Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «شهری با میله‌های آهنی» نوشته مارک پئیر به‌تازگی با ترجمه ابراهیم صدقیانی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۱۹۶۲ در پاریس چاپ شده است.

مارک پئیر نویسنده فرانسوی این‌کتاب متولد ۱۹۰۴ در مارسی است و سال ۱۹۸۱ درگذشت. رمان «شهری با میله‌های آهنی» او یک اثر ضداستبدادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از حرف‌های مهم رمان پیش‌رو این است که اگر این حکم پذیرفته باشد که ملت‌ها دارای همان حکومتی هستند که شایستگی‌اش را دارند، آن‌گاه هر حکومتی، و نیز هرچه بر سر هر ملتی آید مشروع است. اما همواره حتی زیر حکم حکومتِ جور کسانی خواهند بود که نومیدانه زمزمه کنند که به ضرب گلوله از پا درآمدن صد بار بهتر از دست روی دست گذاشتن و آرام نشستن است. در شهری با میله‌های آهنی، هیچ‌کس نه انتقادی به زبان می‌آورد و در آن انتقادی شنیده می‌شود. همه هم خود را مکلف می‌دانند طبق انتظار دستگاه حاکم زندگی کنند.

اما یک فرد به‌نام لوانتن در این‌شهر حضور دارد که چشم باز کرده و محیط پیرامون خود را می‌بیند و موفق می‌شود دیگرانی را پیدا کند که مثل خودش شوریده هستند...

رمان «شهری با میله‌های آهنی» در ۱۶ فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

بیست قدم دورتر پلکانی در برابرمان ظاهر شد که من هنگام فرود آمدن پله‌هایش را شمردم. چهارده‌پله بود و در پای آن راهرو دیگری که تنگ‌تر می‌شد و بیشتر به خندقی پرپیچ و خم با سقف کوتاه می‌ماند دهان گشود. برای نفوذ در آن ناگزیر شانه خم کردیم. بوی سنگ‌های کپک‌زده که در اثر رطوبت زیرزمین متلاشی شده بود به مشاممان خورد. در این هوای راکد و سنگین، شعله شمع‌هایمان دیگر نمی‌لرزید. باری، در این راهرو که عمق چندانی نداشت پنج در به چشم می‌خورد. دوتای آن طرف راست، دوتای دیگر طرف چپ، و یکی در انتها. دری که در انتهای باریکه راه قرار داشت باز بود، چهار درِ دیگر را با کلید بسته بودند. گوش خواباندیم. کوشیدیم تا از سوراخ کلید که به‌سبب زنگاری کهن ضایع شده بود طرف دیگر را ببینیم. البته این‌کار کنجکاوی کودکانه‌ای بیش نبود. زیرا از پیش می‌دانستیم که این مکان اکنون دیگر از هر چیز زنده‌ای تهی است.

لوانتن گفت:

- شاید در این مکان زندانی‌های سری را جای می‌داده‌اند. این سلول‌ها از سلول‌های دیگر تنگ‌تر است و آشکارا جدا از سایر سلول‌ها ساخته شده است.

این‌کتاب با ۱۹۹ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5547533 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر نو ترجمه ادبیات جهان فرانسه استبداد معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی نقد کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تازه های نشر بنیاد ملی بازی های رایانه ای فرهنگسرای اندیشه رایزنی فرهنگی دفاع مقدس ادبیات دفاع مقدس دیپلماسی فرهنگی محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است

نویسنده نمایشنامه «رازی بین من و تو» با اشاره به مراحل پژوهش برای تکمیل این نمایشنامه، از سختی شرایط زندگی جانبازان اعصاب و روان گفت. - اخبار فرهنگی -

محمدرضا امیرخانی، نویسنده نمایشنامه «رازی بین من و تو» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به محتوای این اثر گفت: این کتاب داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که در جوانی عازم جبهه می‌شود. «علی» شخصیت اصلی این کتاب است که در جبهه در اثر موج انفجار آسیب می‌بیند و از آن دوران این توهم را دارد که همرزم و دوست خود را کشته است.

این نویسنده با بیان اینکه شخصیت اصلی کتاب «رازی بین من و تو» نماینده‌ای از جانبازان اعصاب و روان است، ادامه داد: برای نگارش این کار ابتدا باید پژوهشی میدانی درباره جانبازان اعصاب و روان و دشواری‌هایی که خانواده‌های آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، انجام می‌شد؛ به همین دلیل با همکاری یکی از روانشناسان با تعدادی از همسران این جانبازان با گفت‌وگو پرداختیم تا با اهم دغدغه‌های آنها پی ببریم.

امیرخانی با بیان اینکه جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است، یادآور شد: خانواده‌های این دسته از جانبازان با مشکلات مضاعفی روبرو هستند، اما مانند گذشته عاشقانه زندگی می‌کنند. در پژوهشی که انجام شد، متوجه شدیم با وجود اینکه این مشکلات هست و گاه برخوردهای نامناسب هم دیده می‌شود، اما همسران این جانبازان صبور و مهربان در کنارشان ایستاده‌ و آنها را تنها نگذاشته‌اند.

3 نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب

امیرخانی با بیان اینکه تلاش کردم در این کتاب با نگاهی انسانی و نه شعاری به مقوله جنگ و زندگی جانبازان بپردازم، افزود: ما هرچه در زمینه دفاع مقدس کار کنیم، کم است. جوانان امروز ما از ایثاری که این جانبازان کردند و برای افتخار کشور و ملت جان خود را کف دست گذاشتند، اطلاعی ندارند. باید در قالب آثار هنری و ادبی مطرح شود که چرا با وجود اینکه گاز اعصاب در زمان جنگ جهانی دوم اختراع شد، در آن زمان استفاده نشد و در جنگ تحمیلی به کار گرفته شد؟ ایران چگونه مقابل کشورهای متعدد که مستقیم و غیر مستقیم در این جنگ حضور داشتند، ایستاد؟ ...

نویسنده کتاب «رازی بین من و تو» در پاسخ به این پرسش که چقدر از داستان احمد دهقان با عنوان "من قاتل پسرتان هستم" الهام گرفته‌اید، گفت: به هیچ عنوان اینطور نبوده است، اگر شباهتی وجود دارد، ناخودآگاه بوده است. این کتاب، دهمین اثری است که من منتشر می‌کنم.

نمایشنامه «رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی برای اولین‌بار از سوی انتشارات سوره مهر در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /

دیگر خبرها

  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش