Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز بیش از هر زمان نیاز به اجماع، عقلانیت و دیپلماسی هوشمندانه در مقابل شرق و غرب داریم تا منافع ملت ایران را حفظ کنیم و قربانی بازی قدرت های بزرگ نشویم.

به گزارش ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان بیان کرد: عمر مجلس یازدهم از نیمه گذشته است و این مجلس مانند همه ادوار گذشته نیاز به آسیب شناسی کارهای انجام شده و انجام نشده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارهای بزرگی مانند تصویب بودجه محرومیت زدایی، قانون جهش تولید مسکن، رفع موانع تولید، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و ده ها کار ارزشمند دیگر را انجام داده اید، اما بار ده ها چالش و ابربحران بر دوش ملت و نمایندگان ملت سنگینی می کند.

وی افزود: فروش خودروهای بی کیفیت داخلی به شیوه لاتاری و بخت  آزمایی ادامه دارد و قانون واردات خودروی شما را به قربانگاه مصلحت های غیر عقلانی و غیر منطقی بردند. بانک ها همچنان با ربا مردم را ورشکسته می کنند و ما از جایگاه راس امور فقط نظاره گر بانک های رباخواریم. شاهد بی ارزش شدن پول ملی، افزایش نقدینگی، افزایش تورم هستیم اما نظاره گریم. پرستاران و نیروهای طرحی بعد از کاهش موقت کرونا بیکار شدند، پزشکان و نیروهای بهداشت و درمان در دریافت حقوق و مزایا دچار مشکل هستند، معلمان، بازنشستگان، کشاورزان، دامپروران، بازاریان، کارمندان و کارگران وضع بهتری از پرستاران و پزشکان درگیر در کرونا ندارند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: کمتر روزی است که در دفاتر ما نمایندگان از همشهریان برای استخدام فرزندان بیکار و یا برای گرفتن وام مراجعه نکنند و ابراز شرمندگی نکنیم. امروزه مهاجرت های بی رویه، فرار سرمایه و کوچ غم انگیز نخبگان ما همچون دردی جانکاه بر قلب و روح ما و همه علاقمندان به ایران است.

رحیمی جهان آبادی خطاب به نمایندگان بیان کرد: به دولت تاختن، وزرا را داغ نمودن و استیضاح نمودن را همه ما بلدیم و چاره ای جز این راه نداریم، اما از شما خواهش می کنم در کنار این ظرفیت قانونی، دو سال باقیمانده را از ظرفیت قانون گذاری بیشتر برای حل مشکلات ملت بهره ببریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امروزه در زمینه بهبود روابط با همسایگان و افزایش تبادلات تجاری دولت گام های ارزشمندی برداشته است و اگر مذاکرات اتمی زمین گیر شده به دلیل ضعف های دستگاه دیپلماسی ما نیست، بلکه به دلیل کج فهمی و زیاده خواهی غربی ها و آمریکایی ها است. دستگاه دیپلماسی نیاز به اجماع ملی و حمایت دارد تا حقوق حقه ملت ایران را استیفا کند.

وی یادآور شد: ما در شرایطی که بحران و جنگ روسیه و اوکراین نیاز غرب را به انرژی خاورمیانه افزایش داده و شرایط تحریم روسیه باعث شده کسانی که در برج عاج کاخ سرخ کرملین بودند امروز به تهران بیایند، بیش از هر زمان نیاز به اجماع، عقلانیت و دیپلماسی هوشمندانه در مقابل شرق و غرب داریم تا منافع ملت ایران را حفظ کنیم و قربانی بازی قدرت های بزرگ نشویم. امروز و در این شرایط خاص گذر تاریخی نیاز داریم شرق و غرب را به یک چشم دیده و در مقابل شرق و غرب منافع ملت خود را حفظ کنیم.

رحیمی جهان آبادی افزود: بعد از گذشت چهار دهه پر فراز و نشیب از عمر انقلاب و نظام اسلامی اکنون زمان آن رسیده که تنش زدایی با بسیاری از کشورهای منطقه را با قدرت و عزت ادامه دهیم. همچنین در کنار تنش زدایی با کشورها نیاز به تنش زدایی با ملت و با طیف های مختلف سیاسی، گروه های صنفی، فعالان مدنی، زنان، جوانان، اقلیت های دینی و مذهبی و... نیاز داریم. نیاز داریم حرف ها و خواسته ها و رویاهای ملت مردم ایران را دوباره مانند انقلاب ۵۷ بشنویم. زمان آن رسیده بر روند افراط گرایی های حذفی، تریبون های پر هزینه انتصابی، بودجه های ناپیدا، عربده کشیدن های سبک مغزانی که با هر حرف نادرست خود قلب ورزشکاران، هنرمندان، زنان، جوانان و اقلیت ها را آزار می دهند مقابله کنیم و بر افراط گرایی برای همیشه مهر پایان بزنیم. نیاز داریم که ملت بزرگ خود را با تنوع فکری، فرهنگی، قومی مذهبی و سیاسی در آغوش بگیریم.

وی در ادامه تاکید کرد: در این شرایط نیاز داریم برای آنکه با هر تفکر یکسان سازی مقابله کنیم، زیرا ملتی متنوع، قدرتمند و تاریخی و بزرگ به نام ایران را در این سرزمین پهناور داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به وکلای ملت ایران گفت: امروز ایران و نظام اسلامی بیش از هر زمان دیگر نیازمند اجماع، همگرایی، همدلی و استفاده از همه ظرفیت های ملی است، مطمئن باشید اگر ملت را دریابیم و مشکلات آنها را بشنویم و درد آنها را در خانه ملت بیان کنیم، این نظام اسلامی نیاز به هیچ متحدی در غرب و شرق ندارد و برای ابد می تواند در این سرزمین حکمرانی کند.

رحیمی جهان آبادی در پایان با بیان اینکه دو خواهش دارم، گفت: قانون حمایت از خانواده مناطقی که بالای ۲.۵ درصد رشد جمعیت داشته را از امتیازات حذف کرده که ظلم به مناطق محروم مرزی است، خواهشم این است که این قانون را اصلاح کنید. همچنین منطقه آزاد تجاری دوغارون دروازه صادراتی ایران به سرزمینی است که ۳۵ میلیون جمعیت در کنار مرز داشته و نیاز به حمایت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ديپلماسي دستگاه دیپلماسی بانک ها رحیمی جهان آبادی نیاز داریم ملت ایران شرق و غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| حمایت مردان آهنین از گربه‌سیاه پرسپولیس!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محسن مسن‌آبادی، علی فاضلی و احمدرضا مسن‌آبادی، افتخارآفرینان ورزش استان مرکزی و شهر اراک که در مسابقات مردان آهنین حضور داشتند، در محل اردوی تیم آلومینیوم اراک حاضر شدند و برای شاگردان سید مجتبی حسینی آرزوی سربلندی و پیروزی داشتند.

آلومینیوم اراک از ساعت 18:15 امروز در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899862

دیگر خبرها

  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • عکس‌| حمایت مردان آهنین از گربه‌سیاه پرسپولیس!
  • حمایت نمازگزاران خرم آبادی از اجرای طرح نورفراجا
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی