Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار خزایی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری از اولویت‌های اصلی منابع طبیعی برای پیشگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب است که در ماه‌های اخیر اقدام موثری دراین حوزه انجام شده است.

او گفت: اجرای هر چه بیشتر طرح‌های آبخیزداری منجر به افزایش قدرت سرزمینی و عبور از خشکسالی می‌شود هر چند که اجرای این طرح‌ها نیازمند تامین و تخصیص اعتبار موردنیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: اجرای ۴۳۰ میلیارد تومان طرح مربرط به منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای ارائه در سفر رییس جمهور به همدان تهیه و پیشنهاد شده است که ۴۲۰ میلیارد تومان آن طرح‌های آبخیزداری و ۱۰ میلیارد تومان مربوط به تولید نهال است که از منظر بیولوژیک تولید نهال به آبخیزداری کمک می‌کند.

خزایی گفت: در حوزه آبخیزداری و به منظور مدیریت بهینه مصرف منابع آب و خاک در ۱۶۰ حوزه آبریز مطالعات در سطح ۷۰۰ هزار هکتار انجام شده که از این مقدار ۳۵۰ هزار هکتار عملیات اجرایی در چهار حوزه مدیریتی، بیولوژیکی، بیومکانیکی و مکانیکی انجام شده است.

او گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان متولی اصلی حفظ، احیاء و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی است که با توجه به وجود حدود ۹۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان (نیمی از مساحت کل استان همدان) دستیابی به اهداف مدنظر با برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی و همچنین مشارکت عموم مردم، جوامع محلی و بهره‌برداران امکان پذیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان همیار طبیعت ثبت نام کرده اند و سالانه افزون بر هشت هزار و ۵۰۰ نفر-کلاس روز و کارگاه‌های آموزشی و ترویجی به منظور جلب مشارکت مردم دراین حوزه برگزار می‌شود.

به گفته خزایی، در استان همدان ۴۶ هزار هکتار در قالب جنگل‌های طبیعی، اراضی جنگلی، جنگل‌کاری‌های دست کاشت و ذخیره‌گاه‌های جنگلی وجود دارد که برنامه‌ریزی لازم به منظور حفظ و توسعه آن‌ها انجام و اجرایی شده است.

او گفت: ۶۴ هزار هکتار اراضی بیابانی در این استان شناسایی شده که ۱۹ هزار هکتار آن در اراضی ملی واقع شده است

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت:تاکنون ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های ملی با کاشت گونه‌های مقاوم مانند آتریپلکس و همچنین حفاظت و قُرق مناطق مورد نظر احیا شده است.

آقای  رئیسی, رئیس جمهور در سی امین سفر استانی دولت  پنج شنبه ۶ مرداد به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می‌کند.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور منابع طبیعی طرح های آبخیزداری استان همدان منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از روند آماده سازی اراضی در سایت‌های نهضت ملی مسکن شهر بوشهر به همراه مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ضمن تأکید بر تسریع در روند آماده سازی و رعایت ضوابط فنی در اجرای زیرسازی معابر گفت: سرعت بخشیدن در واگذاری قراردادها به متقاضیان و الزام بر رعایت فرصت زمانی مشخص جهت اخذ پروانه ساخت و احداث بنا در موعد مقرر ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر تصریح کرد: بر این اساس متقاضیان از زمان دریافت قرارداد واگذاری، سه ماه جهت اخذ مجوز ساخت فرصت خواهند داشت.

در این بازدید که با حضور مدیر عامل آبفای استان نیز همراه بود روند اجرای آبرسانی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز مورد پیگیری و تأکید قرار گرفت.

کد خبر 6091472

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟