Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عبدالرضا موسوی با اعلام اینکه بلیت هواپیما با قیمت بازار سیاه به فروش می‌رود، گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده چارترکنندگان تمام پرواز‌های چارتری اربعین حذف شد و مسافران بلیت‌های کربلا را با نرخی که اعلام می‌شود خریداری کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «سید عبدالرضا موسوی» افزود: یکی از معضلات اصلی شرکت‌های هواپیمایی، چارترکنندگان هستند و اکنون بلیت هواپیما در اکثر مسیر‌ها با قیمت بازار سیاه به فروش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی توضیح داد: چارترکنندگان از وضعیت اقتصادی شرکت‌ها سوء استفاده می‌کنند و تقاضا داریم که با مشارکت دولت و برنامه ریزی برای تقویت وضعیت اقتصادب ایرلاین‌ها، فعالیت چارترکنندگان محدود شوند.

موسوی گفت: در این باره با ایرلاین‌ها رایزنی شده است که از فروش مسیر‌ها به چارترکنندگان خوددداری کنند، اما ضعف اقتصادی ایرلاین‌ها مانعی جدی برای توقف فروش چارتری است.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: با این حال تمام پرواز‌های چارتری اربعین حذف شد و به مسافران اعلام می‌کنیم بلیت را با نرخ مشخصی که به زودی اعلام می‌شود مستفیم از سایت‌های هواپیمایی خریداری کنند. از دولت تقاضا داریم از ظرفیت کارشناسی فعالان حوزه صنعت استفاده شود نه افرادی که خدمات سفر را می‌فروشند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی به دنبال ثروت اندوزی نیستند و می‌خواهند خدمات ارائه دهند، گفت: امروز از ۳۳۳ فروند هواپیمای مسافری فقط ۵۰ درصد فعال هستند که جدای از موضوع تحریم و موانع سر راه ورود قطعه، مشکلات اقتصادی در صنعت هوانوردی وجود دارد که ایمنی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال راه حل برای بازگرداندن هواپیما‌ها به سرخط پرواز‌ها باشیم، گفت: بلیت هواپیما بازار سیاه پیدا کرده است و دوره انتظار تهیه بلیت به دلیل زمین گیری تعداد هواپیما‌ها بالا رفته است. بلیت فعلی هواپیما بر اساس نرخ بلیت ۲۵ هزار تومانی بسته شده است و معمولا حدود ۶۰ درصد هزینه هواپیما‌ها از جمله هزینه‌های نشست و برخاست، خرید قطعات، خرید روغن، تایر، گریس، موکت و روکش هواپیما تا خرید نشریاتی که خلبان‌ها در پرواز نیاز دارند با دلار محاسبه می‌شود.

موسوی متذکر شد: استاندار‌های پذیرفته شده بین المللی باید در صنعت هوایی رعایت شود وگرنه امکان پرواز هواپیما‌ها به کشور‌های خارجی وجود ندارد و تمام این استاندارد‌ها با نرخ دلار است.

وی ادامه داد: صنعت هوایی در داخل ایران مظلوم واقع شده و حتی به شرکت فرودگاه‌ها با نرخ ارز ای. تی. اس و بر اساس وزن هواپیما و تعداد پرواز‌ها با نرخ دلار پرداخت می‌شود. حتی پرواز‌هایی که در فرودگا‌های مشهد اهواز و. می‌نشیند بر اساس نرخ ارز رو معادل ریالی آن هزینه نشست و برخاست از ایرلاین گرفته می‌شود.

به گفته موسوی، در ۱۰ سال اخیر به دلیل حذف تعرفه‌های تخفیف فرودگاهی، هزینه‌های نشست و برخاست و پارک هواپیما‌ها در فرودگاه‌ها ۷۰ برابر شده است.

وی گفت: در این شرایط قیمت بلیت نه برای ایرلاین نه برای مصرف کننده، اقتصادی نیست و یک ساعت صندلی پرواز با دلار ۳۴ هزار تومانی برای ایرلاین هزینه دارد، اما با دلار ۲۴ هزار تومانی بلیت فروخته می‌شود؛ و از هر صندلی پرواز۱۱ درصد فقط برای عوارض پراخت می‌شود و این هزینه خارج از سهم پرداخت عوارض در هر بلیت به فرودگاه است.

رییس هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاهها، وزارت نفت و سازمان هواپیمایی افزایش یافته است و ایرلاین‌ها دچار زیان انباشه هستند.

وی درباره جزییات پرداخت عوارض بلیت به سازمان‌ها گفت:۱۱ درصد عوارض به هلال احمر، ۹ درصد مالیات، ۴ درصد عوارض ایمنی و ۴ درصد عوارض فرودگاهی به اضافه افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، وضعیت مالی ایرلاین‌ها را دچار مشکل کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پروازهای چارتری اربعین ایرلاین ها بلیت های کربلا ایرلاین ها هواپیما ها پرواز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد

هواپیمایی سپهران از ایران کم تاخیر ترین شرکت در بین تمامی شرکت های بین المللی فرودگاه نجف شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام رسمی کشور عراق ، هواپیمایی سپهران عنوان نخست کمترین تاخیر را در فرودگاه پرتردد نجف بدست آورد.

هواپیمایی سپهران در این رده بندی بالاتر از شرکت های مطرح جهان همچون قطر ایرویز، ترکیش ایرلاین، فلای دبی و حتی هواپیما ملی عراق قرار گرفت و برگ زرینی در صنعت هوانوردی ایران را خارج از مرزهای کشورمان ثبت کرد.

هواپیمایی سپهران بیش از 208 پرواز در ماه به فرودگاه نجف از تهران و مشهد انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهترین صندلی در هواپیما برای مسافرانی که از پرواز می‌ترسند
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد