Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@14:17:29 GMT

تشریح برنامه‌های محرمی تلویزیون

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۷۴۱۰

تشریح برنامه‌های محرمی تلویزیون

دبیر شورای معارف سیما ضمن تشریح برنامه‌های صداوسیما برای ایام محرم، «نجات اهل عالم با حسین(ع) است» را به‌عنوان شعار امسال این سازمان اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمدحسین کشکولی دبیر شورای معارف سیما امروز سه‌شنبه چهارم مرداد ماه طی نشستی به تشریح ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های سیما در ماه محرم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشکولی در ابتدای این نشست خبری گفت: ما تا حد زیادی از کرونا خارج شده بودیم، ولی دوباره اوج گرفته است. ویژگی محرم امسال این است که در شرایط تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها قرار دارد. در این ایام دو مناسبت مهم هم داریم که برای آن برنامه‌ریزی شده است؛ یکی روز اهدای خون و یکی شهادت آیت‌الله فضل‌الله نوری.

وی اضافه کرد: این نخستین ماه محرم در دوران تحول در سازمان صداوسیما است. سنت انتخاب شعار، حدود یک دهه است که جاری است اما امسال اولین سال است که رسانه ملی دوران تحول را سپری می‌کند و ما دست به یک نوآوری زده‌ایم و برای اولین بار کار مشترکی با هیأت‌های سراسر کشور داشته‌ایم؛ «نجات اهل عالم با حسین (ع) است» شعار امسال است. این نه ابلاغ و نه دستور است، بلکه یک نشان است که با افتخار دنبالش می‌کنیم.

دبیر شورای معارف سیما یادآور شد: مهمترین سیاست ما در این ماه تمرکز بر عمق و معرفت در مسیر حرکت گام دوم انقلاب است. بنا داریم منظومه فکری امامین انقلاب امام خمینی و رهبر معظم انقلاب را ارائه کنیم.

وی با اشاره به نقش شهدا تاکید کرد: آئین سربندگذاری از جمله برنامه‌های ماست که در قالب این برنامه جوانان خدمت خانواده‌های شهدا می‌روند و با این آئین نمادین، ماه محرم را شروع می‌کنند. از جمله نکاتی که دشمن روی آن تاکید دارد بازنمایی نگاه منفی از جامعه ایرانی است و رسانه ملی تلاش دارد وجه دینی جامعه ایرانی را نمایش دهد تا شاهد عزاداری حسینی از استان‌ها تا روستاهای دوردست باشیم. امسال این روستاهای دور را هم پوشش می‌دهیم و در بازنمایی عزاداری هم تلاش کردیم شهرهای مختلف را مدنظر داشته باشیم.

دبیر شورای معارف سیما تصریح کرد: نگاه ما این است که از همه ظرفیت رسانه‌ای برای کل کشور بهره بگیریم و توجه ویژه‌ای روی آئین‌های سنتی عزاداری اصیل خواهیم داشت. ما هم در داخل روی عزاداری‌ها نگاه ویژه داریم و هم در خارج تمهیدی اندیشیده شده تا این مناسک پوشش داده شود.

وی به اولویت‌های محتوایی اشاره و بیان کرد: بازنمایی ابعاد مردمی شعائر حسینی، نمایش تجلی حماسه عاشورا در رشته‌های گوناگون هنری، بازنمایی ایثار و مقاومت، توجه به نقش زنان و خانواده در تداوم حماسه عاشورا، آسیب‌شناسی رفتار خواص جبهه حق در برابر نهضت عاشورا در دوره‌های مختلف، پوشش عزاداری جوانان و نوجوانان در بستر مسجد و دانشگاه، بازنمایی مؤلفه‌های هویتی مثل دینداری، نمایش سبک زندگی ایثارگرانه جامعه ایرانی و جریان سازی مؤثر در جهت افشای ماهیت غرب از جمله این اولویت‌هاست.

برنامه‌های شاخص شبکه‌های مختلف سیما در محرم

کشکولی با اشاره به برخی برنامه‌های شاخص هر شبکه عنوان کرد: در شبکه یک آئین‌های عزاداری را داریم که از طریق ۱۳ استان بازنمایی می‌شود. مستندی را همکارانم تحت عنوان «روضه‌های خانگی» تولید کرده‌اند. در شبکه دو نیز از منبر شیخ حسین انصاریان بهره می‌گیریم. مستند «شیرخوارگان حسینی» را داریم، «جغرافیای محرم» هم از دیگر برنامه‌هاست. همچنین در شبکه سه برنامه «حسینیه معلی» روی آنتن می‌رود که نوعی مجمع الذاکرین است و قرار نیست مسابقه استعدادیابی مداحی باشد اما از ۶ سال تا ۹۱ سال در این برنامه حضور دارند.

وی اضافه کرد: در شبکه چهار برنامه «سوره» با موضوع کوفه‌شناسی و دعوت و مسائل پیرامون مردم کوفه روی آنتن می‌رود. امسال هم «تله تئاتر» و هم «تله تعزیه» داریم. برنامه «تکیه گاه» هم حسینیه‌هایی با قدمت بالا را نشان می‌دهد.

در شبکه قرآن و معارف سیما نیز برنامه‌های مختلفی داریم. برنامه کودک را داریم که به‌صورت ویژه تولید می‌شود. برنامه کامل مقتل خوانی داریم. برنامه «عصر نادر» تهیه شده است که قسمت‌های اولیه آن در ایام حج پخش شد و در ماه محرم به آئین‌های عزاداری در کشورهای همسایه می‌پردازیم.

کشکولی تصریح کرد: برنامه «جاذبه» را در شبکه افق داریم که به سوژه‌هایی می‌پردازد که مشکل آن‌ها توسط اهل بیت (ع) حل شده است. در شبکه مستند، آثار مختلفی از جمله مستندهای مربوط به تعزیه خوانی و پرتره مرحوم فرج الله سلحشور را داریم. همچنین شبکه امید پویش «نسل قاسم» را طراحی کرده است که عنوان یک برنامه تلویزیونی هم هست و نوجوانان تصاویر هیأت‌های خود را در صفحه‌های تلوبیون بارگذاری می‌کنند. فیلم‌های هیأت‌ها پخش شده و در دهه دوم همین هیأت‌ها یک یا چند مسأله را از محله‌شان حل کرده و گزارش آن را برای برنامه می‌فرستند. در بخشی هم قرار است هر یک از نوجوانان ما با یک نوجوان عراقی همراه شود تا مشکلات محله‌های آن‌ها را حل کند.

وی در بخش دیگر در توضیح «تله تعزیه» یادآور شد: تله تعزیه همان تعزیه‌های تلویزیونی است که قرار است قصه‌ها را با فرمی تلویزیونی ارائه کند.

چرا «مختارنامه» هر سال بازپخش می‌شود؟

کشکولی در ادامه درباره بازپخش‌های متعدد سریال «مختارنامه» عنوان کرد: ما با درخواست بسیار انبوهی از مخاطب مواجهیم که باید بعد از مختارنامه چنین سریال‌هایی تولید شود. سریال‌هایی مثل یوسف پیامبر و مختارنامه پخش می‌شوند و همین الان بیشترین پیامک‌ها و ارتباطات با شبکه قرآن مربوط به بازپخش‌ها این سریال هاست. با این حال این نافی تولید در این حوزه نیست و طراحی‌هایی هم در دستور کار است.

وی درباره برنامه‌های محرمی شبکه نسیم نیز گفت: برنامه‌های «با حسین حرف بزن» و «نمای نزدیک» دو برنامه شبکه نسیم ویژه محرم هستند. همچنین «نسیم آوا» با نواهای محرمی پخش می‌شود.

دبیر شورای معارف سیما درباره استفاده از دیگر سریال‌های آرشیوی هم بیان کرد: شاید بخشی به دلیل کمبود است. بحث استفاده از آرشیو در دستور کار ما وجود دارد، مثل برخی خطبه‌ها و سخنرانی‌های دهه ۶۰ و یا تلاوت‌های قدیمی که الان می‌توان آن‌ها را پخش کرد.

چرا نجم‌الدین شریعتی از «سمت خدا» رفت؟

وی درباره کناره‌گیری نجم‌الدین شریعتی از برنامه سمت خدا در آستانه ایام محرم عنوان کرد: از ظرفیت نجم‌الدین شریعتی در دیگر فضاهای شبکه استفاده می‌کنیم ولی مسأله کناره‌گیری ایشان از قبل از ماه محرم بوده است. نکات مختلفی هم داشتند، اینکه تنوعی باشد و از مجری‌های دیگر هم بهره گرفته باشد. «سمت خدا» تا اینجا با اجرای خوب او بوده است و از این پس هم ادامه پیدا می‌کند، مگر ما چند نفر مجری معارفی خوب داریم.

کشکولی تصریح کرد: برنامه‌ای هم در شورای معارف داریم که از ظرفیت‌های جوانان و از مجریان جدید حوزه معارفی بهره بگیریم و در آنتن از ظرفیت‌های تازه استفاده کنیم.

وی درباره برنامه سازی در حوزه حجاب بیان کرد: بحث حجاب را در شبکه‌های مختلف پیگیری می‌کنیم و در امتداد سال امیدواریم همچنان این موضوع را پوشش دهیم. ما خاطرات ماجرای گوهرشاد را کار کردیم و گفتگوهای زنده در این موضوع داشته‌ایم. ولی می‌دانیم که اصلاً کافی نیست. ما از حرف زدن درباره حجاب نمی‌ترسیم اما باید به فرم‌های بدیع رو بیاوریم.

کشکولی همچنین درباره برخی گاف‌های مداحان و سخنرانان در این ایام و اینکه توضیحی از طرف رسانه ملی درباره آن‌ها داده نمی‌شود هم عنوان کرد: عمده مداحان ما بری هستند از اینکه حرفی بزنند که منافی وحدت و… باشد. با این حجم زیاد از پوشش رسانه‌ای گاهی اتفاقاتی هم رخ می‌دهد. هماهنگی‌هایی شکل گرفته است اما همانطور که گفتیم عمده آنها بری هستند. در جایی ممکن است توضیحی درباره گاف رخ ندهد، اما جایی هم بوده است که عوامل توبیخ شده و تذکر گرفته‌اند و یا آقای جلیلی در بخش خبری درباره آن توضیح داده است. ما این هماهنگی را انجام داده‌ایم. ما در استفاده از کارشناس دینی طراحی و هماهنگی با نظارت رسمی حوزه انجام داده‌ایم تا در خدمت نسل جدید، پخته و حتی جوان باشیم. تا با حضور نسل جدیدی از فضلای حوزه مطالب و محتوای دینی متقن باشد.

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای معارف ماه محرم هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!

اینکه پرفروش‌ترین فیلم‌های یک سال اخیر سینمای ایران، همگی، کارزارهای تبلیغاتی خود را خارج از تلویزیون و به خصوص در شبکه‌های ماهواره‌ای دنبال کرده‌اند، نکاتی نگران‌کننده و حتی ناامیدکننده را به ذهن می‌آورد که موارد متعددی را از حیف‌ومیل و خروج ارز و البته از همه مهم‌تر کاهش مرجعیت رسانه‌ای تلویزیون شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه شهروند، یکی از نقاط قوت مدیریت سینمای ایران در این چند وقت اخیر فروش هزار یا به روایتی دقیق‌تر هزار و ٢٠٠میلیارد تومانی سینمای ایران در نزدیک به یک سال اخیر عنوان شده است. دستاوردی رکوردشکن و نویدبخش که البته با توجه به حقایقی که در ارتباط با این آمار رسانه‌ای شده، سوالات و تردیدهایی را نیز در فضای سینمای ایران به وجود آورده است، به‌خصوص از این نظر که این دستاورد آماری متعلق به تمامیت سینمای ایران در اکران یک سال اخیر نبوده و تنها و تنها به درصدی از فیلم‌های روی پرده تعلق دارد. بگذارید اینگونه بگوییم که از مجموع فروش هزار و ٢٠٠میلیارد تومانی سینمای ایران در سال گذشته بیش از یک‌میلیارد تومان مربوط به هفت فیلم «فسیل»، «هتل»، «تمساح خونی»، «هاوایی»، «شهر هرت»، «ویلای ساحلی» و «بچه‌زرنگ» بوده و در نقطه مقابل نیز نزدیک به ٦٠ فیلم دیگری که روی پرده آمده‌اند، روی‌ هم کمتر از ٢٠٠میلیارد تومان فروخته‌اند، یعنی پرفروش‌ترین فیلم‌های یک سال اخیر سینمای ایران -البته اگر «بچه‌زرنگ» را از فهرست خارج کنیم- ٦ فیلم کمدی هستند. فیلم‌هایی که البته در نگاهی دقیق‌تر، علاوه بر کمدی‌بودن از یک نظر دیگر نیز با هم مشابهت و پیوند دارند: تبلیغات خارج از تلویزیون، به خصوص در شبکه‌های ماهواره‌ای!

این مطلب با نگاه به این وجه از پیوند ٦ فیلم پرفروش سینمای ایران در یک سال گذشته به رشته تحریر درآمده است.

اینکه پرفروش‌ترین فیلم‌های یک سال اخیر سینمای ایران، همگی، کارزارهای تبلیغاتی خود را خارج از تلویزیون و به خصوص در شبکه‌های ماهواره‌ای دنبال کرده‌اند، نکاتی نگران‌کننده و حتی ناامیدکننده را به ذهن می‌آورد که موارد متعددی را از حیف‌ومیل و خروج ارز و البته از همه مهم‌تر کاهش مرجعیت رسانه‌ای تلویزیون شامل می‌شود.
در واقع این واقعیت که تمام ٦ فیلم پرفروش سال گذشته، فیلم‌هایی هستند که تبلیغات‌شان از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده؛ چه از نظر آماری و چه از منظر شرایطی که منجر به این وضع شده و البته پیامدهایی که این اتفاق می‌تواند به دنبال داشته باشد، به نحو طعنه‌آمیزی آزاردهنده و البته در عین حال، آموزنده است و نشان می‌دهد که سیاست‌های نسنجیده شماری از مدیران میانی فرهنگ چگونه می‌تواند سیاست‌های عمومی فرهنگ کشور را دچار اختلال و خدشه کند.

آمار و ارقام ترسناک
داده‌هایی که درباره تبلیغات فیلم‌های سینمایی ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر شده، عجیب و ترسناک هستند:
سال گذشته کارگردان فیلم «فصل ماهی سفید» گفته بود که «رسانه‌های خارجی هفته‌ای ۵ تا ۱۵هزار دلار برای تبلیغ فیلم‌های ایرانی می‌گیرند.» این فیلمساز البته بلافاصله یکی از فیلم‌های روی پرده را مثال زده بود که مبلغ گزافی -حدود ۲۵۰هزار دلار- داده و تمام باکس تبلیغات آن شبکه‌های ماهواره‌ای را برای فیلمش گرفته، تا با تبلیغ تمام‌وقت، هم فروش بالای فیلمش را تضمین کند و هم اینکه فرصت تبلیغ برای فیلم‌های رقیب باقی نگذارد.
داده‌های ترسناک در این زمینه ادامه دارند: «چندی پیش یک خبرگزاری نوشته بود که سال گذشته سینمای ایران بیش از صدمیلیارد تومان تنها به یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ‌بگیر داده، به این معنا که تنها برای امری غیرضروری مانند تبلیغ فیلم که در شرایط درست در داخل کشور باکیفیت‌تر و بهتر هم می‌تواند انجام گیرد، رقمی تقریبا معادل یک‌ونیم میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.

یک حساب‌وکتاب ساده
سال گذشته یکی از روزنامه‌ها از قول یکی از مدیران بازاریابی شبکه‌های ماهواره‌ای نقل کرده بود که «برای پخش تیزر یک‌ماهه فیلم‌ها که شامل ٢٤٠ نوبت طی ٣٠ روز می‌شود، مبلغ ١٠هزار دلار دریافت می‌شود. برای پکیج ٥٤٠ نوبت پخش یک دقیقه‌ای برای تبلیغ آثار هم صاحبان آثار باید بین ٦٠ تا ٨٠هزار دلار کنار بگذارند.»
حالا در شرایطی که سال گذشته بالای ۱۰ فیلم تنها در شبکه جم تبلیغ داشتند -آن هم نه یک‌بار و ١٠ بار، بلکه به طرز مشمئزکننده‌ای بیشتر از هزار بار- و این وضع همین حالا هم برای فیلم‌های «تمساح خونی»، «بی‌بدن» و «سال گربه» ادامه دارد؛ با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که سینمای ایران تنها در یک سال گذشته برای تبلیغات فیلم‌ها چقدر هزینه کرده است!

آغاز ماجرا
اما اینکه چه شد که تبلیغات آثار سینمایی سر از شبکه‌های ماهواره‌ای درآورد، باید به روزهایی برگشت که تلویزیون که زمانی به محصولات فرهنگی روی خوش نشان می‌داد و به تریبونی برای بهتر دیده‌شدن آثار سینمایی تبدیل شده بود، تغییر رویه داد و شروع کرد به مقاومت مقابل پخش تبلیغات سینمایی و انداختن انواع و اقسام سنگ‌های مختلف پیش‌پای محصولات سینمایی که از این میان می‌توان از سختگیری‌های فراوان تا ممیزی‌های مستقل سازمان صداوسیما فراتر از آنچه وزارت ارشاد مصوب کرده، اشاره کرد.

این موارد که نارضایتی‌های بسیاری را موجب شدند، کم‌کم کنداکتور تلویزیون را خالی از تبلیغات محصولات سینمایی کردند و در ادامه نیز با قواعد و مقرراتی جدید از قبیل لزوم انجام ممیزی‌هایی عجیب و جدید صاحبان آثار را به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای کوچ دادند.
چندی پیش سعید خانی، پخش‌کننده سینما و تهیه‌کننده آثاری مانند «من»، «دوزیست»، «حرفه‌ای» و «سال گربه» در این زمینه گفته بود که «مشکل اینجاست که شماری از مدیران تلویزیون درک درستی از محصول فرهنگی ندارند و در نتیجه نمی‌توانند ارتباط خوبی با سینما برقرار کنند. همه ما در یک کشور زندگی می‌کنیم و این طبیعی است که حق داشته باشیم سینما به تلویزیون کمک کند. اما متاسفانه چنین نگاهی در سازمان صداوسیما وجود ندارد و چنین می‌شود که حتی فیلمی مانند «دسته دختران» هم که یک فیلم ارزشی و دفاع مقدسی و در راستای سیاست‌های تلویزیون است، از تیزر بی‌بهره می‌ماند. اتفاقی که البته یک زمانی کاملا برعکس بود، ولی حالا دیگر آن نگاه کلان در مدیران تلویزیون وجود ندارد.»
 
چرا تلویزیون نه؟!
اما در شرایطی که تقریبا تک‌تک صاحبان فیلم‌ها به لزوم جلوگیری از خروج ارز از کشور واقفند و در عین حال، به تازگی نیز از موضع‌گیری شدید دولت و به خصوص عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات ارشاد، مبنی بر لزوم مقابله با پدیده خروج ارز و سرمایه از کشور و البته برخورد با فیلم‌های تبلیغ‌شده در ماهواره آگاهی یافته‌اند؛ پس چرا فیلمسازان و صاحبان فیلم‌ها چنین تصمیمی می‌گیرند و تبلیغ فیلم‌شان را به ماهواره‌ها می‌دهند؟
شماری از سینماگران به تازگی در پاسخ به این پرسش، از کاهش ضریب نفوذ تلویزیون و کاهش شمار مخاطبان این رسانه به عنوان یکی از دلایل این امر نام برده‌اند. این همان چیزی است که چندی پیش رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما هم گفته بود که دیگر نمی‌توانیم انتظار مخاطبان ۸۰ و ۹۰درصدی داشته باشیم.
نکته دیگری که در این میان وجود دارد، عدم‌ صرفه مالی تبلیغات در تلویزیون است. به گزارش ایدنا، رسانه جامع تبلیغات تجاری ایران، تا قبل از ریاست پیمان جبلی، صداوسیما بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ تیزر تبلیغاتی را به فیلم‌های سینمایی اختصاص می‌داد که نوعی یارانه به کالاهای فرهنگی بود، اما در دوره جدید صداوسیما این معادله برعکس شده و تنها ۱۰ تا ۱۵ تیزر تبلیغاتی به فیلم‌ها اختصاص داده می‌شود و سازندگان باید هزینه تبلیغات بیشتر را پرداخت کنند.
امیرحسین علم‌الهدی، یکی از مدیران فرهنگی دولت‌های گذشته و کارشناس اقتصاد سینما، با اشاره به اینکه «دلیل رجوع صاحبان آثار سینمایی به تبلیغات ماهواره‌ای کاهش ضریب نفوذ تلویزیون است که البته این هم تنها در مورد ۴۰درصد از سینمای ایران صدق می‌کند و روی ۶۰درصد باقی فیلم‌ها تاثیر چندانی ندارد»، می‌گوید: «علاوه بر این، تبلیغات در تلویزیون بر اساس اعداد و ارقام صرف مالی چندانی برای سازندگان آثار ندارد، بنابراین آنها ترجیح می‌دهند تبلیغ کارشان را با هزینه‌ای کمتر انجام دهند. البته در حال حاضر عدد دقیقی از میزان پول دریافتی تلویزیون بابت پخش تیزر ندارم، اما آخرین رقمی که در ذهنم هست، این استدلال را به من می‌دهد که تبلیغ فیلم در تلویزیون شاید به‌صرفه نباشد.»

حرف آخر
نتیجه این تصمیم مقرون‌به‌صرفه نبودن تبلیغات در تلویزیون برای فیلم‌های سینمای ایران و کوچ تبلیغات سینمایی به ماهواره‌هاست که همان‌طور که گفته شد باعث خروج یک‌ونیم میلیون دلار ارز شده و این پرسش را در شماری از خبرگزاری‌ها به وجود آورده است که «با ادامه این روند، آیا غیر از این است که سود رکوردشکنی‌های سینمای ایران بیش از اینکه به نفع سینما یا حتی تلویزیون ایران تمام شود، به جیب یکسری ماهواره‌ها ریخته می‌شود؟»
واقعا آیا رواست که سرمایه‌های کشور اینگونه از کشور خارج شود؟ آیا نباید کاری کرد و به خصوص نهادهای نظارتی نباید تلویزیون را وادار کنند در این راستا گامی بردارد؟!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ یکشنبه ۹‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد