Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:01:27 GMT

هشدار مدیریت بحران؛ باران سیل‌آسا در راه اصفهان است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۳۱۹۹

هشدار مدیریت بحران؛ باران سیل‌آسا در راه اصفهان است

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: افزایش سرعت وزش باد در مناطق شمال شرق و هم مرز با استان سمنان باعث خیزش گرد و خاک در مناطق شرقی و مرکزی استان شده است که سبب افزایش آلودگی هوا، ماندگاری ذرات گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مرکزی صنعتی، شرق و شمال شرق استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شرایط تا اواخر روز سه‌شنبه و اوایل صبح چهارشنبه ادامه خواهد داشت، افزود: انجام هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش گرد و خاک و آلودگی هوا شود، مانند عملیات معدنی، خاکبرداری ممنوع است.

شیشه‌فروش بیان کرد: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای افراد آسیب‌پذیر پذیر، مشارکت در کاهش انتشار آلودگی‌های ناشی از خودروها و صنایع، عدم آتش زدن ضایعات و بقایای گیاهی و کشاورزی، حفاظت از تأسیسات، گلخانه‌ها و تابلوها در برابر وزش باد توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه تا شنبه در سطح استان فعالیت سامانه بارشی تابستانی تشدید می‌شود، بر این اساس از روز پنجشنبه ۶ مرداد ماه تا اواخر جمعه شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ در مناطق جنوب، جنوب غرب، مرکز استان( به ویژه مناطق جنوبی‌تر) و مناطق همجوار با استان فارس و چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد هستیم.

وی گفت: اثرات این سامانه رگبار شدید باران ایجاد روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌های فصلی، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان منتهی به استان‌های چهارمحال بختیاری، فارس و کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود.

 شیشه‌فروش با بیان اینکه مدیریت بحران استان اصفهان به تیم‌های امدادی استان اعلام آماده‌باش داده است، خاطرنشان کرد: پاکسازی آبراهه‌ها، مسیل و رودخانه‌های منتهی به شهرها و روستاها به ویژه در دهانه پل‌ها، اجتناب از چرای دام در مناطق سیل‌خیز و عدم صعود به ارتفاعات، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، عدم پارک خودروها در مسیل رودخانه‌ها و ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی نیمه جنوبی استان توصیه می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان سامانه تابستانی رگبار شدید وزش باد شدید سیلاب هشدار سیل مدیریت بحران رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره از بارش‌های پراکنده در استان خبر داد و افزود: بیشترین بارش ها برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی می‌شود.

وی از عشایر و کوهنوردان خواست از اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

 

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها