Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شیبانی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه وضعیت کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی تا شش هفته قبل در وضعیت تثبیت شده‌ای بود، بیان کرد: در آن ایام حتی مراجعان سرپایی ما نیز به صفر رسید و بستری نیز وجود نداشت اما عادی انگاری، عدم استفاده از ماسک و برگزاری مراسم در فضاهای کوچک و در نهایت کاهش استقبال از واکسن به خصوص دزهای یادآور، سبب شد تا طی ده روز اخیر شاهد سیر افزایشی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این سیر افزایشی در تمام کشور و شهرستان‌های شاهرود و میامی به وقوع پیوست و این یک هشدار محسوب می‌شود که وارد یک هفتم خواهیم شد، بیان کرد: در پیک‌های گذشته حاصل تلاش رسانه‌ها و افرادی که تریبون داشتند در کنار کادر بهداشت و درمان، سبب شده تا مردم خیلی هوشیارتر از گذشته هستند و زمانی که اعلام شود پیک کرونا در حال وقوع است، مردم خودشان می‌دانند که چطور عمل کنند و نتیجه آن افزایش شش تا هفت برابری استقبال از واکسیناسیون است.

جدی گرفتن کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در هفته‌های قبل ۲۰۰ واکسن در روز به صورت متوسط تزریق می‌شد اما در شنبه گذشته در یک روز یک هزار و ۲۰۰ دز واکسن تزریق شد که نشان از استقبال مردم می‌دهد اما یک نکته مهم نیز در این بین وجود دارد و آن اینکه در ذهن مردم نهادینه شده که این سویه کرونا، ساده است و مشکلی برای مردم پیش نمی‌آورد اما این فرضیه به شدت غلط است.

شیبانی ادامه داد: به هر صورت کرونا ویروسی ناشناخته است و ما عوارض آن را ۵۰ سال دیگر متوجه خواهیم شد در نتیجه ترجیح این است که اصلاً این بیماری را نگیریم چرا که نمی‌دانیم برای مثال واکنش این ویروس بر روی سلول‌های خونی طی ۲۰ سال آتی چه می‌تواند باشد و یا حتی باعث بروز فیبروزها خواهد یا خیر؟

وی با بیان اینکه در هفت ماه اخیر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برخی اقداماتی صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به تکمیل چرخه واکسیناسیون با حداکثر میزان، اشاره کرد که به خوبی اجرا شد از سوی دیگر تغییر شیوه مدیریتی به سمت رویکرد بازدیدهای میدانی و ساماندهی به حوزه ریاست و … در کنار تعاملات با مسئولان شهرستانی و استانی از جمله دیگر اقداماتی است که صورت گرفت.

راه اندازی بخش باز توانی قلب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از راه اندازی بخش باز توانی قلب با کمک یک میلیارد تومانی خیران و خرید اکو مری با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از سوی خیران و راه اندازی پایگاه ۱۱۵ فرومد در میامی خبر داد و گفت: در این مدت موافقت پایگاه ۱۱۵ سطوه در بخش مرکزی شاهرود نیز اخذ شد و توانستیم شاهد افتتاح همراه سرا با ۱۲ واحد در بیمارستان امام حسین (ع) با کمک خیران باشیم.

شیبانی با اشاره به راه اندازی کلینیک دندان پزشکی در بیمارستان بهار شاهرود بیان کرد: تکمیل و به روز رسانی تجهیزات مرکز ناباروری از دیگر اقدامات صورت گرفته در هفت ماه اخیر است که خوشبختانه این مرکز دارای ۷۰۰ پرونده مراجعان است و سه نوزاد حاصل از «آی وی اف» نیز در این شهرستان به دنیا آمده‌اند همچنین این مرکز یکی از معدود مراکز ناباروری است که عمل میکروسکوپی برای مردان را انجام می‌دهد که در استان و منطقه وجود ندارد.

وی از افتتاح آموزشگاه بهورزی و مرکز جامع سلامت قلعه نوخرقان خبر داد و گفت: در حوزه دارو و غذا شاهد خرید دستگاه اچ دی ال سی بودیم که برای مدت‌ها پیگیری می‌شد. این دستگاه می‌تواند آزمایشگاه مواد غذایی شهرستان شاهرود را فعال کند و در نتیجه می‌توان آزمایشگاه‌های کامل‌تری را نیز در شهرستان صورت داد در حوزه آموزشی نیز سیستم آموزشی هیبرید شامل ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری به‌کارگیری شد.

جذب اعتبارات ریاست جمهوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از جذب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان سمنان خبر داد و گفت: ۱۷ مناقصه در پنج ماه اخیر در دانشگاه صورت گرفته و همچنین توانستیم برای بسیاری از اراضی دانشگاه سند اخذ کنیم.

شیبانی با بیان اینکه راه اندازی بیمارستان میامی از دیگر اقدامات مهمی است که در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت، گفت: این مرکز کامل شده و تا کنون دو پارت تجهیزات پزشکی مورد نیاز آن نیز وارد شهرستان میامی و حتی یکی از مجرب‌ترین پزشکان ما نیز برای چیدمان تیم مورد نیاز این بیمارستان مأمور شده است همچنین درباره این بیمارستان باید گفت تنها پست برق آن نیاز به تکمیل دارد که البته کارهای آن نیز به صورت مناقصه صورت خواهد گرفت.

وی از رایزنی برای از ایجاد پست اورژانس در نردین میامی خبر داد و گفت: چند بخش مانند بخش اسکوپی، ید درمانی، الکتروفیزیولوژی قلب و.... در زمره کارهایی هستند که در آینده نزدیک در مجموعه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود انجام خواهد شد همچنین مقوله توریسم درمانی از دیگر تأکیدات دانشگاه در زمینه ارتقای مجموعه بهداشت و درمان است چرا که ما در شهرستان شاهرود امکانات خوبی را برای جذب توریست‌ها در زمینه درمانی داریم و بخش‌های بیمارستان‌های ما برای پذیرایی از توریست‌ها آماده شده و سایت‌ها نیز به زبان‌های خارجی ترجمه شده‌اند و در نهایت در حال گرفتن کد مختص به بیماران خارجی در وزارتخانه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین درباره اخذ برخی هزینه‌ها تحت عنوان زیر میزی از سوی پزشکان و با بیان اینکه این کار نکوهیده است، گفت: از مردم خواسته‌ایم که مراتب این گونه تخلفات را گزارش داده و کما اینکه به موارد این چنین رسیدگی می‌شود اما باید گفت این موضوعی نیست که دانشگاه به تنهایی بتواند به آن رسیدگی کند از سوی دیگر باید توجه داشت که تأمین پزشک بسیار دشوار است و این خلاء قانونی باید برطرف شود.

کد خبر 5547308

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود حسین شیبانی ویروس کرونا میامی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه بیست و نهمین سفر استانی دولت آمار کرونا سیلاب خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل جهرم مشهد سنندج استهبان مدیریت بحران رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و گفت راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان استان لرستان برپا شد.

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه گفت: به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته‌های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به منظور ارائه‌ی خدمات تخصصی به مردم این منطقه برپا شد.

وی افزود: در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه‌ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه‌ای ارائه می‌شود.

دلفان با بیان اینکه ارائه‌ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه‌ی ماست، گفت: امروز شاهد افتتاح بیمارستان تخصصی صحرایی با حضور کلیه رشته‌های تخصصی با همکاری سپاه ناحیه استان، بسیج جامعه پزشکی، برخی دستگاه‌های اجرایی و همکاری خوب آنان با دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا خدماتی در شان و منزلت مردم منطقه به آنان ارائه شود.

وی افزود: این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی و به منظور گرامیداشت هفته سلامت صورت گرفت و ارائه‌ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان