Web Analytics Made Easy - Statcounter

صابر پرنیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات محصولات صنعتی در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: امسال در سه ماهه اول ۳۳۳ میلیون دلار صادرات صنعتی در این بخش توسط گمرکات آذربایجان شرقی صورت گرفته است که صنایع پتروشیمی، صنایع معدنی و صنایع صنعتی بیشترین میزان سرمایه گذاری و صادرات را در آذربایجان شرقی به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پتروشیمی تبریز برای راه اندازی پلی اتلین سنگین ۵۰ هزار میلیارد ریال، پلی پروپیلن ۱۵ هزار میلیارد ریال، استایرین مونومر ۳۰ هزار میلیارد ریال و نیروگاه و سرویس های جانی ۲۰ هزار میلیارد در حال سرمایه‌گذاری است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: از کیک اقتصادی کشور ۱۹.۹ درصد مربوط به تولیدات صنعتی است که سهم ارزش افزوده بخش صنعتی استان در تولید ناخالص ۳۳ درصد است.

وی گفت: ۴۰ درصد سهم اشتغال استان مربوط به بخش صنعت است که این موضوع نشاندهنده جایگاه ویژه بخش صنعت استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در رتبه چهارم کشور قرار دارد و سهم استان در اشتغال صنعتی در کشور در جایگاه ششم است.

پرنیان با بیان این که چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد، گفت: صنعت استان ظرفیت های بی‌نظیری دارد برای مثال در منطقه کجوار تعداد قابل توجهی واحد صنعتی وجود دارد که یا پروانه کسب ندارند و یا پروانه صنفی گرفته اند در این زمینه اگر بتوانیم مشکلات این واحدهای صنعتی را حل کنیم این منطقه تبدیل به یک منطقه عظیم اقتصادی می شود.

وی افزود: در ۹ ماهه گذشته ۱۰۰ واحد صنعتی راکد در استان احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به عملکرد مناسب بخش خصوصی در حوزه های مختلف صنعتی اشاره کرد و گفت: ۴۶۰ مصوبه در ۹ ماهه گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصویب شده که ۷۵ درصد این مصوبات به صورت کامل اجرا شده و در این زمینه پیگیر اجرای بقیه مصوبات نیز هستیم.

راه‌اندازی 180 واحد صنعتی جدید با ارزش سرمایه‌گذاری دو هزار و 800 میلیارد تومان

پرنیان افزود: در ۹ ماهه گذشته ۱۸۰ واحد صنعتی جدید با ارزش سرمایه گذاری دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر راه اندازی شده است.

وی گفت: ۲۱۰ واحد صنعتی نیز با افزایش تولید محصولات و ارتقای خطوط تولید، واحد خود را توسعه داده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در ۹ ماهه گذشته شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید با اشتغالزایی برای پنج هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه صنعت اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مس آذربایجان مس سونگون تبریز کجوار پتروشیمی تبریز صادرات صنعتی پتروشیمی تبریز معدن و تجارت آذربایجان شرقی رئیس سازمان صنعت ۹ ماهه گذشته هزار میلیارد سرمایه گذاری واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، اظهار کرد: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است، اظهار کرد: به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود، تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در اوایل سال آینده

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد، همچنین واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است،   طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند. همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان