Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، شادی مالکی، معاون امور مناطق سازمان ضمن اشاره به دو طرح خودروهای ملودی  و غرفه های بازیافت به عنوان دو طرح اولیه سیار و ثابت این سازمان برای جمع آوری پسماند خشک گفت: در حال حاضر و پس از گذشت بیش از 10 سال از طرح های مذکور که  شهروندان فهیم تهرانی با لزوم تفکیک پسماند در مبدا آشنا شده اند، با رنگ آمیزی و نصب المان‌های محیط زیستی بر روی ۴۵۵ غرفه بازیافت موجود در سطح شهر، ضمن ایجاد طراوات و شادابی در غرف، موجبات جلب مشارکت بیشتر شهروندان تهرانی با شعار تفکیک پسماند، لبخند تهران فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالکی با  اشاره به راه اندازی نهضت جمع آوری پسماندهای خشک از طریق سامانه مردمی ۱۳۷  خاطرنشان کرد: کد ۷ جهت جمع آوری این پسماندها از درب منازل شهروندان توسط خودروهای ملودی اختصاص داده شده است و البته توزیع مخازن و کارتن پلاست به همراه نصب  برچسب و کدگذاری بر روی مخازن و جانمایی آنها در نقاط تعیین شده نیز از جمله زیر ساخت های تعامل شهروندان با طرح تفکیک پسماند در مبدا در شهرک های محصور و مجتمع های مسکونی است.

وی ضمن ابراز خشنودی از جمع آوری بیش از ۵۵۰۰ تن پسماند تر از میادین میوه و تره بار و تبدیل این نوع پسماند به روش هوازی به کود کمپوست با کیفیت از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون  افزود: جمع آوری و بازیافت پوشال های کولر‌های آبی در سطح شهر تهران و تبدیل به مواد اولیه تولید چوب و نئوپان در کنار طرح مذکور موجب کاهش پسماندهای ورودی به مرکز پردازش آرادکوه و تقلیل هزینه های تحمیلی به شهر شده است.

وی با اشاره به تلاش سازمان در خصوص اجرای سیاست‌های ابلاغی شهرداری تهران و ارتقا فرهنگ تفکیک پسماندها در مبدا خاطر نشان کرد: راه اندازی ۳۳ دستگاه RVM (دستگاه خوددریافت پسماند خشک) در سطح شهر تهران، آموزش و تبدیل پسماندهای تر ( پسماند میوه جات ، سیفی جات و سبزیجات ) به خشکاله و دریافت آن در غرف بازیافت، همچنین انجام طرح های تشویقی همچون  احداث و راه اندازی مراکز گلماند و پسماند مارکت ، پسماند بیمه و کارواش ماند به تعداد ۴۸ مرکز در سطح شهر جهت دریافت پسماند خشک و ارائه خدمات متناسب به شهروندان از جمله اقدامات این سازمان در راستای ارتقاء تفکیک پسماند در مبدا است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت کاهش انتقال پسماند به مقصد نهایی آن در آرادکوه، جلوگیری از بوی نامطبوع و کاهش دفن زباله‌ها در کلیه برنامه‌ها و طرح‌های انجام شده، جاری ودر دست اقدام افزود: به همین منظور این سازمان در یک چشم انداز ۱۰ ساله ۸ پهنه MRF ( خطوط پردازش تمیز پسماند ) با هدف کاهش ورودی پسماند به آرادکوه در نقاط تعیین شده در پایتخت راه اندازی می کند که البته  ۴ پهنه آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

شادی مالکی با اشاره به ضرورت مدیریت پسماندهای خطرناک عادی و جمع آوری مجزا و دفع صحیح آنها اظهار داشت: به زودی پسماندهای ویژه خانگی برای اولین بار در سطح شهر تهران بصورت جداگانه جمع آوری می شود و  شهروندان پس از دریافت جعبه های ایمن توسط عوامل خدمات شهری می توانند  پسماند های ویژه خود را از قبیل تیغ ژیلت، سر سرنگ، لانست قند خون و ... در جعبه مخصوص تخلیه کرده و به یکی از ۴۵۵ غرفه بازیافت موجود در سطح شهر تهران ارائه دهند.

وی  در انتها  خاطر نشان کرد: تمام برنامه های این سازمان  از جمله سیاست های تشویقی در خصوص تفکیک پسماند در مبدا در راستای توسعه پایدار، حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت و ایمنی جامعه است که همراهی شهروندان را می طلبد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تفکیک پسماند پسماندهای خشک آرادکوه تفکیک پسماند در مبدا سطح شهر تهران راه اندازی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نصیری، در نشست «تهیه و تدوین شرح وظایف متولیان ایمنی جرثقیل های برجی شهر تهران» گفت: برای تهیه دستورالعمل ایمنی بهره برداری از جرثقیل های برجی شهر تهران باید مجموعه های نظام مهندسی و وزارت کار و سایر فعالان در این بخش گرد هم آمده و ضوابط مربوطه را برای کاهش هر چه بیشتر حوادث این حوزه تهیه کنیم.

وی افزود: در همین خصوص باید دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های پیشین با نگاه به تحولات روز و الزامات تامین هر چه بیشتر ایمنی مورد بازنگری دقیق قرار گیرد تا در مجموع شاهد کاهش مخاطرات ناشی از حوادث در حوزه ساخت و سازهای بلند مرتبه باشیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت و ساز در کلانشهر تهران طی سال‌های اخیر رشد قابل توجه‌ای داشته است و به تبع آن بهره برداری از ماشین آلات پیچیده در این صنعت رونق گرفته است، گفت: به خصوص در مورد جرثقیل‌های برجی و بهره برداری غیر اصولی در این حوزه که می تواند پیامدهای جانی و مالی قابل توجه‌ای بر جای بگذارد باید اقدامات لازم باری بازرسی و تامین ایمنی هر چه بیشتر در این حوزه پیش بینی شود.

وی افزود: از همین رو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر اساس مصوبه پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران مبنی بر تعیین و تدوین شرح وظایف تمامی ذی‌ربطان در حوزه ایمنی جرثقیل‌ها، با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و تأمین ایمنی نیروی انسانی فعال در کارگاه‌ها و شهروندان و حفظ و حراست از سرمایه‌ها و تجهیزات، تدوین شرح وظایف فعالان حوزه تاورکرین را در دستور کار خود قرار داده است و تا کنون تمامی فعالان این حوزه شناسایی شده اند و باید جدول شرح وظایف آنان در مراحل خرید، نصب، راه اندازی، بهره برداری، برچیدن و جمع آوری جرثقیل‌های مذکور تهیه و آموزش‌های لازم برای واحدهای تابعه شهرداری تهران و متولیان راه اندازی شود.

کد خبر 6093977

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت