Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید، با برنامه ریزی انجام شده از سوی دولت، مدیریت بار مصرفی برق در پیک تابستان مدیریت شده اما خطر رفع نشده است.

حمیدرضا صالحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه در 10 سال گذشته، ما عملا سرمایه گذاری جدید در حوزه تولید نیروگاه و تولید برق را متوقف و فراموش کرده‌ایم و همانطور که کارشناسان از سال‌ها قبل هشدار داده بودند، این موضوع سرانجام گریبان ما را گرفت و کار را به جایی رساند که میزان مصرف برق از ظرفیت تولید بالاتر رفت و از سال گذشته ما تبعات این موضوع را دیدیم و خاموشی‌های گسترده تحت تاثیر این شرایط به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال جاری دولت و وزارت نیرو از چند ماه قبل برنامه ریزی‌ها برای مدیریت عرضه برق را در دستور کار قرار داده بودند، توضیح داد: برای آنکه خاموشی‌ها به حداقل برسد، چند موضوع به شکل همزمان در دستور کار قرار گرفت. نخست اعلام شد که ساعات کار ادارات، زودتر از زمان همیشگی تمام خواهد شد و به این ترتیب از ظهر به بعد، مصرف برق نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های عمومی به حداقل رسید که به مدیریت مصرف کمک مهمی کرد. از سوی دیگر یک جدول از پیش طراحی شده در اختیار واحدهای صنعتی قرار گرفت تا قطعی یا مدیریت شبکه از پیش برای آنها مشخص شده باشد و بر اساس آن تصمیم بگیرند. در نهایت بخشی از نیروگاه‌های نیمه تمام نیز توانستند بخشی از ظرفیت خود را فعال کرده و به شبکه برسانند.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: مجموع این اقدامات و البته برنامه ریزی برای واردات برق از ترکمنستان که البته در سطحی محدود انجام شد، باعث شد که میزان خاموشی‌ها در سال جاری به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند و دیگر موقعیت سال گذشته تکرار نشود.

صالحی با بیان اینکه این برنامه ریزی‌ها تنها در کوتاه مدت جوابگو هستند، تشریح کرد: تا زمانی که ما سرمایه گذاری‌ها در صنعت برق را افزایش نداده و در یک فرایند مداوم، ظرفیت جدید تولید نکرده و به مدار وارد نکنیم، نمی‌توان انتظار داشت که مشکل حل شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزیر فعلی نیرو در برنامه ریزی برای توسعه و رشد نیروگاه‌ها از خود نگاهی مثبت نشان داده و امیدواریم که در آینده این نگاه مثبت به یک نتیجه ملموس بدل شود.

انتهای پیام‌

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برق اتاق بازرگاني برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم خبرسازی که از جنگنده پرسروصدای روسیه منتشر شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اما در دنیایی که آمریکا از بازنشستگی قدیمی‌ترین جنگنده‌های نسل پنجم خود صحبت می‌کند و می‌خواهد جنگنده‌های نسل ششم خود را آزمایش کند، روسیه همچنان درباره تولید جنگنده‌های نسل پنجم پایین‌رده تا پایان دهه صحبت می‌کند.

بسیاری از انبوه گزارش‌هایی که در خصوص سوخو ۷۵ منتشر می‌شود از سوی شرکت روسی Rostec است. اما در واقعیت این جنگنده در حال حاضر در مرحله طراحی باقی مانده است و به سختی می‌توان پی برد که بودجه برای توسعه آن از کجا تامین خواهد شد.

اگر سوخو۷۵ طبق تبلیغات تولید شود، برای کشورهایی که بودجه محدودی دارند، هواپیمای جالب، ارزان‌تر، اما همچنان توانا خواهد بود. این جنگنده به عنوان یک جنگنده نسل پنجم با ویژگی‌های رادارگریز به ویژه در قسمت فوقانی است. سوخو ۷۵ یک جانشین رادارگریز (یا حداقل تا حدودی) شایسته برای ناوگان MiG-۲۱ در سراسر جهان خواهد بود.

بنابر گزارش RIA، یک سرویس‌دهنده مالی، قیمت اولیه سوخو ۷۵ حدود ۳۰ میلیون دلار خواهد بود که در مقایسه با اکثر جنگنده‌های آمریکایی و اروپایی موجود در بازار بسیار ارزان‌تر است. Rostec اعلام کرده‌است که ۳۰۰ دستگاه از این جنگنده را طی ۱۵ سال آینده تولید خواهد گرد. به گفته دیفنس اکسپرس، "در اصل، این جنگنده، میگ ۲۱ با قابلیت رادارگریزی بهبودیافته، سیستم‌های دیجیتال و سلاح‌های هدایت‌شونده دقیق است."

برای دیدن فیلم اینجا را کلیک کنید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901724

دیگر خبرها

  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • فیلم خبرسازی که از جنگنده پرسروصدای روسیه منتشر شد!
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز