Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:37:13 GMT

لزوم تدوین اطلس سرمایه گذاری در استان تهران

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۳۸۶۰

لزوم تدوین اطلس سرمایه گذاری در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله عسگری شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه سرمایه گذاری خارجی استان تهران با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری اظهار داشت: شناسایی و معرفی طرح‌های توجیه دار اقتصادی و تهیه اطلس جامع سرمایه گذاری استان نقش مهمی در هدایت سرمایه گذاران خارجی دارد و حضور آنها را هدفمند و ساماندهی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اطلس سرمایه گذاری راهنمای سرمایه گذاران است، افزود: تأمین زیرساخت‌ها و زمین مورد نیاز یکی از مسائل مهم مورد توجه سرمایه گذاران است و در طول سالیان اخیر اقدامات مناسبی در این زمینه انجام‌گرفته و ضرورت دارد شرکت شهرک‌های صنعتی استان ضمن تسهیل روند سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی موجود نسبت به ایجاد شهرک مختص سرمایه گذاران خارجی مطالعات و بررسی‌های لازم را به عمل آورد.

معاون اقتصادی استاندار تهران حوزه‌های زیربنایی و اقتصاد شهری را دو ظرفیت جذاب سرمایه گذاری دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی ذی ربط با تهیه طرح‌های مرتبط با این موضوعات و شناساندن این ظرفیت‌ها زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی را فراهم کنند.

عسگری در ادامه وجود قوانین دست و پاگیر اداری، تضامین و وثایق بانکی و عدم صدور گارانتی‌ها را از عوامل تأثیر گذار در روند سرمایه گذاری خارجی دانست و افزود: با اصلاح بخشی از قوانین و مقررات و حذف بوروکراسی اداری می‌توان از این ظرفیت به نحو چشمگیری بهره مند شد.

عسگری با اشاره به اینکه شناخت نهادهای مالی و پولی و آگاهی از ساختارهای بین‌المللی از عوامل مهم دیگر در جذب ظرفیت‌های مالی است، بیان کرد: استفاده از ظرفیت وام‌های بانک جهانی مستلزم شناخت قوانین می‌باشد که ضرورت دارد مدیران خود را از این حیث توانمند سازند.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد آخرین وضعیت پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی در استان رصد و در جلسه آتی این کارگروه ارائه شود؛ همچنین مقرر گردید دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف اقتصادی هر کدام ۵ طرح ویژه سرمایه گذاری خارجی از ظرفیت‌های موجود احصا و ارائه کنند.

کد خبر 5547456

منبع: مهر

کلیدواژه: حشمت الله عسگری استانداری تهران سرمایه گذاری بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا سیلاب خطبه های نماز جمعه اردبیل شیوع کرونا جهرم مشهد سنندج استهبان مدیریت بحران سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: این استان با ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری با ۹۰ همت اعتبار در نمایشگاه اکسپو (فرصت‌های سرمایه گذاری کشور) حضور دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین محمدیان با بیان اینکه نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری کشور از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، افزود: گیلان در سه بخش اطلاعات لازم را در حوزه‌های مربوطه در اختیار علاقمندان به سرمایه گذاری در این استان قرار می‌دهد.


وی اضافه کرد: در این نمایشگاه زنجیره‌های ارزش در بخش‌های مختلف شامل؛ محصولات کشاورزی (استان گیلان با حدود ۲۰ محصول کشاورزی رتبه یک تا پنجم کشور را داراست)، گردشگری (اقدامات درحال انجام جهت توسعه این صنعت) و نوغانداری، نساجی و صنایع پوشاک ارائه خواهد شد؛ این زنجیره‌ها عملکرد گذشته و فعالیت‌های درحال انجام، نگاه و چشم انداز آینده استان را به نمایش می‌گذارد.


وی تصریح کرد: در بخش فرصت‌های سرمایه گذاری استان نیز اقدامات جدید این خطه ارائه می‌شود، باتوجه به آنکه بخشی از این سرمایه گذاری‌ها در حال انجام است با در اختیار قرار دادن عرصه به فعالان اقتصادی فعالیت‌های اجرایی این طرح‌ها آغاز شده و مقدمات انجام تعداد دیگری از فرصت‌های سرمایه گذاری هم فراهم شده است تا در آینده نزدیک سرمایه گذاری در این نقاط شروع شود.


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان ادامه داد: همچنین حدود ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری استان برای جذب سرمایه گذار واقعی مهیا شده است که امید است با حضور سرمایه گذاران زمینه توسعه تولید و بهبود اشتغال استان فراهم شود.


وی عنوان کرد: در این نمایشگاه شرایط مطلوب برای تجار و بازرگانان فراهم شده تا سرمایه گذاران سایر استان‌ها بتوانند بصورت رو در رو با سرمایه گذاران داخل گیلان به مذاکره و گفتگو بپردازند.


وی اظهار کرد: تعدادی از این تفاهم نامه‌ها به سه زبان انگلیسی، روسی و عربی برای ارائه به سرمایه گذاران آماده شده است تا تجار و سرمایه گذاران بدون صرف وقت این تفاهم نامه‌ها را امضا کنند و در آینده هم تفاهم‌ها و توافقنامه‌ها قابل رصد و پیگیری باشند

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران