Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:47:38 GMT

فعالیت هزار خانه مسافر غیرمجاز در ساوجبلاغ

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۹۲۸۱

فعالیت هزار خانه مسافر غیرمجاز در ساوجبلاغ

ایسنا/البرز معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: بیش از هزار خانه‌مسافر در قالب ویلا، خانه، سوئیت و آپارتمان در منطقه ساوجبلاغ به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند که لازم است ساماندهی شوند.

به گزارش ایسنا، شهرام علی‌محمدی اظهار کرد: این خانه‌مسافرها ظرفیت خوبی برای اقامت گردشگران دارند و ساماندهی آن‌ها می تواند ضریب اشغال مراکز اقامتی استان را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: دستورالعمل خانه‌مسافرها در سال ۹۵ تدوین و در سال ۹۸ به روزرسانی شد که تاسیسات گردشگری خانه مسافر طبق دستورالعمل اجرایی ساماندهی شوند؛ اما این طرح به دلیل نداشتن تعامل با چرخه کسب و کار رایج گردشگری متاسفانه هنوز نتوانسته در کشور اجرایی شود. 

علی‌محمدی با اشاره به اینکه ساماندهی خانه‌مسافرها در دست اقدام است، اظهار کرد: برخی مجریان به عنوان بازوی اجرایی اداره کل برای ساماندهی خانه‌مسافرها اقدام می‌کنند که به شناسایی، آموزش، تشکیل پرونده و معرفی آن‌ها برای فعالیت می‌پردازند.

او افزود: بیش از هزار دستگاه آپارتمان، ویلا، سوئیت و خانه‌های ویلایی در این منطقه به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند که شناسایی نشده‌اند و  در سامانه‌هایی مانند دیوار و سایت‌های اجاره به ثبت آگهی پرداخته و فعالیت می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز همچنان از وجود برخی معضلات چون کلاهبرداری‌های اینترنتی و رعایت نشدن استانداردهای هتلی و پشتیبانی به دلیل نبود نظارت به این اقامتگاه‌های فاقد مجوز خبرداد.

او ادامه داد: چنانچه صاحبان این تاسیسات گردشگری نسبت به دریافت مجوز اقدام نکنند با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد. همچنین متقاضیان دریافت مجوز خانه‌ مسافرها می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۸۲۹۱۱۳ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خانه مسافرها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی

نشست معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی با مدیرکل و کارکنان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی امروز در محل این اداره کل برگزار شد. 

حسین شرافتی در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارش از اهم فعالیتهای صورت گرفته در خصوص اتباع و مهاجرین خارجی استان در سال گذشته به بیان برنامه ها، طرحها و فعالیتهای پیش روی این اداره کل همسو با سیاست های سازمان ملی مهاجرت در سال ۱۴۰۳ پرداخت.

محمد زهدی با بیان اینکه با هرگونه حضور اتباع غیرمجاز در استان خراسان رضوی بصورت جدی برخورد خواهیم نمود، خاطر نشان ساخت: اداره کل اتباع خراسان رضوی بعنوان دبیرخانه قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز و دستگاههای امنیتی و انتظامی مرتبط نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد