Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقسم گفت: همه ساله از خرداد تا پایان شهریور شاهد وقوع حریق در مزارع نزدیک به عرصه‌های جنگلی هستیم.

او گفت: متاسفانه علی رغم هشدار‌های متعدد برای آتش نزدن کاه و کلش مزارع تعدادی از کشاورزان به این موضوع توجه نکرده اند و امسال ۴۳ مورد آتش سوزی در مزارع نزدیک به عرصه‌های جنگلی رخ داده است.

او افزود: امسال برای پیشگیری سرایت حریق از مزارعی که صاحبانشان کاه و کلش آن را آتش می‌زنند ۵ دیده بان استخدام کردیم تا ضمن پایش مناطق جنگلی حریق را سریعا به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقسم می‌گوید: در شهرستان گرگان ۷۹ کیلومتر مرز مشترک بین عرصه‌های جنگلی و اراضی کشاورزی داریم و برای تمام این ۷۹ کیلومتر آتش بر احداث شده است.

او گفت: اقدامات انجام شده موجب کاهش ۶۵ درصدی سرایت حریق از مزارع کشاورزی به عرصه‌های جنگلی شده است.

برخی کشاورزان پس از برداشت محصولات پاییزه نظیر گندم اقدام به آتش زدن مزارع خود می‌کنند تا هر چه سریعتر زمین را برای کشت دوم آماده کنند، اما این روش مضرات محیط‌زیستی زیادی به همراه دارد که کاهش حاصلخیزی خاک یکی از آن‌ها است.

ایجاد آتش بُر شیوه‌ای مقابله‌ای در زمان وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی است و از پیشروی آتش از زمین‌های کشاورزی به عرصه‌های دیگر پیشگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل آتش بر عرصه های جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،محمد میرزایی گفت: عملیات امحاء ۲۷۰ هکتار از اراضی مزارع منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری حدود ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال اجرااست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به پایان برسد.
میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی برای صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه است.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی