Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@04:40:02 GMT

عملیات مرصاد، روز تاریخ‌ساز دوران دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۷۹۹۷

عملیات مرصاد، روز تاریخ‌ساز دوران دفاع مقدس

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پنجم مردادماه سال روز عملیات مرصاد و یکی از روزهای تاریخ‌ساز جمهوری اسلامی ایران است، دشمنان این رؤیا را داشتند که وارد کرمانشاه شده و در طول مسیر شهروندان از آنها استقبال می‌کنند و سپس به تهران خواهند رسید، اما با همت نیروهای ارتش و سپاه منهدم شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _چهارم مردادماه_ در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: پنجم مرداد سال روز عملیات مرصاد و یکی از روزهای تاریخ‌ساز جمهوری اسلامی ایران است که پایان خوشی را برای دفاع مقدس رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افرادی که آن زمان را به خاطر دارند به خوبی می‌دانند که دشمنان بر اساس یک ساده‌انگاری و برداشت کودکانه‌ای که از دفاع مقدس داشت از سمت قصرشیرین و تنگه "پاتاق" با حمایت و پشتیبانی زرهی و هوایی عراق، با نیروی بسیاری وارد ایران شدند و در تنگه "چهارزبر" منهدم شدند. دشمنان این رؤیا را داشتند که وارد کرمانشاه شده و در طول مسیر شهروندان از آنها استقبال می‌کنند و سپس به تهران خواهند رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: صدام در مصاحبه خود با خبرنگاران گفته بود "چای بعدی در تهران است"، اما نیروهای ارتش و سپاه جمع شدند و در تنگه چهارزبر دشمن را چنان متفرق کردند که تا چند روز بعد نیروهای متفرق دشمن در استان‌های دیگر دیده و دستگیر می‌شدند.

وی با اشاره به پیشنهاد شهید صیاد شیرازی مبنی بر از سر گیری جنگ‌های نامنظم، خاطرنشان کرد: نتوانستم در خدمت این شهید گران‌قدر باشم، زیرا در خوزستان بودم و از طرفی نیز منافقان این هجوم گسترده را آغاز کرده بودند. برنامه‌های شهید صیاد شیرازی در این عملیات بسیار مؤثر بود.

چمران افزود: تنگه چهارزبر پس از این عملیات، مرصاد نامیده شد و یادمانی نیز در مسیر کربلا در آنجا نصب شده که یادگار روزهای است که عراق در خوزستان پیش‌روی کرده بود، منافقان این هجوم را رقم زده بودند، اما شکست خوردند. تا مدت‌ها بعد آثار خرابی‌ها و جنایت‌های آنها در حق شهروندان آن مناطق به چشم می‌خورد.

کد خبر 591089

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم مدیریت شهری مهدی چمران جلسه علنی شورای شهر تهران رییس شورای اسلامی شهر تهران عملیات مرصاد دفاع مقدس شورای اسلامی شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است