Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@06:58:00 GMT

چه تعداد کنسرت در ۳ ماه نخست سال برگزار شد؟

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۷۷۹۶

چه تعداد کنسرت در ۳ ماه نخست سال برگزار شد؟

پس از مدتی تعطیلی سامانه اخذ مجوز‌های آثار موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با رفع این مشکل، آمار مجوز‌های صادره دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر امور موسیقی، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، برخلاف بهار دو سال گذشته که اجرا‌های صحنه‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و برخط برگزار شد، ۱۲۶ اجرای صحنه‌ای مجوز دریافت کردند و تعداد دفعات اجرای این برنامه‌ها به ۳۲۸ نوبت اجرا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد ۹۶ اجرا در ژانر پاپ، ۱۳ اجرا در گونه ردیف دستگاهی، ۶ اجرا در گونه تلفیقی، ۸ اجرا محلی و ۳ اجرا موسیقی کلاسیک بوده است.

با توجه به تفویض اختیار در بخش اجرای صحنه‌ای به اداره کل ارشاد استان‌ها، این آمار فقط مربوط به مجوز‌هایی است که توسط دفتر موسیقی صادر شده و مجوز‌های صادره توسط ادارات کل استان‌ها را شامل نمی‌شود. آمار سراسری نیز به‌زودی و به تفکیک استان‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

در مدت یادشده، ۲۱ آلبوم موسیقی مجوز دریافت کرده است. از این تعداد ۹ آلبوم در ژانر پاپ، ۲ آلبوم سنتی، ۵ آلبوم تلفیقی، یک آلبوم محلی و چهار آلبوم در ژانر موسیقی کلاسیک بوده است. ۸۰ تک آهنگ و ۵۱ نماهنگ نیز در این مدت از دفتر موسیقی مجوز انتشار دریافت کرده است.

حضور رسمی سه گروه موسیقی ایرانی در خارج از کشور و حضور چهار گروه خارجی برای اجرا در ایران و همچنین صدور مجوز انتشار ۱۴ کتاب گویا از دیگر اقدامات دفتر موسیقی در سه ماهه نخست سال جاری بوده است.

در سه ماهه نخست سال جاری در بخش تأسیس و تمدید مجوز مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری و همچنین استودیو‌های صدابرداری، ۱۳ مجوز صادر شده است.

تماشاخانه ببینید| خاکسپاری مجید عبدالباقی کنار برادرش حسین عبدالباقی (مالک متروپل) بازگشت لنج بادبانی به خلیج فارس پس از ۷۰ سال/ استفاده از تجهیزات به جای مانده از کشتی افسانه‌ای آنجلیکا/ بوم ایرانی دوباره بادبان‌هایش را بالا کشید (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دفتر موسیقی نخست سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید اسداللهی نوازنده پیشکسوت ساز ناغارا، با همراهی گروهی متشکل از نواندگان ساز‌های موسیقی آذربایجان، شامگاه پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت، در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت قرار است قطعاتی از موسیقی بی کلام و همچنین فولکلوریک آذربایجان و رِنگ‌هاى آذریایجانی نواخته شود.

اسداللهی در سال ۱۳۸۸، آلبومی به نام رِنگ‌های آذربایجانی را منتشر کرده است.  رِنگ‌های موسیقی آذربایجان، رِنگ‌های اجرا شده‌ایست که معمولا در مراسم شادی و عروسی از آنها استفاده می‌شود.

وحید اسدالهى (سرپرست گروه و نوازنده ناغارا و قاوال)،  محمد (مراد) اسدالهى (نوازنده گارمون)،  رضا اسدالهی (نوازنده سازهاى پرکاشن)،  سیده تارا موسویان (نوازنده ساز‌های کوبه ایى)، سئول اقدسی (نوازنده تار آذربایجان)، آرین ضمیری (نوازنده کمانچه)،  سید علی سیدزاده (نوازنده قوپوز - تار).  
محمد نجف زاده (نوازنده بالابان)، درشن آنند (نوازنده طبلا) و محمد حسین جعفری و مهدی حمزه زاده (خواننده) اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.
کنسرت وحید اسداللهی ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این اجرا به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم