Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@03:18:21 GMT

جهرم مقام اول تولید ماهی گرمابی در فارس

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۲۴۶۰

جهرم مقام اول تولید ماهی گرمابی در فارس

رمضانلی کارشناس شیلات جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: ۴۰۰ کشاورز جهرمی با استفاده بهینه از استخر‌های ذخیره اب کشاورزی خود سالانه ۴۸۵ هزار بچه ماهی در ۳۰۰ هزار هکتار استخر رها و ۴۰۰ تن گوشت سفید تولید می‌کنند که در این زمینه مقام اول استان را به خود اختصاص داده اند.

او گفت: علاوه بر توجیه اقتصادی و استفاده بهینه از ذخیره اب‌های کشاورزی، فضولات ماهی‌ها نیز سبب غنی شدن این آب‌ها برای آبیاری و جلوگیری از رشد جلبک‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانلی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی جهرم نیز مشاوره‌های رایگان از جمله نحوه تامین بچه ماهی، نگه داری و مسایل فنی را به پرورش دهندگان ارایه می‌دهند.

او گفت: ماهی‌های تولیدی علاوه بر مصرف در جهرم به بازار‌های شیراز، خوزستان و کشور‌های همسایه نیز ارسال می‌شود.

کارشناس شیلات جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: با توجه به وجود استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در باغ‌های جهرم پیش بینی می‌شود، تولید این محصول در این شهرستان ۱۰ درصد افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی ارسنجان تولید ماهی گرمابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا