Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:30:21 GMT

بستری‌های کرونا در خراسان رضوی دو برابر شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۴۸۳۵

بستری‌های کرونا در خراسان رضوی دو برابر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پهلوان‌کاشی اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته، ۲۳۱ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که این میزان نسبت به ده روز گذشته رشدی دو برابری داشته است.

وی با بیان این‌که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تعداد بیماران جدید در مراکز درمانی ۱۹۳ نفر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۳۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۴۲۶ نفر از این بیماران در مراکز درمانی این دانشگاه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید - ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی را ۱۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به ده روز گذشته حدود دو برابرافزایش یافته است و بیشتر افرادی که در این بخش‌ها بستری هستند، نسبت به تکمیل و یا دریافت واکسن کم‌توجهی داشته‌اند.

وی با بیان این‌که تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت‌رسانی به بیماران در آمادگی کامل قرار دارند، اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته، یک هزار و ۵۲۷ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌ها به‌صورت سرپایی مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

پهلوان با بیان این‌که روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است از عموم گروه‌های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

کد خبر 5547560

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد ویروس کرونا شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا سیلاب خطبه های نماز جمعه اردبیل شیوع کرونا جهرم سنندج استهبان مشهد مدیریت بحران مراکز درمانی خراسان رضوی روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه