Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی کشاورز دوشنبه شب در جلسه هم اندیشی با رسانه های کیش اظهار داشت: این رح تا آغاز فعالیت دولت سیزدهم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که طی تلاش های انجام یافته هم اکنون به ۸۵ درصد رسیده است.
وی بهره برداری از این طرح را لازمه توسعه گردشگری جزیره اعلام کرد و افزود: طی ۹ سال گذشته این طرح ۷۰ درصد پیشرفت داشته اما در هشت ماه گذشته ۱۵ درصد به پیشرفت آن اضافه شده و تلاش می شود این رقم آذر امسال به ۹۳ درصد با قابلیت بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، همکاری رسانه و سازمان را مهمترین رکن در توسعه جزیره اعلام کرد و گفت: نقد منصافه و رعایت انصاف در نشر اخبار رسالت رسانه ها و توجه ویژه به رسانه ها، رفع برخی مشکلات آنان و رعایت عدالت را رسالت سازمان منطقه آزاد کیش در رسیدن به این هدف مشترک اعلام کرد.
سال گذشته نیز میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ۸۵ درصد اعلام شده بود که با روی کارآمدن دولت سیزدهم با واقعی سازی آمار این درصد کاهش داشته اما با تلاش های انجام شده توسط دولتمردان ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی اعلام شده فعلی رقم واقعی آن است.
ترمینال جدید فرودگاه کیش با زیربنای ۴۲ هزار متر مربع در ۴ طبقه، رتبه سوم را در کشور از این حیث داراست. طبقه اول آن مختص فضای جانبی مسافران و ورودی پل مسافربری هواپیما و پله ها و آسانسور ارتباطی به سالن های تحویل بار مسافران ورودی است، طبقه دوم فضای کنترل گذرنامه، خروجی و بازرسی  و طبقه سوم به رستوران و کافه تریا اختصاص داده شده و با داشتن سیستم‌های به روز و تجهیزات پیشرفته از مدرن ترین ترمینال فرودگاهی کشور محسوب می‌شود .
 این پروژه فول مکانیزه شامل ویژگی های اجرایی پیشرفته‌ای است از جمله شیشه‌های سه جداره، نما و رنگ ضد حریق و عایق الاستومری است که برای کاربردهای عمرانی استفاده می شود و انعطاف پذیری و دوام بالایی دارد و در رشد و پیشرفت فیزیکی ترمینال تاثیر بسیاری دارد.
این ترمینال شامل سیستم‌های به روز و تجهیزات ناوبری کاملا پیشرفته است، ۱۳ دستگاه پله برقی، ۱۲ دستگاه آسانسور و ۶ دستگاه پل تلسکوپی حمل چمدان فول مکانیزه برای ترمینال جدید پیش‌بینی شده است.
طراحی منحصر به فرد پل های تلسکوپی به صورتی است که هواپیماهای متعددی  می‌توانند در کنار یکدیگر پارک کرده و مسافران از دوطرف پل به صورت هم زمان پیاده و سوار شوند .  استفاده از این پل ها در پروژه، ظرفیت مسافران را از سه میلیون نفر به ۶ میلیون در هر سال می رساند.
با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه کیش،‌ ترمینال فعلی با فضایی آراسته‌تر به مسافران خارجی اختصاص می‌یابد و ترمینال جدید نیز میزبان مسافران و گردشگران داخلی خواهد بود.
هم اکنون فرودگاه جزیره کیش با چهار ترمینال، ۲ باند موازی، به طول سه هزار و ۶۵۰ متر و عرض ۴۵ متر قابلیت نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر را دارد و سالانه به صورت میانگین ۲ میلیون مسافر پذیرش می کند.
بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ماه نوروز سال ۱۴۰۱، این فرودگاه کیش  رتبه سوم در بین فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها کیش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد کیش کیش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان سازمان منطقه آزاد کیش پیشرفت فیزیکی ترمینال جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: رویکرد حمایتی برای تولید مسکن و ارتقای کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد در اولویت است.

وی افزود: علاوه بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از احداث ۳هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در راستای نهضت ملی مسکن از برخی فعالیت‌های این نهاد انقلابی است.

خواجه ای مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات و آورده به‌موقع متقاضیان را دو عامل مهم در واگذاری هرچه سریع‌تر پروژه‌های مسکن ملی دانست و افزود: همه دستگاه‌های ذی‌ربط و خدمات‌رسان باید در فراهم کردن و ایجاد زیرساخت‌ها در اجرای پروژه‌های مسکن پای کار باشند تا پروژه‌ها به‌موقع به مردم واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان نیمه دوم امسال با پیگیری‌های جدی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بتوانیم تعدادی از واحد‌های نهضت ملی مسکن را تکمیل کنیم و به متقاضیان تحویل دهیم.

دیگر خبرها

  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا