مجموعه می‌تواند در جهت جبران کمبود نیروی انسانی ناوگان اتوبوسرانی کمک کننده باشد که در این راستا مکاتبه‌ای از سوی سازمان حمل‌ونقل بار و ترافیک با مجموعه‌های شهرداری بندرعباس انجام شده است.

کد خبر 590929

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بندر عباس شهرداری شوراي شهر کلانشهر شهر مدیریت شهری ناوگان اتوبوسرانی تاکسیرانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر بندرعباس ناوگان اتوبوسرانی ناوگان تاکسیرانی توسعه و نوسازی اعطای تسهیلات دستگاه تاکسی حمل ونقل پایه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام پاکزاد سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: طی چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن یک دستگاه تاکسی اقدام به حمل بار می‌کند. این در حالیست که شخصی هم روی سقف این خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع مشخص شد این ماجرا در تونل امیرکبیر اتفاق افتاده، از این رو راننده متخلف شناسایی شد و ضمن پذیرفتن اشتباه، از این اقدام اظهار ندامت و پشیمانی کرد.

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: راننده متخلف جهت رسیدگی به این پرونده به هیأت انضباطی معرفی شد.

کد خبر 6090276 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند