Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@00:41:21 GMT

اجراي 90 درصدي طرح طبقه بندي زنان زنداني

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۶۳۵۳

خبرگزاری آریا-مدیر ندامتگاه زنان استان تهران گفت:در ندامتگاه زنان تفکیک زندانیان به شکل حداکثری و تا 90 درصد انجام می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، صغری خدادادی، مدیر ندامتگاه زنان استان تهران گفت:طبقه‌بندی زندانیان لازمه نگهداری علمی از مددجویان است و براساس قوانین مصوب و آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها عمل می‌کنیم که مبتنی بر این امر در ندامتگاه زنان نیز تفکیک زندانیان به شکل حداکثری و تا 90 درصد انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: استفاده از سامانه‌های الکترونیک در حوزه زندانبانی رشد قابل‌توجهی یافته و در حوزه دادرسی الکترونیک شاهد اقدام قابل توجهی هستیم. ندامتگاه زنان نیز از این امتیاز بهره می‌برد که همین سبک از دادرسی، بسیاری از مشکلات اعزام فیزیکی مددجویان به مراجع قضایی را حل کرده است.
خدادادی گفت: ندامتگاه پس از دریافت تقاضای زندانی برای انتقال به محل زندگی‌شان و مدارک محل سکونت از خانواده، به دادگاه مورد نظر معرفی می‌شود و حتی در صورت نداشتن هزینه انتقال، این هزینه نیز از کمک‌های اهدایی خیران و انجمن حمایت دریافت می‌شود.
وی درباره اشتغال زنان زندانی گفت: در ندامتگاه زنان بستر لازم برای توسعه اشتغال مددجویان وجود دارد و البته هم‌ اکنون هم درصد بالایی از مددجویان، در کارگاه‌های مختلف مشغول به کار هستند و حقوق و دستمزد هم دریافت می‌کنند.
مدیر ندامتگاه زنان استان تهران با اشاره به اینکه این ندامتگاه توانسته‌کارگاه‌های مختلفی را برقرار سازد تصریح کرد:  مددجویان در کارگاه‌های مختلفی همچون خیاطی، بافتنی، عروسک‌سازی، جواهردوزی، خاتم‎کاری، فرشینه، چرم‌دوزی، تولیدات نمدی، قلاب‌بافی، آرایشگری، پته‌دوزی، ساختار زیورآلات، قالیبافی، گلیم بافی و گبه‌بافی مهارت لازم را می‌بینند و مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: هدف از برپایی حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان این است که زندانی پس از آزادی بتواند با کسب حرفه مناسب به امرار معاش و کسب و کار بپردازد و دیگر شاهد بازگشت مجدد او به زندان نباشیم، ضمن اینکه هماهنگی لازم با مرکز مراقبت نیز انجام می‌شود تا زندانی بعد از آزادی از حمایت کافی برخوردار شود.
خدادادی گفت: با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای و در پایان هر دوره مهارت‌یابی، آزمون مربوطه نیز برگزار و برای پذیرفته شدگان بدون قید نام زندان، مدرک فنی حرفه‌ای و یا صنایع دستی صادر می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بازاجتماعی کردن و روند اصلاح و تربیت مددجویان غایت اهداف ماست که  نیازمند اقدامات موثر فرهنگی است. افزود: تلاش کردیم تا بر برپایی کلاس‌های حفظ قرآن و مهارت‌های زندگی و البته مشاوره‌های گروهی و فردی و یا آموزش نماز و احکام شرعی  تمرکز داشته باشیم.
مدیر ندامتگاه زنان استان تهران ادامه داد:  توجه به آموزش مددجویان بویژه درحوزه سوادآموزی را مدنظر داریم و برگزاری دوره‌های نهضت سوادآموزی پس از شناسایی مددجویان بی‌سواد بطور مرتب به انجام می‌رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زندانی مدیر ندامتگاه زنان استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن

آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران خاموش شد و آسیبی به مسافران آن وارد نشده است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی هتل پارسیان کوثر تهران که حوالی ساعت ۱۹:۳۰ دچار آتش شده بود، با این توضیح که آتش‌سوزی جزئی بوده و پس از ۱۵ دقیقه مهار شده است، جزئیات این حادثه را اینگونه شرح داد: این حادثه که در عصر روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) و در پی عملیات جوشکاری منبع ذخیره آب هتل رخ داده بود، در کمتر از ۱۵ دقیقه به طور کامل مهار و خطر سرایت آتش به دیگر طبقات هتل به طور کامل برطرف شد.

این حادثه در پی آتش گرفتن تعدادی اقلام جعبه مقوایی ظروف یکبار مصرف در طبقه منفی یک هتل رخ داد، که  با هماهنگی تیم فنی و مهندسی هتل و اتش نشانی منطقه ۶ تهران اقدامات ایمنی انجام و آتش به طور کامل خاموش شد.

آتش‌سوزی در طبقه منفی ۱ ساختمان غیراقامتی هتل (انبار) بوده است و هیچ اتفاقی برای مسافران در این ساختمان رخ نداده و تمام مسافران هتل در سلامتی کامل هستند.

این تصاویر را روابط عمومی هتل از وضعیت این اقامتگاه پس از مهار آتش در اختیار ایسنا قرار داده است 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد