Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مسعود بکایی» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری و تلاش استاندار همدان و اقدام وزارت جهادکشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران مبلغ پرداختی به کشاورزانی تعلق گرفت که اسناد تحویل گندم آنها تا تاریخ ۲۲ تیر ماه به بانک ارسال شده بود. 

وی تصریح کرد: از مجموع مطالبات گندمکاران استان همدان به مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، تاکنون هزار و  ۱۶۱ میلیارد تومان پرداخت شده است که پرداخت مطالبات از میزان پنج درصد به ۴۰ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: از آغاز فرآیند خریدتضمینی گندم (ابتدای تیرماه) تاکنون ۲۳۶ هزار و ۴۰۷ تن محصول تولیدی کشاورزان در سطح استان خریداری شده است.

بکایی اظهار داشت: کشاورزان شهرستان رزن با ۶۵ هزار و ۷۹۶ تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان تحویل داده اند و شهرستان نهاوند نیز با ۵۳ هزار و ۵۶۸ تن گندم خریداری شده در رده دوم قرار دارد. 

مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان اظهار داشت: میزان خرید گندم در شهرستان اسدآباد ۴۱ هزار و ۴۵۱ تن، کبودرآهنگ ۳۷ هزار و ۸۸ تن و همدان نیز ۱۰ هزار و ۴۶۸ تن است.

بکایی با بیان اینکه ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید به‌ صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهند. 

وی تصریح کرد: میزان خرید تضمینی گندم از ابتدای آغاز برداشت این محصول تاکنون در استان همدان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با اختلاف ۷۸ هزار و ۸۹۱ تن، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

«آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنجشنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند».

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم همدان خرید تضمینی پروندهٔ خبری دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم همدان وزارت جهاد کشاورزی گندم همدان خرید تضمینی استان همدان خرید تضمینی تضمینی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج خبر خسارت به دو هزار تن گندم این شهرستان در اثر آب‌گرفتگی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، علی علی‌پور، امروز_ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: طی خبری که به نقل از فرماندار شهرستان خنج، روز شنبه پانزدهم اردیبهشت در بخش خبر ساعت ۲۱ شبکه یک صداوسیما پخش شد، متأسفانه خبر انتقال گندم به سیلوهای ذخیره به دلیل اشتباه خبرنگار در تهیه خبر با عنوان آب‌گرفتگی و خسارت به گندم‌های شهرستان خنج منتشر شده است.

وی افزود: در روز شانزدهم اردیبهشت به همراه فرماندار شهرستان خنج و دادستان این شهرستان ضمن حضور در مرکز خرید گندم این شهرستان با بررسی میزان محصول خریداری و ارسال شده، فرماندار شهرستان قویاً خبر ارسالی در خصوص خسارت به دو هزار تن گندم در اثر سیل و آب گرفتگی را تکذیب کرد و انتشار آن را اشتباه خبرنگاری عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج تصریح کرد: در این بازدید مستندات مربوطه به سمع و نظر فرماندار و دادستان شهرستان خنج رسید و مشخص شد از ابتدای سال‌جاری تا تاریخ شانزدهم اردیبهشت میزان شش هزار و ۷۶۹ تن گندم در مرکز خرید خنج خریداری شده است که به مراکز خرید استان فارس و خراسان‌رضوی ارسال شده و میزان گندم باقیمانده این مرکز فقط ۳۶۷ تن که در انبار سرپوشیده نگهداری و در حال بارگیری است.

علی‌پور با بیان اینکه در پی بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب در شهرستان خنج، ستاد بحران این شهرستان در محل فرمانداری تشکیل جلسه داده بود، اضافه کرد: طی گزارشات به دست آمده، جاری شدن سیل موجب تلف شدن ۲۵ رأس دام شده است، همچنین بارش باران و تگرگ به جاده‌های بین مزارع، مزارع گندم و جو و باغ‌های مرکبات و نخیلات خساراتی وارد کرد که در این زمینه سه گروه برای بررسی میزان خسارت‌ها به مناطق مختلف بخش‌های مرکزی، محمله و خنج اعزام شده و در حال جمع‌بندی میزان خسارت جهت ارسال به مرکز استان هستیم.

وی ادامه داد: از میزان ۱۳ هزار و ۴۶۹ تن گندم خریداری شده در دو مرکز خرید شهرستان، ۱۳ هزار تن به سیلوهای استان فارس و سایر استان‌ها ارسال شده و میزان اندک باقیمانده در انبارهای سرپوشیده نگهداری و در حال حمل است.

کد خبر 750726

دیگر خبرها

  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم