Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوطلب نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال گفت: من فکر می‌کنم اعضای کمیته بدوی از چند روز پیش تصمیم گرفته بودند که ۳ داوطلب را کنار بگذارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ محمد آخوندی، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در مناظره انتخاباتی این نهاد اظهار داشت: همه نخبگان فوتبال کشور در مجمع حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمانی که اساسنامه جدید نوشته شد من خودم مسئولیت داشتم. قرار شد هرکسی نامزد انتخابات می‌شود، حداقل‌هایی را داشته باشد. تعداد امضا ها به ۵ رسید، اما ساعتی برای تحویل آنها مشخص نشد. اگر کسی نتواند ۵ امضا جمع کند، نباید رئیس شود. افرادی که مسئولیت دارند نباید این روزها تحت تاثیر فشارهای بیرونی باشند.به عنوان کوچکتر فوتبال ایران حرفم این است که به قانون تمکین کنیم اما قانونی که واقعاً قانون باشد نه اینکه تحت تاثیر مدیرانی که در راس کار هستند تصمیم‌گیری شود.

وی در ادامه بیان داشت: میرشاد ماجدی عزیز است و برای فوتبال کشور زحمت کشیده است. اکنون چرا او در جلسه شرکت نکرده است؟ احساس می‌‌کنم این موضوع بی احترامی به اعضای مجمع و مردم است. امیدوارم توضیح قانع کننده داشته باشد. این سوال برای من ایجاد شده اما نمی‌خواهم کسی را تخریب کنم. او در آخرین روز ثبت نام انتخابات اعلام کرد به دلیل صحبت کردن با تاج یا چنین چیزی در انتخابات شرکت نمی‌کنم اما پس از دو ساعت چه اتفاقی افتاد. این موضوع برای اعضای مجمع خیلی مهم باید باشد‌‌. آیا در این مدت با کسی ملاقات داشته یا کسی خارج از فوتبال گفته باید بروی و ثبت نام کنی ؟ اعضای مجمع می‌خواهند برای آینده فوتبال تصمیم بگیرند و باید ماجدی در این مورد توضیح بدهد. آیا قرار است با اتکا به افرادی بیرون از مجمع رأی بگیرد؟ باید به این سوال پاسخ بدهند. او سرپرست فدراسیون فوتبال است و این موضوع می‌تواند عدالت را زیر سوال ببرد.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال عنوان داشت: نشانه هایی دارم زمانی که ما بعد از ساعت چهار همچنان در فدراسیون فوتبال بودیم اما به این دلیل که افرادی در نوبت ثبت نام بودند این کار تا ساعت شش طول کشید. چگونه به سرعت اعلام کردند امضای این سه نفر تکمیل نشده است‌؟ اخباری دارم که ماجدی به دبیرکل و دیگران گفته جواب تلفن ها را ندهید که زمان بگذرد و سپس جواب بدهید. حضورش در انتخابات عدالت را زیر سوال برده و ممکن است افراد فدراسیون به حرف هایش توجه کنند. در سال‌هایی که اساسنامه فدراسیون نوشته و اساسنامه قدیمی تعویض شد حضور داشتیم. بر چه اساسی جمع آوری امضا را اینترنتی کردید و اخذ فرم نگرفتید؟ در همین انتخابات قبلی که عزیزی خادم انتخاب شد باید اخذ فرم تحویل می‌شد؟ چرا این زمان را برای ما در نظر نگرفتید؟

آخوندی پیرامون عملکرد کمیته بدوی تاکید داشت: برخلاف واعظ فکر می‌کنم دو روز قبل کمیته بدوی تصمیم گرفته سه نفر را کنار بگذارد زیرا باید هفت روز پس از پایان ثبت نام به ما برای تکمیل مدارک فرصت هفت روزه می دادند. مشخص است نبود امضا را به عنوان نقص مدارک درنظر نگرفتند که چیزی اعلام نکردند. مشخص شده این اقدامات برنامه ریزی شده است و دوستان تصمیم خود را گرفته اند. باید منتظر زمان استیناف باشیم. شرایط فعلی فوتبال کشور به شکلی است که اهالی این رشته می‌توانند برای همه موضوعات تصمیم بگیرند و اقدام کنند. نیازی به تصمیم گیری از بیرون ندارند. افراد تحصیلکرده و جوان های بسیار خوبی در فوتبال داریم که می توانند آن را اداره کنند. شاید سن من از سایر عزیزان کمتر باشد اما در ۴۵ سالگی بعد از ۱۸ سال حضور در ورزش و فوتبال امروز می‌توانم کمک کنم.

او در ادامه ابن بحث تصریح داشت: رساله دکترای من درمورد فوتبال بوده و در چند باشگاه مطرح و سازمان ورزش کار کردم. امروز هم به عنوان نماینده مردم به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در بحث واگذاری ورزشگاه و کارهای دیگر کمک می کنیم. باید همه ۶ نفر خود را در معرض رأی مجمع قرار بدهند تا تصمیم بگیرد. مجمعی که چکیده فوتبال کشور است. بزرگ ترین اشتباه این است فکر کنیم اعضای مجمع نمی توانند برای فوتبال تصمیم بگیرند. اجازه بدهید مجمع انتخاب را برعهده بگیرد و دخالت های بیرونی را کاهش بدهید. شاید این نکته‌ای که می‌گویم خیلی خوب نباشد و در تصمیم کمیته بدوی تاثیر بگذارد؟ به حبیبی ارادت دارم اما جمله‌ای گفت وقتی نمی‌توانید پنج امضا بیاورید نباید شرکت کنید.

سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی درباره رفتار کمیته بدوی اذعان داشت: نباید به عنوان عضو کمیته بدوی با این لحن صحبت کند. این موضوع به او ارتباطی ندارد. مدل اشتباه فدراسیون است. از ۱۰ عضو مجمع اسکرین شات دارم که به آنها اجازه ثبت امضا داده نشده است. اگر یک وقت رئیس فدراسیون شوم اجازه نمی‌دهم کسی با اهالی فوتبال با این لحن صحبت کند. به قول واعظ وقتی این وضعیت را می‌دانستید چرا ما برای طی مراحل در فدراسیون نگه داشتید؟ چرا اصل فرم‌ها را تحویل نگرفتید؟ شاید سایت هک شود و از داخل فدراسیون بگویند افرادی سامانه را دستکاری کنند‌ تا ما نتوانیم در سایت اسناد و مدارک را جای گذاری کنیم. این سوال‌ها پیش می‌آید. به استناد کجای اساسنامه این پنج امضا پیش شرط است و اگر در ساعت مشخصی نیاوردیم صلاحیت نداریم؟ در این حالت یک نفر ساعت ۳:۵۸ صلاحیت‌ دارد اما ۴:۰۲ صلاحیت خود را از دست می‌دهد. شاید این حرف من هزینه داشته باشد اما انتخابات فدراسیون از ۲،۳ جا تحت فشار شدید است و این انتخابات سیاسی است. متاسفانه این فشارها در تصمیم کمیته بدوی تاثیر گذاشته است.

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه در سال ۲۰۲۲ برای اینکه پیشرفتی در فوتبال داشته باشیم آمده ایم و می‌گویم که کمیته بدوی گفت ۵ دقیقه یا ۱۰ دقیقه؛ همین کارها را کرده‌ایم که افرادی همچون علی دایی و ... که هم تحصیل کرده هستند و هم فوتبالی هستند و هم در دنیا جایگاه دارند جرات نمی‌کنند در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کنند. باید کمی جدی‌تر صحبت کنیم. به نظر من اجازه دهیم قانون مشخص کند که صلاحیت‌های چه نتیجه‌ای دارد. نگوییم که فلانی باید شرکت کند یا اینکه فلانی شرکت نکند. عملکردها را در صلاحیت‌ها مورد بررسی قرار می‌دهند. تمام افرادی که در فوتبال بودند برای این رشته زحمت کشیده‌اند. مگر می‌شود یک نفر بگوید که تاج برای این فوتبال تلاش نکرده است؟ کسی که امروز می‌آید تنها دو سال برای این فوتبال زمان دارد. باید به گونه‌ای باشد که تجربه کار در فوتبال را داشته باشد. اظهارات مقام معظم رهبری، بحث گام دوم و جوان بودن بسیار موثر هستند. تحصیلات اهمیت زیادی دارد. کسی باید بیاید که با دولت ارتباط خوبی داشته و با وزارت ورزش در تعامل باشد. ما باید فوتبال را مستقل اداره کنیم.

آخوندی در مورد دخالت‍‌ها در فوتبال ابراز داشت: می‌دانیم که بدون حمایت‌های دولت و وزارت ورزش و نهادهای دیگر نمی‌توان فوتبال را اداره کرد. اگر توفیق خدمت به من برسد به هیچکس اجازه دخالت در امور فوتبال را نمی‌دهم، چون فقط مجمع فوتبال می‌تواند برای فوتبال تصمیم‌گیری کند. سایر نهادها باید حمایت و هروقت نیاز بود نظارت کنند. این ویژگی‌ها باید در رئیس آینده فدراسیون فوتبال وجود داشته باشد. ضمن اینکه هیچکس به تنهایی نمی‌تواند این رشته را مدیریت کند و باید از اهالی فوتبال استفاده کند. جوانان تحصیل کرده‌ای داریم که بیرون نشسته‌اند. حتی در فیفا و AFC هم ایرانی‌هایی داریم که باید از وجود آنها سود برد. حتی به اعتقاد من برخی از اهالی رسانه‌ از مسئولان اطلاعات و دانش بیشتری دارند و می‌توانند به فوتبال کمک کنند. تاکید می‌کنم که اعضای مجمع باید کمک کنند و سایر نامزدها هم باید برای اعتبار ایران به رئیس منتخب کمک کنند. نباید وقت‌مان را تلف کنیم برای بحث‌هایی که حاشیه‌ای هستند. افرادی بیرون نشسته‌اند و می‌گویند که تاج به بهانه‌هایی باید رد صلاحیت شود. سه نفر هم که امضاهایشان تکمیل نشده و دو نفر بمانند در انتخابات و از این دو نفر همان فردی که ما با او صحبت کرده‌ایم تا ثبت نام کند، رای بیاورد. مجمع نباید اجازه چنین کاری را بدهد. اگر اینگونه شود اصل انتخابات زیرسوال می‌رود و نهادهای نظارتی باید ورود کنند.

این نامزد انتخاباتی خاطرنشان ساخت: از معصوم (ع) روایت داریم که وقتی فردی در جایگاهی قرار می‌گیرد باید ظرفیت سوال و انتقاد را هم داشته باشد وگرنه صلاحیت قرار گرفتن در آن جایگاه را ندارد. من هیچ اتهامی متوجه ماجدی نکردم، بلکه سوال کردم. در تمام رسانه‌ها مطرح شد که وی بعد از مصاحبه‌اش به سراغ فردی رفته و جلسه‌ای داشته و از وی خواسته شده که در انتخابات ثبت نام کند. من هم این موضوع را سوال کردم که آیا درست است یا خیر؟ من گفتم خبری به من داده شده که وی به کامرانی‌فر اعلام کرده که تلفن‌ها را جواب ندهد. من سوال کردم که آیا این صحبت‌ها درست است یا خیر؟ چه اتفاقی افتاد که وی اعلام کرد نامزد نمی‌شود و ناگهان نظرش تغییر کرد؟ به من هم کسی توصیه‌ای نکرد. فقط تماس‌هایی داشتم از برخی از اعضای مجمع آن هم در روزهای گذشته. من تا آخرین ساعت‌ها منتظر شدم و وقتی برخی خبرها را شنیدم تصمیم گرفتم وارد عمل شوم. شنیدم افرادی خارج از فوتبال و سیاسی‌ها در فوتبال دخالت کردند. اینکه گفته من فلانی را می‌بخشم و حلال نمی‌کنم و ... ادبیات قشنگی نیست. آقای ماجدی! ما شما را دوست داریم و برای شما احترام قائل هستیم اما این سوالات مطرح است. شما هم سرپرست فدراسیون هستید و باید به مردم و مجمع پاسخ بدهید. این موضوعات باید شفاف‌سازی شود.

وی در پایان ارتباط با فوتبال برتر گفت: من به ماجدی بی احترامی نکردم. فقط چند سوال افکار عمومی را پرسیدم. می گویم چرا همزمان با سرپرستی فدراسیون در انتخابات شرکت کرد‌ می‌توانست استعفا بدهد تا شبهه ای به وجود نیاید. اگر اکنون نتوانیم این سوال ها را بپرسیم شاید فردا گه رئیس شود اصلا نتوان حرف زد. نباید ناراحت بشود زیرا احترام ویژه‌ای برایش قائل هستم. برای فوتبال زحمت کشیده و می‌خواستم ماجدی را به عنوان نایب رئیس دوم خود معرفی کنم که هماهنگی نشد. به این شبهه ها توضیح بدهد.  ما هم سوابق اجرایی مان کمتر از ماجدی نیست اما او جایگاه و سوابق خوبی در فوتبال دارد و اگر رئیس فدراسیون شد همه باید به او کمک کنند. اگر این بار سنگین را اعضای مجمع روی دوش من گذاشت از همه پنج نامزد دیگر به ویژه تاج به عنوان نایب رئیس AFC کمک می گیرم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فوتبال کشور برای فوتبال کمیته بدوی اعضای مجمع کمک کنند ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با تصمیم کمیته انضباطی محمدرضا مختاری می‌تواند در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی حضور یابد. 

شهرام لرستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دفاعیات آقای محمدرضا مختاری نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه و همچنین عدم محرومیت و جریمه نامبرده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی‌گیر می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود از جمله حضور در تمرینات تیم‌های ملی ادامه دهد.

لرستانی در خصوص حضور این کشتی گیر در میادین ورزشی تصریح کرد: در مورد این موضوع در جلسه بعدی کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است مختاری با توجه به رأی کمیته انضباطی تعلیق شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممبینی: فردا درمورد پاداش تیم ملی فوتسال تصمیم می‌گیریم
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی