Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از ۱۰۷ واحد پرورش قارچ خوراکی در زنجان در سال گذشته ۱۷ واحد غیر فعال شده‌اند، گفت: افزایش قیمت نهاده‌ها همچون کمپوست، خاک پوششی و همچنین عدم آشنایایی با بازریابی سبب شده تا این واحد‌ها تعطیل شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مظفر یوسفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان اقبال برای پرورش قارچ خوراکی بالا بود و درخواست‌کنندگان بیشتری در صف دریافت مجوز قرار داشتند، اظهار داشت: اما افزایش قیمت نهاده‌ها همچون کمپوست، خاک پوششی و همچنین عدم آشنایایی با بازریابی سبب شد تا تعدادی از واحد‌ها تعطیل شوند با این حال در صورتی که واحد‌های سنتی زیر ۱۰ تن فعالیت داشته باشند موفقیتی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ۱۰۷ واحد پرورش قارچ خوراکی در زنجان در سال گذشته ۱۷ واحد غیر فعال شده‌اند، افزود: در طول سال گذشته یک هزار و ۹۶۶ تن قارچ از واحد‌های صنعتی و سنتی استان برداشت شده است که علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های دیگر نیز صادر شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۲۲ واحد مجوز پرورش قارچ خوراکی را دریافت کرده‌اند، گفت: در سطح استان ۶ واحد صنعتی با ظرفیت بالای ۶۰ تن در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به این که متوسط میزان تولید قارچ خوراکی دکمه‌ای در هر متر مربع بستر کشت در استان عملکرد حدود 20 کیلوگرم است گفت: تولید سالانه این محصول در واحدهای صنعتی و خانگی استان سالانه به بیش از یک هزار و 200 تن می‌رسد و ممکن است شرایطی ایجاد شده و این رقم کمتر یا بیشتر شود.

مظفری با بیان اینکه از افرادی که تمایل دارند واحد‌های خانگی پرورش قارچ احداث کنند از آموزش‌های لازم که توسط سازمان جهاد کشاورزی استفاده کنند، ادامه داد: افراد بدون اطلاعات وارد این کار نشود، حتما نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند تا اگر زمانی مقرر به دریافت تسهیلات شد، جهاد کشاورری بتواند از این واحد حمایت کند. چراکه واحد‌های غیر مجوز دار در استان زیاد است و اقدام به اخذ مجوز نکرده‌اند و نمی‌توانند تحت هیچ شرایطی از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پرورش قارچ خوراکی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی با رقابت ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، عصر امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در آیین افتتاحیه چهل و دومین مسابقات قرآنی در چرام اظهار کرد: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ هزار نفر شرکت کردند و برترین‎‌های این دوره به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان به میزبانی شهرستان چرام در دو بخش آوایی و پژوهشی به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ترویج فرهنگ قرآنی را از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی عنوان کرد و گفت: این مسابقات موجب بسط فعالیت‌های قرآنی و زدودن پیرایه‌ها از جامعه اسلامی به برکت قرآن می‌شود.

وی از امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان چرام و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرام که در برگزاری این دوره از مسابقات همکاری داشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 749159

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان