Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سارا شریعتی در نشست بررسی کتاب منهای فقر در مجموعۀ فرهنگی گفته بود:

این مسئله فراموش می‌شود که اصل تشیّع عدالت است و امامت محصول عدالت است و کسی که حساسیّت نسبت به عدالت و قسط به خرج می‌دهد، متّهم به پارادایم مارکسیستی می‌شود. این نشان می‌دهد که تا چه حدّ دین از اصل و هدف خود در این جامعه دور شده است و بحث فقر آنقدر بدیهی است که هیچ‌کس به آن نمی‌اندیشد و در یک جامعه که دین رسمیّت دارد نخبگان و قدرت و سیاست به آن بی‌توجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت و سیاست مسئول حل فقر است؛ کاش غیرتی که برای حجاب و زن به خرج می‌دادید یک‌بار برای فقر به‌کار می‌بردید. مسئلۀ فقر همیشه یک مسئلۀ سیاسی است. چرا برای فرهنگ سیاست‌گذاری می‌کنیم اما برای اقتصاد نمی‌توانیم سیاست‌گذاری کنیم؟ آیا نمی‌توانیم مسئلۀ کودکان خیابانی را حل کنیم؟ ارادۀ سیاسی ریشه‌کنی فقر وجود ندارد چون اگر وجود داشت همان‌طور که با مسائل سیاسی و فرهنگی برخورد می‌شود، با این مسئله نیز برخورد می‌شد.

بیشتر بخوانید :

نماینده مجلس : می خواهند با گشت ارشاد ، مردم را از گرانی و تورم غافل کنند / رسانه‌ها به جای بازگو کردن واقعیت ، خود، بخشی از سناریو شده اند سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه : موج تورم و گرانی ، انکارناپذیر است / ائمه جمعه ، خود را ملزم به همکاری با دولت در اصلاح اقتصادی می دانند آیت‌الله نوری‌همدانی : مردم به ما می‌گویند چرا درباره گرانی حرفی نمی‌زنید ؟ / حرف و صدای ما به جایی نمی رسد و پخش نمی کنند فاضل میبدی :خطبای جمعه چرا درباره فقر مردم ، فریاد نمی کشند؟

حساسیّت مان به فقر که یکی از انگیزه‌های انقلاب و دگرگونی بود را از دست داده‌ایم و آن‌طور که به پرونده‌های سیاسی و مسائل خارجی و داخلی حساسیم به مسئلۀ فقر حساس نیستیم.

چه زمانی بوده که فقر تیتر یک روزنامه‌ها شده باشد؟ هیچ‌وقت. چون از ما می‌خواهند به دلیل سیاه‌نمایی صدای فقر را درنیاوریم.

و از بس که این کار را انجام داده‌ایم حساسیّت خود را نیز به فقر از دست داده‌ایم. باید جامعۀ آکادمیک و جامعۀ روشنفکری و جامعۀ دینی و جامعۀ سیاسی خود را مورد پرسش بگیریم که شما برای رفع فقر چه کردید و کجا بودید؟

2121

کد خبر 1655059

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حجاب بدحجابی فقر زنان گشت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو لیکود اسرائیل: باید وارد رفح بشیم و بِکُشیم، بِکُشیم و بِکُشیم+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یووال استاینیتز، عضو ارشد حزب لیکود اسرائیل در یک برنامه تلویزیونی اسرائیلی در واکنش به سئوال مجری که پرسید بالاخره چه زمانی می‌خواهید به رفح حمله کنید؟ آیا قصد حمله به رفح را دارید یا خیر؟ گفت:«باید دیروز وارد رفح می‌شدیم. هیچ شهروند غیردرگیر (بی‌گناه) در آنجا نیست. باید وارد آنجا بشویم و بکُشیم، بکُشیم، بکُشیم...

این در حالیست که مصر، ترکیه، حزب الله و ... اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط ارتش اسرائیل را محکوم کرده و از تل‌آویو خواستند از سیاست رفتن تا لبه پرتگاه دست بردارد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو لیکود اسرائیل: باید وارد رفح بشیم و بِکُشیم، بِکُشیم و بِکُشیم+ فیلم
  • تکرار نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی/عمق فرونشست ۴ متر است
  • فیلم| مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند + فیلم
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟
  • ببینید | مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان