Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: 10 هزار و 700 میلیارد تومان به همراه 250 میلیون یورو اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به قزوین موجب تحول اساسی و توسعه شتابان استان می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛  مهدی رجحانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهارداشت: عرصه رسانه بسیار مهم و تاثیر گذاراست و از تلاش خبرنگاران در این زمینه قدردانی می کنیم که در انعکاس رویدادها موفق عمل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در دوره مدیریت جدید تلاش کردیم ابتدا شناخت مناسبی در موضوعات مختلف پیدا کنیم و سپس مشکلات احصا شود تا درست تصمیم بگیریم و برنامه ریزی منطقی داشته باشیم و دستاوردهای سفر رئیس جمهور نیز بیشتر شود.

رجحانی گفت: پس از شناخت برنامه ریزی هایی صورت گرفته، فهرست طرح های قابل پیگیری نیز تهیه شده که در حال حاضر بیش از100 طرح عمرانی در سه دسته استخراج شده که یک سری توسعه ای هستند مانند ساخت سد و راه و بیمارستان و برخی طرحها بهبود فرآیندی محسوب شده که شاید نیازمند بازنگری باشند و در قالب استانی و ملی تعریف شده و دسته سوم طرحها از جنس حل یک مسئله هستند مثل تعاونی ها که سالها باقیمانده است.

وی اضافه کرد: با تعریف نظام اولویت بندی درصددیم مشکلات استان که متعدد و متکثر است را دسته بندی کرده و روی آن تمرکز کنیم و باور داریم اگر توان مدیریتی اصلاح شود و درست تصمیم بگیریم هزینه ها کمتر می شود.

رجحانی اظهارداشت: زمان و انرژی که تیم مدیریتی روی طرحها می گذارد اگر با تصمیم درست همراه باشد هزینه های مدیریت کمتر می شود.

10 هزار و 700 میلیارد تومان بعلاوه 25 میلیون یورو مصوبات سفر ریاست جمهوری

معاون عمرانی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان گفت: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری بیش از 10 هزار و 700 میلیارد تومان به همراه 250 میلیون یورو اعتبار ارزی به استان اختصاص خواهد یافت که در طرح های مهم عمرانی، آبرسانی، راهسازی، رفع نقاط حادثه خیز، تکمیل مطالعه متروی هشتگرد به قزوین و راه آهن قزوین به قم، صدور مجوز انتقال زندان به خارج از منطقه کنونی، ساخت بیمارستان و تکمیل زیرساختهای شهرک های صنعتی و تکمیل مرکز ترومای شهید رجایی و دهها طرح دیگر هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بودجه عمرانی استان قزوین در سال گذشته 1300 میلیارد تومان بود که 900 میلیارد تومان آن تخصیص یافت و 200 میلیارد تومان در آذر ماه تخصیص یافت.

رجحانی بیان کرد: 1775 میلیارد تومان برای اجرای طرح های راهسازی و بزرگراهی، حدود 1433 میلیارد تومان برای طرح های بیمارستانی و درمانی استان، حدود 2 هزار و 791 میلیارد تومان برای طرح های آبرسانی و 888 میلیارد تومان برای طرح های راه روستایی تخصیص خواهد یافت.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: در حوزه کشاورزی 702 میلیارد تومان، در طرح های ریلی و مطالعه متروی هشتگرد به قزوین 45 میلیارد تومان، بخش مخابرات 60 میلیارد تومان، در صنعت و زیرساختها 310 میلیارد تومان و در حوزه انرژی 250 میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به قزوین است.

وی اظهارداشت: در طرح چشمه نور که یک شاخصه ملی است 250 میلیارد تومان ، در تامین زیرساخت های ورزش 216 میلیارد تومان و در گردشگری 150 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

عملکرد دستگاههای اجرایی رصد می شود

رجحانی اضافه کرد: برای ایجاد تحول در سیستم مدیریت و رفع نواقص و اشکالات گذشته باید رویکردها را تغییر دهیم.

وی اضافه کرد: نظام مدیریتی استان قزوین دارای اشکال اساسی است و پیکان کارها فقط به مدیریت وصل شده و به نظر می رسد نظام سلسله مراتبی حذف شده و ارتباط مستقیم یک بخشدار با معاون استاندار حتما ایراد دارد و می تواند آسیب زا باشد.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: حذف نظام سلسله مراتبی دارای اشکال و فساد زاست و در دوره مدیریت جدید تاکید داریم تا نظام مدیریت فعال شود و از کارشناسان و سلسله مراتب مدیریتی استفاده کنیم تا شفافیت برای همه مشهود باشد.

وی اظهارداشت: قرار نیست همه شهرداران با معاون عمرانی و یا استاندار ارتباط داشته باشند زیرا فرصت این کار نیست و کارها متوقف می شود و این روش مانع توسعه است به همین دلیل باور داریم یک شهردار یا بخشدار باید جسارت تصمیم گیری داشته باشد و اگر مشکلی داشت با مسئول بالاتر آن را بسرعت حل کند و اگر توان و قدرت ریسک را نداشت برای مدیریت مناسب نیست.

رجحانی گفت: اگر بدنه نظام مدیریت بدرستی شکل بگیرد حتما فساد حذف می شود و برای پیاده شدن این روش آموزش های تخصصی را آغاز کرده ایم تا مدیران با حیطه کاری خود آشنا شده و گره گشای مشکلات باشند.

معاون عمرانی استانداری قزوین در اولین نشست خبری خود نشان داد در 7 ماه گذشته که کمی از رسانه ها دوری می کرد برای کسب اطلاعات لازم از وضعیت عمرانی استان بوده تا امروز با تسلط بیشتری در امور اشراف نسبی پیدا کند تا در تصمیم گیری با رویکرد کارشناسی جلو برود.

در این نشست 17 تن از خبرنگاران سوالات مختلفی را در حوزه های عمرانی استان مطرح کردند که رجحانی به آنها پاسخ داد که در خبر بعدی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین معاون عمرانی استانداری قزوین میلیارد تومان سفر ریاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدجواد ابوالحسینی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز به نقش شورا‌ها اشاره کرد و گفت: شورا‌های روستا‌ها نقش مهم و موثری در فعالیت عمرانی و امنیت اجتماعی روستا‌ها دارند.

وی افزود: اعتبار روستا‌های استان در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون شاهد فعالیت‌های عمرانی در سطح روستا‌ها با بیش از هزار میلیارد تومان هستیم.

معاون استاندار تأکید کرد که همه این اقدامات و فعالیت‌های عمرانی مرهون تلاش اعضای شورا‌ها و جلب مشارکت آنهاست.

وی ادامه داد: همکاری و مشارکت مردم با دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی و تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، مهمترین عامل در راستای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح‌ها و توسعه مناطق روستایی است.

حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز هم بر اتحاد و همبستگی بین شورا‌ها تاکید کرد و بیان داشت: بی عدالتی در فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌ها نباشد و تصمیم گیری‌ها به دور از هوای نفس و حب و بعض باشد، چرا که اگر اعضای شورا به مسائل حاشیه‌ای دامن بزنند، دود آن به چشم مردم و شورا می‌رود.
در پایان این دیدار از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود