Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی(اکو) در نشست بین المللی «افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی» که در حال برگزاری است، گفت: اکو برای همکاری همه جانبه چه در منطقه و چه در افغانستان آماده است.

وی اظهار داشت: اکو برقراری صلح، ثبات و امنیت در افغانستان را به عنوان مهم ترین عاملی برای حمایت از روند بازسازی، توسعه و رشد اقتصادی-اجتماعی در این کشور می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عوامل همچنین در مسائل به هم پیوستگی منطقه‌ای، حمایت از فعالیت سرمایه‌گذاری و تجارت در منطقه و فرامرزهای آن نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی ادامه داد: توسعه روابط تعاونی اقتصادی در افغانستان که بخشی از توسعه پروژه‌های منطقه‌ای است، برای اکو مهم است. همچنین با توجه به پتانسیل رو به رشد آسیای مرکزی، افغانستان می‌تواند در اجرای طرح‌های حمل و نقلی- ترانزیتی، به ویژه خط ریلی ترانس افغان نقش مهمی ایفا کند.

ناظری خاطرنشان کرد: اکو برای همکاری همه جانبه هم در منطقه و هم در افغانستان آماده است و همچنین توسط بنیاد این سازمان از ابتکارات و پروژه‌های جدید که در آینده اجرا شود، از جمله بازسازی اقتصادی افغانستان کمک مالی کند.

وی تاکید کرد: ما به این مشکلات باید توجه خاص بدهیم، راه حل عملی بیابیم. انزوای افغانستان به حل و فصل مشکلات این کشور کمک نخواهد کرد.

ناظری از تمام طرف‌های علاقمند از جمله جامعه بین المللی خواست تا اقداماتی را برای توسعه پایدار افغانستان انجام دهند، تلاش‌ها را برای تنظیم پیشنهادات مبنی بر اتخاذ اقدامات مشترک در جهت همکاری در مسیر افغانستان هماهنگ کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که شرکت کنندگان در پایان این نشست به نتایج معینی دست یابند. 

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: افغانستان امنیت و توسعه اقتصادی تاشکند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که بامداد امروز (شنبه) ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیئتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‏شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است.

‏وی در این باره در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. ️

وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

امیرعبداللهیان همچنین در پیام دیگری در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به دیدارش با همتای مصری در حاشیه این نشست نوشت: در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح الشکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها رایزنی و تبادل نظر کردیم.

‏وی افزود: در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم. از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایرانه تأکید کرد: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • صهیونیست‌ها در مخمصه!
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن