Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه گفت: باید تمهیداتی همه‌جانبه اندیشیده شود که آرامش روانی جامعه و مردم از بُعد اطمینان نسبت به رسیدگی به جرم سرقت و مجازات قانونی سارقین، تحکیم شود و هیچگونه نگرانی از این ناحیه برای مردم وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، نشست شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم صبح امروز سه‌شنبه چهارم مرداد به ریاست حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا و با سه دستور جلسه «مرور مصوبات قبلی شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم»، «بررسی سیمای جرائم و آسیب‌های اجتماعی» و «بررسی و تصویب تقسیم کار ملی در چهارچوب وظایف و ماموریت‌های قوای سه گانه در امر پیشگیری از سرقت» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس قوه قضائیه طی سخنانی با اشاره به آثار سوء روحی و روانی که جرم سرقت در جامعه و برای افراد جامعه ایجاد می‌کند، گفت: باید تمهیداتی همه‌جانبه اندیشیده شود که آرامش روانی جامعه و مردم از بُعد اطمینان نسبت به رسیدگی به جرم سرقت و مجازات قانونی سارقین، تحکیم شود و هیچگونه نگرانی از این ناحیه برای مردم وجود نداشته باشد.

جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این جلسه به ارائه آماری از میزان و نوع آسیب‌های اجتماعی در استان‌های مختلف کشور پرداخت.

همچنین سایر اعضای شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم نیز به تناسب موضوعات مطرح شده و دستور کار جلسه، پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود را ارائه کردند.

در جریان جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به ریاست حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، مصوب شد کارگروه پیشگیری از سرقت دبیرخانه شورای مزبور، نسبت به تدوین سازوکاری جهت هماهنگی، هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای پیشگیری از سرقت، اقدامات مقتضی را ترتیب دهد.

همچنین در جریان نشست فوق‌الذکر، کارگروه پیشگیری از سرقت دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم مکلف شد اجرای مصوبات این شورای‌عالی از ناحیه دستگاه‌های مسئول و ذیربط را پیگیری کند و بر نحوه اجرای این مصوبات توسط آن دستگاه‌ها نظارت داشته باشد.

در پایان این جلسه، رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت و ضرورت پیش‌بینی، شناسایی و ارزیابی خطر وقوع جرم و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش آن، بر کم کردن فاصله زمانی برگزاری جلسات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و برگزاری منظم و مستمر جلسات این شورا وفق قانون تاکید کرد.

گفتنی است در این جلسه، معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول قوه قضائیه، نائب رئیس نخست مجلس شورای اسلامی، دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس دیوان محاسبات، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، معاون حقوقی رئیس‌جمهور ، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، رئیس سازمان امور اجتماعی و جمعی دیگر از معاونین دستگاه‌های عضو شورای ‌عالی پیشگیری از وقوع جرم  حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه جرم سرقت قوه قضائیه معاون اول شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم پیشگیری از سرقت قوه قضائیه جرم سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،معاون قضایی، اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ساماندهی کارگاه های ضایعاتی و معتادین متجاهر وپایش تصویری مهمترین مولفه‌های کنترل و کاهش سرقت عنوان کرد.

مهدی قویدل درنشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به موضوع نشست و دستورکارهای سال ۱۴۰۳، بیان داشت: سال گذشته در مرکز استان ۱۲ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم برگزار شده است که ۴۳ مصوبه در پی داشت و در حوزه های قضایی شهرستان ها ۱۹۴ جلسه با بیش از هزار و ۱۴۹ مصوبه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های زرند، رفسنجان، بم و بافت بیشترین جلسه شورای پیشگیری داشته اند، افزود: دستورکار شورای پیشگیری سه اتهام اول استان یعنی سرقت، خشونت های رفتاری و گفتاری و تصادفات است که علیرغم تلاش های همه دست‌اندرکاران در خصوص موضوع سرقت در سال ۱۴۰۲ هرچند که برخی شهرستان ها کاهش داشته است.

قویدلبیان کرد: حدود ۳۱ درصد از آمار زندانیان مربوط به جرم سرقت می باشد.

این مقام قضایی ضمن بیان اینکه در حوزه سرقت سیم برق در زمینه پیشگیری از سرقت سیم برق، شاهد تلاش های خوبی از سوی دست‌اندرکاران بودیم که اثرات مفیدی برجای گذاشت، اضافه کرد: در حوزه سیم برق در سال ۱۴۰۱ ، ۱۱ هزارو ۶۲۲ فقره سرقت و در سال ۱۴۰۲، ۷ هزارو ۵۰۰ فقره سرقت رخ داده که کاهش ۳۴ درصدی را شاهد بودیم که این کاهش در راستای اجرای طرح پیشگیری از سرقت، با همکاری دادگستری کل، شرکت برق شمال استان، نیروی انتظامی و بسیج استان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین افزایش سرقت سیم برق در سال ۱۴۰۲ مربوط به شهرستان شهداد ۱۱۴ درصد وشهرستان زرند با ۲.۵ درصد بوده است، یادآور شد: شهرستان های راور، نوق، چترود وشهربابک نیز به ترتیب بیشترین کاهش سرقت سیم برق را در سال گذشته داشته اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 250 کارگاه ضایعاتی در سطح شهر کرمان فعال است که باید به خارج از شهر منتقل شوند، افزود: ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی در کاهش سرقت‌ها موثر است و تاکنون مصوبات متعددی داشتیم تا این کارگاه‌ها به خارج از شهر منتقل شود و در جلسات مختلف بحث و تبادل نظر شده است.

دیگر خبرها

  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود