Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا؛   محمدرضا پور ابراهیمی در تشریح نشست این کمیسیون که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان امور مالیاتی، رئیس سازمان بورس، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، بر گزار شد، گفت: امروز نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان سوال کننده از وزیر اقتصاد برگزار و سوالات مختلفی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سوال یکی از نمایندگان در خصوص لزوم اجرای کامل قانون مالیات بر خانه‌های خالی، افزود: با توجه به اینکه دو وزارت خانه راه و شهرسازی و امور اقتصاد دارایی در گیر این قانون هستند، مقرر شد ظرف مدت یک ماه کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون، نمایندگان دو وزارت خانه و مرکز پژوهش‌های مجلس آخرین وضعیت مالیات بر خانه های خالی را احصا کنند و اگر کوتاهی از وزارت اقتصاد دارایی باشد، سوال کننده درخواست می‌دهد تا سوال از وزیر به صحن علنی ارجاع شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوع اجرای طرح نظام جامع مالیاتی یکی دیگر از سوالات نماینگان بود که رئیس سازمان امور مالیاتی نیز گزارشی در این خصوص ارائه کرد و سپس مقرر شد جلساتی برای جمع بندی نهایی با حضور وزیر اقتصاد برای ارجاع طرح نظام جامع مالیاتی برگزار شود.

پورابراهیمی عنوان کرد: ضعف ارائه خدمات بانکی در شهرهای کوچک یکی دیگر از سوالات نمایندگان از وزیر امور اقتصاد و دارایی بود. به دلیل اینکه ماهیت استان مورد نظر مبتنی بر کشاورزی بود، مقرر شد بانک کشاورزی اقدامات لازم را برای ارائه خدمات در منطقه مذکور انجام دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به یکی دیگر از سوالات نمایندگان در خصوص استفاده از ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای تکمیل طرح های عمرانی و تبعیض و ناعدالتی که  در این خصوص میان استان ها وجود دارد، اشاره کرده و افزود: خوشبختانه طبق گزارش وزیر امور اقتصاد و دارایی آیین نامه ای از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد تدوین و ابلاغ شده تا بر اساس آن چهارچوب مشخصی برای استفاده طرح های عمرانی از ماده ۵۶ تعیین شده تا از بی‌ضابطه بودن آن که عقد قراردادهای پروژه ای عمرانی در مناطق مختلف کشور با پیگیری و ارتباطات فردی صورت می‌گرفت خارج شود. هم اکنون این آیین‌نامه ابلاغ شده و موضوع تخصیص منابع بانک ها از طریق ماده ۵۶ به طرح های عمرانی باید بر اساس ان و در چهار چوب مشخص انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به راه اندازی بورس بین الملل به عنوان خبری‌ خوشی برای مردم اشاره و تصریح کرد: با توجه به درخواست دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، قرار است بستر تشکیل بورس بین الملل در مناطقه آزاد کیش مراحل نهایی خود را طی کند. این موضوع در سازمان بورس کشور تصویب شده و ظرف یک الی دو هفته آینده به شورای عالی بورس می‌رود، از این رو پیش بینی می‌شود ظرف مدت یک ماه آینده مصوبه شورای عالی بورس در خصوص تشکیل بورس بین الملل ارائه شود. بی تردید بورس بین‌الملل ظرفیت واردات ارزی داشته و در حوزه اوراق نیز فعال خواهد بود و با توجه به فعالیت هایش می‌تواند در حوزه های کالایی نیز ورود پیدا کند.

پورابراهیمی عنوان کرد: مالیات بر مناطق آزاد نیز موضوع سوال دیگری بود که در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر امور اقتصاد و دارایی پرسیده شد. با توجه به اینکه قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از دی ماه سال گذشته ابلاغ شده در آیین نامه مربوطه، پرداخت و دامنه شمول مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد به شکل کامل و جامع دیده نشده و همین موضوع مورد اعتراض جدی تعدادی از نمایندگان بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: با توجه به اینکه تفسیر قوانین عادی بر عهده مجلس و تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است مقرر شد نامه ای در قالب نظر تفسیری مجلس و یا لایحه استفساریه به مجلس ارائه شود تا بر اساس آن مناطق آزادی که محصور بوده و تراز تجاری مثبتی دارند با لحاظ اعداد و ارقامی که در محاسبه تخصصی این حوزه مد نظر قرار می‌گیرد و امکان نظارت بر آنها نیز فراهم است از قانون مالیات بر ارزش افزوده که اخیرا ابلاغ شده مستثنی شود. سازمان امور مالیاتی تفاسیر متفاوتی از این قانون داشته و مطابق با آن همه مناطق  آزاد در کشور را مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده کرده که در قانون چنین چیزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مقرر شد تفسیری از مجلس اخذ و مجلس ظرف دو هفته آینده گزارش خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه کند. امیدواریم هر چه سریع‌تر آیین‌نامه مذکور اصلاح و مناطقی که با اهدف اصلی مناطق آزاد تشکیل شدند از ظرفیت معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند و همچنین سایر مناطق نیز تلاش کنند با رعایت انضباط در خصوص موضوعات سرمایه گذاری، توسعه فعالیت‌ها، تراز تجاری مثبت، محصور بودن و استقلال گمرک به این مجموعه اضافه شوند.

منبع: ایرنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر محمدرضا پورابراهیمی بورس بین المللی کیش اخبار مرتبط هدف درآمد سرانه ۹۲ تا ۹۹ رشد ۴۷ درصدی؛ عملکرد نزدیک به صفر! ۱۴۰۱/۵/۲ فرصت نهایی دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی است؟ ۱۴۰۱/۴/۲۸ طرح تنظیم بازار کالاهای بورسی باید به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود ۱۴۰۱/۴/۲۵ پوتین هفته آینده در تهران ۱۴۰۱/۴/۲۱ تکلیف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ ۱۴۰۱/۴/۱۲ اصلاح قوانین بورسی به کجا رسید؟ ۱۴۰۱/۳/۲۸ آخرین ویدیو ها تاج: آمده ام همه‌چیز را روبه راه کنم! ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۹:۳۵ کتک خوردن مجدد هالک ایرانی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۸:۲۶ به مردم این شهرها خانه یک طبقه اعطا می شود ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۱:۰۴ چرا علی دایی در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نکرد؟ ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۱:۰۰ مردم از گسترش ابتذال و دزدی ناراحتند و از من بیشتر از همه توقع دارند ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۲:۴۹ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۰:۱۴ بورس بین الملل در منطقه آزاد کیش راه اندازی می شود ۱۰:۱۲ تب زرد چیست؟ ۱۰:۰۹ نکات مهم برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا ۱۰:۰۷ قیمت یورو امروز ۴ مرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۰۶ خطر قطع برق در زمان پیک مصرف هنوز رفع نشده است ۱۰:۰۱ قیمت دلار امروز ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۰:۰۰ آپارتمان های ۵۰ متری جنوب تهران چند؟ ۰۹:۴۶ فرصت تامین امنیت غذایی را نباید از دست داد ۰۹:۳۹ تایید ازدواج مهدی طارمی؛ معمای P حل شد! ۰۹:۳۵ تاج: آمده ام همه‌چیز را روبه راه کنم! ۰۹:۲۸ بیت کوین همچنان در کانال ۲۱ هزار دلاری ۰۹:۱۸ تا به حال فکر کرده ایم که کار را تقسیم و دو رییس‌جمهور برای دولت انتخاب کنیم؟ خیر!  ۰۹:۱۶ مشتری مداری و احترام به مشتریان را سرلوحه کار خود قرار دهید ۰۹:۰۹ قیمت طلا چقدر کاهش می یابد؟ ۰۹:۰۵ برنت دوباره اوج گرفت ۰۸:۴۸ مبلغ وام نهضت ملی مسکن افزایش می یابد؟ ۰۸:۴۲ بازگشت رونالدو به منچستر ۰۸:۳۷ هراز امروز باز می شود ۰۸:۳۰ مدیر عامل فولاد هرمزگان چهره شاخص پنجمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه تهران شد ۰۸:۲۶ کتک خوردن مجدد هالک ایرانی + فیلم ۰۸:۱۱ یکتانت و همراهی مستمر با رشد کسب‌ و کارها ۰۷:۳۰ ۸ شب سفر به لبنان چقدر پول می خواهد؟ + جدول قیمت ۰۷:۱۵ شما هم صبح ها استرس میگیرید؟ ۰۷:۰۸ زنان خانه دار بهتر هستند یا زنان شاغل؟ ۰۷:۰۰ پیش‌ بینی بورس امروز (۴ مرداد)؛ روز مهم برای شاخص کل ۰۲:۳۰ ترفندی برای زنان در مقابل مردان تا جوان تر به نظر برسند ۰۱:۵۷ قدیمی ترین نوحه ضبط شده در دوره قاجار + صوت ۰۱:۲۷ خوراکی هایی که بمب شادی و نشاط هستند+ اینفوگرافی ۰۱:۱۴ فال حافظ امروز سه شنبه ۴ مرداد / در خرابات مغان نور خدا می بینم ۰۱:۰۴ به مردم این شهرها خانه یک طبقه اعطا می شود ۰۱:۰۳ فال روزانه شخصی ۴ مرداد ۰۱:۰۰ چرا علی دایی در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نکرد؟ ۰۰:۵۶ با این روش ها غر زدن را کنار بگذارید ۰۰:۵۰ فال ابجد روزانه امروز سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۲ با دیدن این مشکلات پنیر نخورید ۰۰:۳۱ تست روانشناسی؛ عکسی که نقطه ضعفتان در عشق را لو می دهد ۰۰:۲۲ چرا بعضی ها تو خواب می میرن؟ ۲۳:۵۹ رازهایی که افراد خوشحال به کسی نمیگویند! ۲۳:۵۶ بهترین ورزش برای تقویت مغز ۲۳:۵۳ اخبار سیاسی امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۵۰ چاکرا چیست و چند نوع دارد؟ + کاربرد هر کدام از چاکراها ۲۳:۴۷ اخبار جهان امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۳۶ چند نکته طلایی که ته چین هویج پلو را خوشمزه می کند ۲۳:۳۱ اخبار ورزشی امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۱۶ اینو بخون تا بدونی واقعا شادی یا غمگین ۲۳:۰۰ اصلی ترین نشانه ی یک عشق واقعی چیست؟ ۲۲:۵۶ عوارض سشوار کشیدن مو چیست؟ + استفاده صحیح از سشوار ۲۲:۴۹ مردم از گسترش ابتذال و دزدی ناراحتند و از من بیشتر از همه توقع دارند ۲۲:۳۷ تمارض عجیب نیمار در بازی دوستانه پاری سن ژرمن + فیلم ۲۲:۳۴ راهنمای کامل خرید کولر آبی خوب و با کیفیت بازار اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی بورس بین المللی کیش مالیات بر ارزش افزوده کمیسیون اقتصادی مجلس سازمان امور مالیاتی وزیر امور اقتصاد بورس بین الملل مرداد ۱۴۰۱ مناطق آزاد شورای عالی ۱۴۰۱ ۰۵ ۰۴ ابلاغ شده آیین نامه ۴ مرداد مقرر شد ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند

آیت‌الله محسن اراکی دوشنبه شب در آیین بزرگداشت شهید طالع یوسف‌اُف از شهیدان جبهه مقاومت اسلامی در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم عنوان کرد: این شهید والامقام پرچم برافراشته و از نماد‌های جبهه مقاومت است، جهان باید بداند که امروز، روزگار مقاومت است، و دوران عربده کِشی‌ها و ستم‌گری‌ها و جنایت‌های بی‌پاسخ استکبار جهانی به سر رسیده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ما به استکبار جهانی و آمریکای جنایت‌کار و قدرت‌های اروپایی و جنایتکاران صهیونیست غاصب فلسطین اعلام می‌کنیم، آن دوران که شما می‌کُشتید و با لگد پایمال می‌کردید و با چکمه‌های خونین‌تان سینه مستضعفان را لِه می‌کردید، گذشت.

آیت الله اراکی در ادامه افزود: نهضت مقاومت نه تنها غرب آسیا، بلکه کشور‌های اروپایی و آمریکایی را در نوردیده است؛ حتی احمق‌های آمریکایی نیز می‌گویند، این خیزش دانشجویی آمریکایی با تحریک ایران است.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز روز بیداری ملت‌ها است، نقطه آغازین نهضت مقاومت و خیزش بزرگ الهی پیروزی انقلاب اسلامی بود، ولی در این نقطه نماند، و از مرز‌های ایران عبور کرد.

او ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌دانند این خیزش انسانیت و فطرت‌های پاک بشری است که تاکنون با تحمیق و تجهیز رسانه‌ای و توطئه‌های گوناگون در جهل و غفلت به سر می‌بردند و برای آنان حقایق وارونه جلوه داده شده بود.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: پرده‌ها به نوعی کنار رفته‌اند، وجدان‌ها بیدار شده‌اند، بشریت خیزش نو یافته و دوران جهل و غفلت ملت‌ها سپری شده، امروز دوران بیداری ملت‌ها است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین تصریح کرد: ما به این حکومت‌های اطراف خودمان اعلام می‌کنیم، با ملت‌هایتان آشتی کنید، و با وجدان بشری همراه شوید، کسی با شما جنگ ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان: حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: مقاومت اسلامی با حکومت‌های شما در جنگ نیست، ما کاری با شما نداریم، ما سر و کارمان با استکبار است، دشمن ما آمریکا و صهیونیسم است.

او ادامه داد: به فریب کاری‌های آمریکا گوش ندهید، آمریکا می‌خواهد شما را در برابر این حرکت مقاومت جهانی و اسلامی قرار دهد، بدانید اشتباه می‌کنید اگر این توطئه تحمیقی را باور کنید.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: چرا شما خودتان را خرج آمریکا و اسرائیل می‌کنید به نفع شماست که با ملت‌ها همکار و همراه باشید، و به عقل و شرف خودتان برگردید، چون منفعت دنیا و آخرت شما در این است.

عضو شورای مدیریت حوزه همچنین یادآور شد: ما به این کشور‌های گرداگرد خودمان اعلام می‌کنیم، اجازه بدهید ملت به خیابان بیایند، شما نیز از این حرکت مقاومت حمایت کنید تا ملت‌ها شما را دوست داشته باشند و شما را حمایت کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: جریان مقاومت اسلامی امروز، چون سیلی است که بنیان استکبار را از بُن بر خواهد کَند. هیچ قدرتی چه آمریکا و چه اسرائیل و چه کشور‌های اروپایی و چه قدرت نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای شما نمی‌تواند در برابر این سیل ویران‌گر استکبار و ظلم‌وستم موجود در منطقه و جهان ایستادگی کند، حاکمان کشور‌های اسلامی، کسی از شما حمایت نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با ذکر این نکته که مقاومت اسلامی اختصاص به امت اسلامی و یا جغرافیای خاصی ندارد بیان کرد: مقاومت اسلامی امروز در قلب آمریکا به جوش آمده و پرچم مقاومت در ۸۰ دانشگاه آمریکا برافراشته شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز جوانان آمریکایی و اروپایی برای اطفال مظلوم فلسطینی گریه می‌کنند و وجدان بشری برای خونی که مظلومانه به وسیله اسرائیل ریخته می‌شود، اشک می‌ریزد و می‌جوشد و این حرکت باز نخواهد ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود