Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:14:04 GMT

شفافیت حقوق مدیران شهری مشهد منتفی شد؟

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۶۳۷۷

شفافیت حقوق مدیران شهری مشهد منتفی شد؟

ایسنا/خراسان رضوی در حالی که برخی رسانه‌ها از منتفی شدن اجرای طرح شفافیت حقوق مدیران شهرداری مشهد خبر می‌دهند، سخنگوی شورای شهر مشهد این موضوع را تکذیب می‌کند.

در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها از منتفی‌شدن شفافیت حقوق مدیران شهری مشهد خبر دادند؛ طرحی که تصویب و اجرای آن با حاشیه‌های بسیاری همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: چه کسی گفته است که این طرح کنسل شده؟ آقای حسامی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع شورای اسلامی صحبتی از کنسل کردن این موضوع نکرده است.

وی افزود: ابتدا در تبصره ۸۴ لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد آمده بود که تمام حقوق مدیران شهری باید شفاف‌سازی شود که این مصوبه به فرمانداری ارسال شد و در ایام اصلاح بودجه شهرداری این مصوبه برگشت خورد و مجدد اصلاح شد.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: اصلاحیه این تبصره به این صورت بود که شهرداری هر ۳ ماه یکبار گزارشی از میزان دریافتی خالص مدیران شهرداری به شورای شهر ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد. شورای شهر لیست حقوق مدیران شهری را بعد از آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی لازم جهت انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: شهرداری مشهد تا ۳۱ تیرماه سال جاری فرصت داشته تا لیست حقوق مدیران شهرداری را به شورا ارسال کند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است، لذا بنده روز شنبه به رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نامه‌ای در راستای پیگیری مجدد اجرای تبصره  ۸۴ شهرداری و شفافیت حقوق مدیران فرستاده‌ام. شفافیت حقوق مدیران شهری کنسل نشده  و تبصره ۸۴ همچنان بر سر جای خود باقی و در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سوال که استفتا از رهبری برای انتشار حقوق مدیران شهرداری مشهد که رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه سی‌وششمین جلسه علنی شورا اعلام کرده بود به کجا رسیده است، گفت: این صحبت ارتباطی به این تبصره ندارد. بهتر است وارد این موضوع نشوید. این صحبت مربوط به چند ماه پیش است که رئیس شورا آن را مطرح کرد و بعد از آن تبصره جدید ارائه شد؛ آن موضوع تمام شده‌ است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد شورای شهر مشهد شفافیت حقوق مدیران حقوق نجومی شورای اسلامی شهر مشهد شفافیت حقوق مدیران حقوق مدیران شهری مدیران شهرداری شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به‌رغم اینکه شورای شهر، حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین را به شکل قابل توجهی افزایش داد، اما این میزان افزایش حقوق پرداخت نمی‌شود.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین خواستار ارائه آماری از دریافتی حقوق رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین شد و اظهار کرد: به‌رغم اینکه شورای شهر مصوبه افزایش حقوق برای این قشر زحمتکش را داشت، اما عدد قابل توجهی که در افزایش حقوق‌ها دیده شده، پرداخت نمی‌شود و فرمول محاسبه به میل و سلیقه مدیریت شهری تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: درصد افزایش مصوب شورا چشمگیر است، اما در محاسبه دستمزد و حقوق این عزیزان رشد مؤثری دیده نمی‌شود. پیشنهاد می‌شود برای این قشر زحمتکش که با خودرو شخصی و با هزینه‌های گزاف خدمات‌رسانی می‌کنند، همانند سنوات گذشته و بسیاری از شهرها، خدمات رفاهی شهرداری و مهم‌تر از همه یارانه بیمه تکمیلی لحاظ شود.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین خواستار آسفالت رایگان حیاط مدارس خیرساز شد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود تا سهم ۲۰ درصدی مشارکت مدارس برای این منظور از سوی مدرسه حذف شود و آسفالت به صورت رایگان انجام شود.

اشدری تصریح کرد: به منظور تکریم و قدردانی از اقدامات خیران مدرسه‌ساز از سازمان نوسازی مدارس خواسته شده است که لیست این افراد را به شورای نامگذاری اعلام کنند که تاکنون محقق نشده، چراکه مقرر شده است تا معابری که محل سکونت خیران مدرسه‌ساز است، به نام خیران نامگذاری شود.

وی خواستار حل مشکل نبود پزشک متخصص برای افراد دیالیزی در بیمارستان شهدای آبیک شد و گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند برای این بیمارستان، پزشک متخصص دیالیز تأمین کند، به انجمن کلیوی استان قزوین اعلام کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: با مساعدت خیران انجمن این مشکل رفع می‌شود تا بیماران عزیز دیالیزی دچار استرس و نگرانی رفت و آمد به شهر قزوین نباشند.

کد خبر 751087

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند