Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:42:43 GMT

پیشنهاد مبلغی به دولت برای مهار گرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۷۴۱۶

پیشنهاد مبلغی به دولت برای مهار گرانی‌ها

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: همسان سازی حق مسلم بازنشستگان است و. در صورت عدم تصویب آن باعث ایجاد شکاف طبقاتی بین بازنشستگان و شاغلین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مساله گرانی و تورم دغدغه همه مردم است و قطعا دولت باید در جهت مهار گرانی ها چاره اندیشی کند و چاره اقتصاد کشور را به گونه ای انجام دهد که همراه با فشار طاقت فرسا بر مردم نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با ارائه پیشنهادی به دولت برای مهار گرانی ها گفت: دولت دامنه مشورت های تخصصی خود را افزایش دهد و از ظرفیت مجلس به صورت نهادی تر، منسجم تر و فراگیرتر بهره گیرد. باید رابطه و هم اندیشی مجلس و دولت افزایش یابد و فراتر از گفت و گوی عادی، جلسات متعدد و فشرده ای را با هم داشته باشند و این مساله را به صورت جدی تر در دستور کار مشترک قرار دهند.

نماینده مردم کوهدشت با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود بیان کرد: لرستان استانی است که بر کشور حق دارد و در طول تاریخ بهترین مدافع این مملکت از قوم بزرگ لر بوده است. لرستان در انقلاب و جنگ و در دفاع از کیان این مملکت خوش درخشیده و به خوبی خود را نشان داده، اما آیا حق لرستان ادا شده است؟

این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان خاطرنشان کرد: لرستان به پیشرفت و عمران نیاز دارد و دولت بداند شرط پیشرفت در منطقه غرب کشور پیشرفت و عمران در لرستان است و باید به صورت ویژه برای استان لرستان و استان های مشابه تمرکز کند.

مبلغی در رابطه با موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین گفت: همسان سازی حق مسلم بازنشستگان است و شامل افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلین می شود. در صورت عدم تصویب آن باعث ایجاد شکاف طبقاتی بین بازنشستگان و شاغلین خواهد شد و شکاف طبقاتی را نظام اقتصادی اسلام نمی پذیرد و برای آن دستوراتی دارد. همچنین رسیدگی به مسائل درمانی، رفاهی و معیشتی بازنشستگان فرهنگی مورد تاکید است و انتظار می رود متولیان امور به این موضوع توجه لازم را داشت باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همسان سازی حقوق بازنشستگان مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرآشپز پخت تورم در ایران

سال‌ها است که تورم به عنوان یکی از معضلات اصلی اقتصاد ایران، مردم را رنج می‌دهد. در هر دوره انتخاباتی، مهار تورم به عنوان یکی از شعار‌های اصلی نامزد‌ها به گوش مردم می‌رسد. اما در عمل، گویی این وعده‌ها رنگ واقعیت به خود نمی‌بینند.

به گزارش اکوایران، یکی از ریشه‌های اصلی این معضل، ناترازی در نظام بانکی کشور است. تا زمانی که این ناترازی به طور کامل برطرف نشود، هرگونه تلاشی برای مهار تورم ناکام خواهد ماند. اما چرا با وجود آگاهی از این موضوع، تاکنون اقدام موثری برای حل این مشکل انجام نشده است؟

در قسمت دهم از مجموعه «فارکست بانکداری» به بررسی این موضوع می‌پردازیم. فرهاد نیلی، اقتصاددان و سید حمید پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، در این برنامه درباره ریشه‌های این معضل و راهکار‌های مدنظر بحث می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • اولتیماتوم اینتر به دنزل دومفریز برای تمدید قرارداد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان