Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@14:43:16 GMT

چراغ پرنور کارآفرینی فرهنگی در یک روستای مرزی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۳۳۴۷

چراغ پرنور کارآفرینی فرهنگی در یک روستای مرزی

دغدغه‌مندی و تلاش مدیر کانون فرهنگی هنری شفا در روستای بک پولاد شهرستان مرزی راز و جرگلان استان خراسان شمالی چراغ کارآفرینی و فرهنگ و هنر را در این روستا پرنور نگه داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما، «عبدالحسین اسفندیاری»، مدیر کانون فرهنگی هنری شفا اظهار کرد: با هزینه شخصی خود، کارگاه خیاطی برای بانوان سرپرست خانواده و زنان روستا راه‌اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، دستگاه خیاطی با روش کارهای متفاوت برای کارگاه خریداری شده که با همکاری و فعالیت هشت خیاط که همگی از بانوان ماهر و فعال هستند، در محل کارگاه کار تولید رونق گرفته است.

این فعال کارآفرین از تلاش‌های مستمر و پیگیری‌ها برای توسعه این برنامه مدون کارآفرینی گفت و اظهار کرد: خوشبختانه علاوه بر هشت خیاط فعال در کارگاه، ۱۳ تن از بانوان فعال روستا، نیز بیرون کارگاه و در منزل سفارش‌ها را آماده می‌کنند.

وی درباره نحوه کار و تولید محصولات و البسه خاطر نشان کرد: کارگاه تازه کارش را شروع کرده و سعی ما بر این است در قدم‌های اول به جای طراحی و تولید، سفارش‌هایی از بیرون دریافت شود و این سفارش‌ها را به کمک خیاطان روستا آماده کنیم. با گرم شدن چرخ فعالیت به طراحی و تولید کارها و ارائه تولیدات اختصاصی این کارگاه اقدام کنیم.

اسفندیاری پدر جوان خانواده‌ای با چهار فرزند است و این کارگاه تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی‌اش در کانون فرهنگی هنری است به راه‌اندازی خانه قرآن و برگزاری کلاس‌های آموزش روان‌خوانی، روخوانی و حفظ و تربیت حافظان قرآنی که از دیگر اقدامات این کانون است اشاره کرد و گفت: اینجا محافل قرآنی و جلسات انس با قرآن هیچ وقت تعطیل نمی‌شود و در اوقات فراغت به‌ویژه ایام تعطیلات تابستان سعی کردیم تا نور قرآن بر دل‌ها بتابد.

وی کارگاه گلیم‌بافی و آموزش بافت قالیچه‌های ترکمنی و برنامه ریزی برای اجرای کلاس‌های هنری دیگر از جمله خوشنویسی و عکاسی را از برنامه‌های کانون معرفی کرد و افزود: اینجا به دلیل فاصله طولانی از شهر، مربیان کمتر تمایل به حضور دارند و امیدوارم این امکان فراهم شود تا بتوانیم هنرمندانی در روستا تربیت کنیم و آن‌ها هم راهنمای دیگر علاقه‌مندان باشند.

کد خبر 590968

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طرح فهما استان خراسان شمالی کانون های مساجد خراسان خراسان شمالی کارگاه قالیبافی فعالیت های فرهنگی زنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان روستای احمد آباد سفلی در تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اعضای کانون خادم یاران رضوی   با حضور در مدرسه روستای احمد آباد سفلی تکاب   از معلمین پر تلاش این مدرسه تجلیل کردند.

در این آئین که به مناسبت هفته معلم ترتیب یافته بود اعضای کانون خادم یاران رضوی تکاب با اهدای لوح سپاس و شاخه گل از زحمات معلمین این روستا تجلیل  کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • تجلیل از معلمان روستای احمد آباد سفلی در تکاب
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر