Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

از مدتی پیش، شرکت های حمل و نقل ملزم به درج دقیق آدرس محل تخلیه بار در بارنامه شده اند و قرار است در صورت رعایت نکردن این موضوع با شرکت های حمل و نقلی متخلف، برخورد شود.

به گزارش تین نیوز، رانندگان و کامیونداران معتقدند عدم درج آدرس صحیح در بارنامه دلایل متعددی دارد که یکی از آنها فرار مالیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال آرش جلیلی یکی از رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل جاده ای کالا در گفت و گو با خبرنگار ما دلیل دیگری نیز برای این اقدام شرکت ها بیان می کند.

جلیلی گفت: یکی از دلایل تغییر آدرس محل تخلیه بار، خرید و فروش سهمیه ها و دلال بازی در بازار خرید و فروش مواد اولیه است.

او افزود: رانندگان و کامیونداران مواد اولیه کارخانجات را حمل می کنند اما اتفاقی که در بازار  مواد اولیه به دلیل وجود رانت در این بازاررخ می دهد آن است که برای مثال یک شرکت بزرگ به صورت صوری موافقت اصولی پروانه بهره برداری دریافت و ادعا می کند تولید کننده پلاستیک و لوازم و قطعات پلاستیکی است.

بیشتر بخوانید: فرار مالیاتی؛ دلیل عدم درج آدرس دقیق محل تخلیه بار در بارنامه ها الزام شرکت ها به درج دقیق آدرس محل تخلیه بار/ برخورد قاطع با متخلفان

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرد: این شرکت ها به دلیل نفوذ و برخورداری از رانت، با پروانه بهره برداری خود، مواد اولیه را به قیمت ارزان مثلا از شرکت های پتروشیمی خریداری می کند.

جلیلی تاکید کرد: در عین حال چون شرکت های کوچک تر تولید کننده پلاستیک هم نیاز به همین مواد اولیه دارند، که نیاز خود را با خرید از این شرکت های بزرگ تامین می کنند چون به دلیل مشکل نقدینگی نمی توانند مواد اولیه را نقدی یا به صورت پیش خرید تهیه کنند و در ضمن به طور کلی این مواد اولیه ارزان را افراد با پشتوانه قوی می توانند از بورس و پتروشیمی خریداری نمایند.

این راننده کامیوندار افزود: معمولا شرکتی که مواد اولیه را صوری خریده است آن را بین شرکت های کوچک تر با قیمت بالاتر تقسیم می کند. مثلا پلیمر را کیلویی 100 هزار تومان خریده و کیلویی 15 هزار تومان به شرکت های کوچک تر می فروشد و اینجاست که رانندگان مورد سواستفاده واقع می شوند.

وی عنوان کرد: وقتی شرکت بزرگتر می خواهد مواد اولیه را بین شرکت های کوچکتر تقسیم کند به رانندگان و کامیونداران گفته می شود به جای این که کالا به آدرس همان شرکتی که آن را خریده و آدرسش در بارنامه قید شده است، حمل شود، به آدرس شرکت دوم برده شده و بدین ترتیب با خواهش یا کرایه بیشتر و یا ارایه یکسری امتیاز به رانندگان،  بار در مقصد دوم تخلیه می شود.

به گزارش تین نیوز، جلیلی خاطرنشان کرد: این موضوع  یکی دیگر از مصداق های تغییر آدرس محل تخلیه بار توسط شرکت ها است که در مورد ورق و آهن آلات هم صدق می کند.

وی افزود: البته این کار می تواند دردسرهایی هم برای رانندگان ایجاد کند و اگرچه ممکن است خیلی کم پیش بیاید اما اگر شرکت اولیه مدعی شود که بار به شرکت تحویل نشده چون بارنامه رسید نشده، مشکلاتی برای رانندگان به وجود خواهد آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل تین حمل و نقل جاده ای خرید و فروش بخش حمل و نقل حمل و نقل جاده ای شرکت حمل و نقل تخلیه بار بارنامه صوری بارنامه الکترونیکی فرار مالیاتی رانندگان و کامیونداران مواد اولیه تخلیه کالا مواد اولیه حمل و نقل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالامیر نیرومند بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده میزان جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در خوزستان جهش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

وی اظهارکرد: در همین راستا و به منظور حمایت از مرغداران، از هفته جاری خرید گوشت مرغ مازاد بر بازار مصرف با ۲ کشتارگاه مورد تایید پشتیبانی امور دام آغاز شده است.

نیرومند اظهارامیدواری کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این موضوع تا زمان مناسب توسط شرکت پشتیبانی امور دام تداوم یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هدف از این خرید را انجماد برای پشتیبانی متناسب با شرایط بازار و قیمت مرغ اعلام کرد.

از ۶۰۰ واحد مرغداری خوزستان، بیش از ۵۰ واحد وارد مرحله جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال