Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان دادستان علی‌آبادکتول علت مسدود شدن برخی از صفحات مجازی در ماه های اخیر را تشریح کرد و گفت: با هنجارشکنان در فضای مجازی برخورد جدی خواهد شد.

مرتضی ذوقی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، بر ضرورت کنترل و استفاده بهینه از فضای مجازی تأکید کرد و گفت: برخی فعالیت در فضای مجازی را یک امر شخصی و بعضاً خانوادگی پنداشته و با این تصور که رعایت هنجارهای اخلاقی در این فضا ضرورت ندارد انتشار هر نوع پست و تولید محتوی در آن را آزاد می دانند حال آنکه اینگونه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خطرات هنجارشکنی و عدم پایبندی به اصول اخلاقی در فضای مجازی در مواقعی بیش از سطح شهر تبعات منفی دارد، تأکید کرد: قطعاً با چنین مواردی بر اساس قانون برخورد جدی می شود و بستن برخی صفحات مجازی در ماه های اخیر ناشی از همین عدم پایبندی به اصول اخلاقی بوده است.

دادستان علی‌آبادکتول با تأکید بر اینکه رعایت حجاب اسلامی در کشورمان قانون محسوب شده و تخطی از قانون نیز بالتبع جرم محسوب می شود، بیان کرد: رعایت قانون و در کنار آن پیروی از اصول اخلاقی و شهروندی در جامعه یک وظیفه همگانی است و نباید ذکر برخی موراد، نظم و امنیت عمومی و اخلاقی جامعه را بر هم زد.

ذوقی با اشاره به اینکه متاسفانه در هفته های اخیر عده ای از جوانان تاثیر برنامه های شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی اقدام به بروز رفتارهای خارج از عرف و دون شخصیت جوان ایرانی و استفاده از البسه و پوشش نامناسب و رفتارهای هنجارشکنانه کردند، افزود: این رفتارها به هیچ عنوان مورد تائید جامعه نیست.

خط و نشان دادستان علی‌آبادکتول برای مخلان امنیت

وی با بیان اینکه برخی هنجارهای اخلاقی در تمامی جوامع مشترک بوده و تعریف یکسانی دارند اما برخی اصول و قواعد اخلاقی در تبصره این قواعد همگانی قرار دارند که افراد جامعه باید به آنها پایبند باشند، با اشاره به تحلیل برخی افراد مبنی بر اینکه بدحجابی چه ضرری برای سایر افراد دارد، توضیح داد: حجاب نشانه عفاف است و این دست تحلیل ها و مطرح کردن مطالب چالشی منبعث از تفکرات و خروجی های اتاق فکرهایی است که بخش اعظم هزینه آن را کشورهایی مانند عربستان سعودی با هدف نابودی آینده، هویت و عفاف نسل جوان تأمین می کنند.

دادستان علی‌آبادکتول، رعایت هنجارهای اخلاقی در جامعه را یک ضرورت دینی، اخلاقی و عرفی دانست و متذکر شد: به طور قطع حجاب یک مسئله شخصی است و تعیین نوع آن در دست فرد است اما اینکه یک نفر عنوان کند من حجابم را رعایت نمی کنم بقیه به من نگاه نکنند حرفی عوامانه و شبیه به همان ماجرای سوراخ کردن کشتی است، از طرفی آزاد کردن حجاب مانند این است که در احکام شرعی و دینی تعبد نداشته باشیم. به عنوان مثال شرب خمر در جامعه آزاد باشد و هر کسی می‌خواهد علناً مشروب بخورد و هر کسی نمی‌خواهد پرهیز کند. اگر حجاب این گونه آزاد باشد، پس در همه احکام شرعی باید این آزادی را قائل باشیم.

ذوقی با تأکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضا است، تصریح کرد: با برهم زنندگان و مخلان نظم و آسایش مردم به شدت برخورد می شود، افرادی که فکر می کنند با تیراندازی شبانه در سطح شهر یا ایجاد ارعاب با سلاح سرد و تهدید مردم می توانند امنیت و آرامش مردم را بر هم زده و زمینه ناامنی را فراهم کنند سخت در اشتباه هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی آباد کتول دادستان عمومي و انقلاب بدحجابي نظم و امنیت استانی اجتماعی دادستان علی آبادکتول فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

کد خبر 6089998

دیگر خبرها

  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند