Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:18:56 GMT

تذکر به وزرای جهاد و صمت برای لغو ممنوعیت واردات برنج

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۴۸۸۶

تذکر به وزرای جهاد و صمت برای لغو ممنوعیت واردات برنج

محمدرضا احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعتراض تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به لغو ممنوعیت واردات برنج گفت: کشاورزان روزانه به طور متوسط ۱۲۰ هزار تومان پول کارگر می‌دهند تا شالیزارهای خود را آباد کنند و کاهش قیمت برنج در شرایط فعلی یعنی حتی هزینه‌های کشاورزان نیز جبران نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اگر چه رعایت حقوق مصرف کننده و در نظر گرفتن قدرت خرید مردم امری مهم است اما نباید نسبت به تولید کننده و کشاورز بی توجه باشیم، افزود: برداشتن ممنوعیت واردات برنج خارجی قطعاً به کشاورزان ما آسیب می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت واردات برنج خارجی تا زمانی که کشاورز بتواند هزینه‌های خود را جبران کند ضروری است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس به دولت معترض هستند که چرا جلوی واردات بی رویه گرفته نمی‌شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس تاکید کرد: قصد داریم به وزرای جهاد کشاورزی و صمت نسبت به جلوگیری از واردات برنج خارجی تذکر دهیم تا کشاورز داخلی از این موضوع آسیب نبیند.

وی با بیان اینکه ترخیص نشدن برنج‌های وارداتی در سال گذشته ناشی از عدم نظارت دولت بود، افزود: قیمت بالای برنج به دلیل عدم نظارت دولت بر بازار بود.

احمدی با اشاره به تبعات ناشی از لغو ممنوعیت واردات برنج خارجی بیان داشت: اگر این روند اصلاح نشود کشاورزان ما دست از کشاورزی برمی دارند.

وی با بیان اینکه کشاورزان از تنش آبی ضررهای زیادی دیدند و هم اکنون نیز باید نگران ضررهای مادی ناشی از کاهش قیمت محصول خود باشند، گفت: توصیه ما به دولت این است که جلوی واردات برنج خارجی را بگیرند.

کد خبر 5547373

منبع: مهر

کلیدواژه: واردات برنج محمدرضا احمدی مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا سیلاب خطبه های نماز جمعه اردبیل شیوع کرونا جهرم سنندج استهبان مشهد مدیریت بحران ممنوعیت واردات برنج واردات برنج خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: فصل گرده افشانی درختان نخل خرما یکی از مهم ترین و حساس‌ترین عملیات های باغی نخلداران است  وتا دو ماه ادامه دارد. 

محمد علی معقول  تاکید کرد: به همه کشاورزان، باغداران و نخلداران از شیوه گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده کنند.

 وی با اعلام مزایای گرده افشانی مکانیزه تصریح کرد: در گرده افشانی مکانیزه و صنعتی راندمان بیشتر و هزینه کمتر و از همه مهمتر خطر های احتمالی از جمله سقوط از نخل  نیست ودر این روش عملیات گرده افشانی با دستگاه مکانیزه از روی زمین انجام می‌شود در صورتی که در روش سنتی با چندین مرتبه حتی تا ۵ مرتبه کار گرده افشانی در بالای درخت و در ارتفاع انجام‌می‌شود. 

 مدیر جهاد کشاوری بم درباره استفاده  نکردن کشاورزان و باغداران از روش مکانیزه و صنعتی را اینگونه بیان کرد: گرده افشانی سنتی در منطقه سال‌های سال انجام می‌شده و در سال‌های اخیر گرایش به سمت گرده افشانی صنعتی بیشتر می‌شود و خود کشاورزان باید استقبال کنند.

وی افزود: کشاورزان نیاز به ترویج و آموزش دارند و جهاد کشاورزی هم کمک‌های لازم را برای استفاده از گرده افشانی مکانیزه و صنعتی به کشاورزان ارائه می‌کند.

 حاصل کار گرده افشانی نخلداران شهرستان بم، تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن خرمای معروف جهان (مضافتی بم) است که سالانه به بیش از ۷۰ کشور جهان صادر می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی