Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@05:40:34 GMT

مافی: دو فیلم و یک سریال تولیدات سه دوره رویازی است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۸۱۸۹

مافی: دو فیلم و یک سریال تولیدات سه دوره رویازی است

مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری می‌گوید مشارکت در اقتصاد انیمیشن ایران نحیف است، در حالی که سودآوری بالایی دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری چهارمین رویداد رویازی با حضور جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، محمد ساسان مدیر تولیدات سینمایی و امیر رضامافی مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در خصوص رویداد تازه رویازی گفت: مرکز انیمیشن حوزه، بزرگ‌ترین مرکز پویانمایی کشور است که سابقه بیست ساله دارد. رویکرد جدید ما باعث شده نه تنها در تولید بلکه در دیگر حوزه ها نیز ورود داشته باشد.

وی گفت: اتفاقات جدید ما ناشی از تحلیل‌های تازه در این صنعت است که رویازی یکی از نتایج آن است. دوره جدید مبتنی بر آسیب‌شناسی نقاط قوت و ضعف سه دوره قبل است.  علاوه بر تقویت جریان تولید، عدالت در تأمین سرمایه و تقویت گروه‌ها و استودیو‌ها از برنامه‌های ما در مرکز انیمیشن سوره است. قرار است تا سالانه اکران یک انیمیشن سینمایی در سال داشته باشیم که با لوپتو از مهرماه امسال آغاز می‌شود.

در ادامه، محمد ساسان مدیر تولیدات سینمایی سازمان سینمایی سوره گفت: از پویانمایی ایرانی خاطرات زیادی  تا به امروز داریم. در دوره‌های بعدی این خاطرات تکمیل شد. حوزه و صداوسیما با شکرستان و دیگر انیمیشن‌ها کارهای خوبی را برای ما ساخت. اتفاقات خوبی حوزه جهانی رخ داد که ادامه خواهد داشت. در زمینه همکاری نگاه ما این است که در فراتهران فعالیت داشته باشیم که این اتفاق افتاد و در شهرهای دیگر همکاری ادامه پیدا کرد و آثاری تولید شده است.

سپس مافی مدیر مرکز انیمیشن حوزه در سخنانی بیان کرد: تمام کارهای ما به مدد فعالان رسانه‌ای بازتاب پیدا می‌کنند که جا دارد از شما تشکر کنیم. تلاش کردیم در دوره جدید آسیب‌ها کمتر باشد و به شعارها پایبند باشیم تا اتصال سرمایه‌گذاران به استودیوهای انیمیشن برقرار باشد.
 
وی ادامه داد: سریال 300 دقیقه‌ای موزه انقراض از استان قزوین ساخته شد و دو فیلم سینمایی دایتیا و رویاشهر در مسیر تولیدند. راهبرد ما چند نوع مشارکت دارد: تولید محتوا، ساختار صنعت و اقتصاد انیمیشن. همراهی این راهبردها در رویداد رویازی امسال دیده می‌شود. این مشارکت به معنای مداخله و تصدی‌گری نیست بلکه همراهی انیمیشن ایران است. شاخه‌های این صنعت رشد موزونی نداشته و ضعف‌هایی داشته است.  مدیریت این صنعت از مدیریت سینما متفاوت است بلکه از تعامل هنر و صنعت رخ می‌دهد اما هنوز در مدیران ما جا نیافتاده است. آن را باید یک مدیوم جداگانه تلقی کرد. باید تلاش کرد بخش صنعتی و مدیریت کارها را مدیریت کرد.

مدیر مرکز انیمیشن حوزه با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های مشارکت ما آموزش‌دهی است، گفت: تیم‌های جدیدی که در استان‌ها حضور دارند و صاحب استعداد هستند، حمایت و کشف می‌شوند. سینمای ایران مدیریتش تمرکز در تهران داشته باشد، اما دوربین آن باید در جای جای کشور باشد. انیمیشن باید در همه ایران تکثیر شود. گروه‌های تولیدی باید آماده شوند. اختلاف ارز و ریال کار کردن برای خارج سودآور شده است. بسیاری از ما درحال خدمت دادن به خارجند. این تبدیل به یک موج شده که نشان از اشتباهات ما در این حوزه است. میان می‌دهد که توزیع عادلانه ثروت رخ نداده است.

وی افزود: در عرصه محتوا رقابتی داریم با محتوای وارداتی که بچه‌های ما دچار آن  هستند. بیشتر ترافیک مصرفی نت ما برای بچه‌ها و انیمیشن است. ما نیاز به تولیدات انیمیشن داخلی داریم.  مشارکت در اقتصاد انیمیشن ایران نحیف است، در خالی که سودآوری بالایی دارد. خبر اکران پسر دلفینی را که پوشش دادید، نشان می‌دهد که امکان و بضاعت فروش بین‌المللی داریم، اما نیاز به سرمایه‌گذاری و توزیع عادلانه دارد.  این سه راهبرد امتزاج را در رویداد رویازی ببینیم،‌ تحقق آرمانی در این رویداد را می‌بینیم. برای ادبیات جامع انیمیشن نیازمند کمک نظری هستیم همچنان که در سینما هم این نیاز را داریم.

مافی در بخش بعدی صحبت‌هایش درباره تغییر کلمه پیچینگ به زبان فارسی گفت: سال قبل در روز نهایی رویازی و در نشست خبری برای آغاز و کلید زدن دور جدید  ما برای واژه پیچ کلماتی پیشنهاد بدهند. با همکاری برخی از فعالیت ادبیات فارسی به نتایجی رسیدیم.  کلمه پیچینگ پرتاب برای هدف خاص معنا دارد. در نهایت پرتاب برای ایده‌های آینده‌دار نزدیک‌ترین تعبیر است. البته طبیعی است که حک و نقد و بررسی شود اما نیازمند خلق ادبیات هستیم. آنچه که در صحنه سینمای ایران می‌بینیم نشان دهنده فقدان نظریه پردازی در سال‌های اخیر است.

وی درباره اکران‌های انیمیشن حوزه در سال‌های بعد گفت: هر سال اکران یک انیمیشن داریم مسافری از دایتیا در سال بعد است که 75 درصد آن جلو رفته است. سال بعد رویاشهر و بعد از آن انیمیشن یوز. در عرصه انیمیشن باید از هرآنچه که هویت ما را می‌سازد، صحبت می‌کنیم. سینما میراث فرهنگی ما هستند. در آینده درباره دوره ما بیش از آنکه ساختمان‌های ما را تماشا کنند فیلم های ما را می‌بینند.

مافی ادامه داد: سبد مصرفی بچه های ما در سریال کاملا خارجی و آثار ترند سده‌ها است. قرار ما این است که مارهای مهم و معروف را مطالعه کنیم تا با پیدا کردن علل شهرت و مطرح شدن ایده ها و نکات مهم برای تولید انیمیشن داخلی را پیدا کنیم. انیمیشن هنری و مصرفی ما تا نقطه مطلوب فاصله دارد و تلاش ما این است که فاصله را کم کنیم.

وی گفت: الان تولید انیمیشن از نظر قیمت کمتر از سینمای رئال است و می‌توانند در این حوزه فعالیت سودآور داشته باشند.

مافی درباره تأسیس صندوق اعتباری گفت: ما استودیو نخواهیم داشت و کارهای تولیدی‌مان را نیز به بیرون از حوزه ارائه دادیم تا رقیب انیمیشن‌یازان نشویم. در حال حاضر 60 ثبت‌نام  از اصفهان، یزد، خراسان، قزوین، سمنان، همدان، کرمان، تهران و... داشتیم. هنوز این میل وجود دارد که ارائه طرح‌های دیگر ادامه داشته باشد و علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های خود را ارائه دهند.

وی در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره علت تعداد کم موارد سرمایه‌گذاری‌شده گفت که  علت اصلی  عدم پذیرفتن این فرایند برای سرمایه‌گذاران کشور است. البته برخی فیلم‌ها نیز توسط گروه‌های تولیدی لغو شدند. دیگر اینکه بسیاری از کارهای ارائه شده ما توسط خالقان به‌طور کامل تبیین نشدند و برای همین به مرحله جذب سرمایه و ثبت قرارداد نرسیدند.

پردیس سینمایی مهر همافران نوشهر افتتاح می‌شود

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انیمیشن سینما انیمیشن سینما حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند

هیات داوران پس از برگزاری نشست نهایی برنامه‌های نامزدهای دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش مردمی، بخش ویژه، اصلی و ... معرفی کرد.

نامزد‌های دریافت جایزه در بخش پادپخش

۱ اینجا، خط مقدم سید علیرضا ابراهیمی جاوید

۲ پدر راضیه مرادی

۳ سقوط هیتلر از دیدگاه مدیریت مجید موسوی

۴ غصه‌ها قصه میشوند... آرزو محرومی نوش آبادی

۵ من فاطمه هستم سعید غزنوی

نامزد‌های دریافت جایزه در بخش گزارشی

۱ امیر آتش سجاد باغ شیخی

۲ ایران، خاک عاشقان آرزو محرومی نوش آبادی

۳ تقلا یاسمن سرلک

۴ ره آورد شهربانو شعبانپور

۵ نشان افتخار سعید غزنوی

نامزد‌های دریافت جایزه در بخش روایی

۱ آخِر مجلس نونا معظمی گودرزی

۲ خ مثل خواندن یاسمن نادعلی

۳ شوق زندگی محمدامین امیدیان

معرفی نامزد‌های دریافت جایزه در بخش ویژه سومین جشنواره پژواک

۱ مرکز فارس بر-انجیر خدایار رنجبر

۲ رادیو ایران خاص باشید متین السادات فیروزی

۳ مرکز خراسان جنوبی گلچین مهدی امیرآبادی زاده

۴ مرکز کیش مزرعه ماهی راحله اکبری

نامزد‌های دریافت جایزه بخش مشارکت اجتماعی

ردیف شبکه عنوان اثر نام نام خانوادگی

۱ رادیو معارف انتخابات عبدالله راضی

۲ مرکز اصفهان بازخوانی لیلا عسکری

۳ مرکز خراسان جنوبی نماینده‌ی آقا فاطمه زهرا روزی

نامزد‌های دریافت جایزه بخش پهلوی از ظهور تا سقوط

ردیف شبکه عنوان اثر نام نام خانوادگی

۱ رادیو پیام اینجا لندن ساعت دقیقا ۱۲ نیمه شب مریم دشتبان

۲ رادیو معارف خط پایان محسن مومنی

۳ رادیو فرهنگ رضاشاه از ظهور تا سقوط سیدحامد موسوی

۴ رادیو ایران مستند ایران-۳۲۵ روز مریم هدیه لو

نامزد‌های دریافت جایزه بخش زن ایرانی نماد توانایی

ردیف شبکه عنوان اثر نام نام خانوادگی

۱ رادیو ایران خواهر طاهره فرشته لطفی

۲ رادیو سلامت قصه‌ی فرزاد و مادرم سهیلا باقری

۳ مرکز آذربایجان شرقی کیمیا اکرم رضائی آقامیرلو

۴ مرکز ایلام من یک زن ایرانی هستم اسما استخری

نامزد‌های دریافت جایزه بخش افول غرب و نقد غرب زدگی

ردیف شبکه عنوان اثر نام نام خانوادگی

۱ مرکز آذربایجان شرقی آیدل فریبا رضائی آقامیرلو

۲ رادیو صبا خاکستر نشین کیاوش کمالی‌فر

۳ رادیو ایرانصدا کانگرو آتی جان افشان

۴ رادیو گفتگو نماز شکسته در تگزاس مهسا غیاثوند

نامزد‌های دریافت جایزه بخش حادثه تروریستی کرمان

۱ مرکز یزد الهی.. گاهی.. نگاهی مریم تقی زاده

۲ مرکز ایلام روی بال فرشته مریم امینی

۳ رادیو ایرانصدا کرمان، چون کوه سینا شاملو جانی بیک

۴ مرکز کرمان مثل قاسم مهدیه چمن رسان

گفتنی است نامزد‌های موضوع عملیات تنبیهی وعده صادق پس از پایان داروی اعلام می‌شوند 

معرفی نامزد‌های دریافت جایزه در بخش اصلی سومین جشنواره پژواک

۱ مرکز خراسان جنوبی چریک پیر عقیله پاک

۲ رادیو اقتصاد دیوار مریم یوسفی پور

۳ رادیو ورزش سوی حمید حمید -حسن بهمنی-عبدالهاشم پور

۴ مرکز کردستان یک روز با عشق و نفرت محمد کریم نژاد

فهرست نامزد‌های دریافت جایزه پیشرفت

ردیف شبکه عنوان اثر نام نام خانوادگی 

۱ رادیو اقتصاد ایران من لیلا امیدیگانه

۲ رادیو سلامت رو به رشد سید حسین رضوی

۳ رادیو معارف کمان ایران عبدالله راضی

۴ مرکز اصفهان کلانشهر منجمد لیلا عسکری

فهرست نامزد‌های دریافت جایزه سلامت

۱ رادیو ایران شرم متین السادات فیروزی

۲ مرکز خراسان رضوی معلم خاموش سارا اکبری

۳ مرکز گلستان من از این صدا بدم میاد سونیا سعادت فر

۴ رادیو نمایش یکی بود... هنوزم هست مریم سپهراد

فهرست نامزد‌های دریافت جایزه سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده

۱ مرکز آذربایجان شرقی شیدا زهرا نوروزی

۲ مرکز زنجان قلب قرمز مهناز عالمی

۳ مرکز یزد کوک حسین شفیع

۴ رادیو ایران من یک مادر هستم زهره سربازی

۵ مرکز کرمانشاه میخک‌های شاهو فاطمه حیدری مشهور

فهرست نامزد‌های دریافت جایزه جهاد تبیین و هدایت فرهنگی

۱ رادیو جوان آی ام نادر (I am Nader) لیدا عرفانیان

۲ مرکز سمنان ثریا مهران مجیدپناه

۳ مرکز گیلان صادق بهرام نوری

۴ رادیو جوان کلاه خود حامد مرادیان

۵ رادیو ایران مهندس سیده زهرا صالحی

فهرست نامزد‌های دریافت جایزه پاسداشت زبان فارسی

۱ مرکز خراسان جنوبی آوای کار هانیه پیرامی

۲ رادیو معارف گنجینه نائب صالحی گوجانی

۳ رادیو تهران محمد علی بهمنی نیکو یوسفی

۴ مرکز کیش موسیقی مقامی ایران (نوایی) محمد چگنی

۵ رادیو صبا یادم تو رو فراموش مژگان فرزین

فهرست نامزد‌های دریافت جایزه سرمایه اجتماعی 

۱ مرکز خراسان رضوی زخمه‌های عاشقی رضا سلیمانی

۲ رادیو دزفول مثلث عشق امیر ارسلان عموزاده

۳ رادیو صبا نشان شریف نیلوفر قاسمی پور

۴ رادیو صبا نهنگ محسن شاهمرادی

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند