Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:03:03 GMT

مهارت‌آموزی منطبق بر نیاز جامعه باشد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۷۵۷۹

مهارت‌آموزی منطبق بر نیاز جامعه باشد

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: فرآیند ارائه آموزش‌ها در گام اول باید نیازسنجی شده و متناسب با نیاز روز جامعه، نیروی متخصص توسط آموزش فنی و حرفه‌ای وارد جامعه شود.

محمدرضا انصاری ظهر امروز (۴ مردادماه) در جلسه بررسی مسائل زنان کارآفرین استان زنجان، با اشاره به آمادگی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در رابطه با عقد قرارداد با واحدهای تولیدی و صنفی استان، عنوان کرد: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که با همکاری بین ارگان‌های مختلف و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، زمینه مهارت‌آموزی و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز بازار کار افزایش یابد و در این راستا از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد به ماده قانونی نظام صنفی، اظهار کرد: افرادی که از اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای درخواست مجوز اشتغال و ورود به بازار کار دارند، باید صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند و به نحوی متخصص در حوزه فعالیت خود باشند، زیرا مدارک صادر شده در رشته‌های مختلف از سوی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای اعتبار بین‌المللی دارد.

انصاری با بیان اینکه نداشتن تخصص و سرپرست کاری مجرب حادثه‌آفرین است، بیان کرد: اغلب حوادثی که در اصناف و کارگاه‌های تولیدی رخ می‌دهد، به دلیل نداشتن تخصص و کمبود مهارت شغلی است و این نکته بسیار مهمی است و آسیب‌های زیادی به دنبال دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به تاثیر مثبت حضور بانوان در عرصه اشتغال، تصریح کرد: در حال حاضر زنان خانه‌دار جزو جمعیت غیرفعال اقتصادی هستند و اگر ما بتوانیم بحث توانمندسازی را با رویکرد توسعه مشاغل خانگی انجام دهیم، این جمعیت که اثر منفی دارند، به جمعیت فعال تبدیل خواهند شد و سبب بالا رفتن نرخ اشتغال در کشور می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به مهارت‌های تخصصی فردی مانند افزایش مهارت فن بیان برای نیروی کار، خاطرنشان کرد: بر اساس استانداردهای ابلاغ شده در این حوزه چهار بخش وجود دارد که دانش و مهارت را شامل می‌شود. در بخش مهارت‌های هر شغل و فعالیت اقتصادی مشخص شده است که هر زمینه شغلی چه مهارت‌های اولیه‌ای را نیاز دارد و این آموزش‌ها در قالب ورک‌شاپ‌ها از طرف اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و با همکاری اتحادیه اصناف مختلف مانند صنایع غذایی، تولید پوشاک و ... برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به یادگیری می‌توانند در این کلاس‌های آموزشی با هزینه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای حضور یابند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به تسهیلات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان برای بانوان کارآفرین، گفت: یکی از تسهیلاتی که این ارگان برای شاغلان حوزه مشاغل خانگی و صنایع‌دستی در نظر گرفته است، بیمه حمایتی صنعتگران دستی است که در این بیمه ۷۰ درصد مبلغ ماهانه پرداختی از سوی دولت تامین می‌شود و تنها ۳۰ درصد این نقدینگی را بیمه شده پرداخت می‌کند، البته توصیه ما این است که بانوان و صاحبان مشاغل بیشتر از بیمه عشایری و روستایی بهره‌مند شوند.

الناز خدایی‌فرد با اشاره به لزوم تامین سبدهای هدیه ادارات از سوی هنرمندان و صنعت‌‍گران صنایع‌دستی استان، خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۶ قانون هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در برنامه‌های تشویقی و تجلیل از کارکنان از صنایع‌دستی تولیدی استان زنجان تهیه کنند و این قانون خود به نوعی حمایت از این قشر فرهنگ‌ساز جامعه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اجتماعی صنایع دستی بيمه سازمان فنی و حرفه ای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از راه‌اندازی اولین مرکز مهارت‌آموزی و مشاور شغلی سربازان وظیفه در استان خبر داد.

شهرام ملایی هزاروندی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افتتاح مرکز مهارت‌آموزی و مشاور شغلی سربازان وظیفه که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) انجام شد، با تاکید بر رسالت خطیر و سازمانی در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: هدف اصلی آموزش‌های مهارتی، تربیت نیروی ماهر و توانمند است و نیرویی که به دانش روز و مهارت دست یابد، می‌تواند در توسعه پایدار نقش موثری ایفا کند.

به گزارش ایسنا، وی  با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی، عنوان کرد: چنانچه آموزش‌های مهارتی برای سربازان یگان‌های نظامی، منطبق با فناوری‌های نوین و نیاز بازار کار باشد، این آموزش‌ها موجب تسهیل روند اشتغال‌زایی و  توسعه کارآفرینی  می‌شود.

ملایی هزاروندی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این مرکز، روند آموزش و کسب مهارت توسط سربازان را تسهیل می‌کند و همه سربازان با کسب مهارت لازم در طول خدمت مقدس سربازی، آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را خواهند یافت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟