Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، بالا بودن ضرایب ناپایداری، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه ای ؛ هشدار سطح نارنجی(اخطاریه) صادر کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، بر اساس هشدار شامگاه دوشنبه سوم مرداد ماه اداره کل مدیریت بحران خوزستان، نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، بالا بودن ضرایب ناپایداری، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه ای از پیش از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته آینده(۵ تا ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱) در اکثر مناطق و به ویژه در بعدازظهر ها رگبار، رعدوبرق، احتمال ریزش تگرگ، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانههای فصلی و وزش باد شدید همراه با طوفان لحظه ای در مناطق مستعد و کوهستانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق و در بقیه مناطق استان رگبار پراکنده، رعدوبرق، وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با طوفان لحظه ای و برخاستن گردوخاک همرفتی مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس آماده باش کامل اعضای ستاد و سایر دستگاههای مرتبط و اﺗﺨﺎذ ﺗﻤﻬﯿﺪهای ﻻزم ﺗﻮﺳـﻂ ﻣﺴـوﻮلان مربوطه توصیه شده است.

دستور به ابلاغ هشدار مذکور به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و سایر دستگاه های مرتبط برای اتخاذ تدابیر و تمهیدهای لازم و انجام اقدامهای مورد نیاز برای پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این هشدار است.

بر اساس این اخطاریه اقدام های لازم از سوی مدیریت بحران در قالب ۱۸ بند‌ به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز سازمان هواشناسی کشور در خصوص تشدید فعالیت بارشی سامانه مونسون طی روز پنجشنبه در مناطق شرقی خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود./انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا اهواز هشدار مدیریت بحران خوزستان توده مونسون هند شرجی رگبار رعد برق تگرگ رودخانه طوفان آماده ستاد دستگاه ﻣﺴـوﻮلان توصیه دستور ابلاغ هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ اقدام پیشگیری حوادث اخطاریه سازمان هواشناسی کشور فعالیت بارشی سامانه هشدار سطح نارنجی صادر استانداری خوزستان برنا خوزستان مدیریت بحران خوزستان اخطاریه هواشناسی هشدار سطح نارنجی رطوبت و شرجی خوزستان تندباد خوزستان مدیریت بحران لحظه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به احتمال بارش‌های پراکنده تا روز سه‌شنبه گفت: از روز چهارشنبه سامانه بارشی به نسبت فعالی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط و گاهی تندباد لحظه‌ای در بیشتر نقاط استان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز احتمال رگبار و رعدوبرق (در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات) و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان وجود دارد.

وی افزود: در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست و از فردا تا روز سه شنبه هم احتمال بارش. های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط استان وجود خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از روز چهارشنبه سامانه بارشی نسبتاً فعالی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خواهد شد، تا فردا تغییر محسوس دمایی نخواهیم داشت و از روز دوشنبه روند کاهش دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۹.۲ و ایذه با ۱۲.۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و کمینه دمای ۲۲.۳ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 748392

دیگر خبرها

  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان
  • هوای ناسالم دو شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است